نوشته شده توسط : رعنا

عمل اسلیو معده در واقع نوعی جراحی به منظور کاهش وزن و لاغری می‌باشد. طی این عمل لاغری از طریق ورود به بدن با لاپاراسکوپی، حجم زیادی از بخش قابل ارتجاع معده برداشته می‌شود. همچنین قسمتی از معده که ترشح کننده هورمون گرلین (هورمونی که نقش ایجاد حس گرسنگی و ایجاد اشتها) را دارد طی عمل برداشت می‌شود. با بردن و جدا نمودن حدود ۸۰ درصد معده و منگنه زدن و بخیه باقی معده جراحی به اتمام می‌رسد.

فرد تا یکسال اول کاهش وزن محسوس و بسیار زیادی را تجربه خواهد کرد. این کاهش وزن به واسطه‌ عدم اشتها و همچنین توان فرد در حجم زیاد غذا خوردن می‌باشد.

اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟

قیل از پرداختن به سوال اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟  ابتدا جراحی اسلیو معده را بررسی کنیم. در جراحی اسلیو معده، معده افراد کوچک تر شده و افراد تمایل کمتری به خوردن غذاهای مختلف پیدا می کنند. معده کوچکتر به این معنی است که غذای کمتری دریافت می کنید. بدن شما کالری و مواد مغذی کمتری جذب می کند.

اشتها ممکن است به دلیل تغییر سیگنال های گرسنگی در مغز کاهش یابد. در حقیقت این نوع جراحی بیشتر در افراد چاق شایع است که تمایل به لاغر کردن خود دارند.

آیا جراحی اسلیو معده مؤثر است؟

تا اینجای مقاله یاد گرفتیم که عمل اسلیو معده چیست اما سوال اینجاست که آیا جراحی اسلیو معده مؤثر است و تجربه کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌اند چیست؟ همانطور که گفته شد در جراحی اسلیو معده، معده فرد به اندازه قابل توجهی کوچک می‌شود. این موضوع موجب می‌شود تا فرد اکثر مواقع احساس سیری کند و میلی به غذا خوردن نداشته باشد. به همین دلیل دریافت کالری کمتر موجب می‌شود تا لاغری و تناسب اندام خیلی زود اتفاق بیفتد.

نکته مهمی که در مورد جراحی اسلیو معده وجود دارد، این است که در این پروسه بخشی از معده که مسئول تولید «گرلین» با همان هورمون مرتبط با گرسنگی است برداشته می‌شود. از همین رو فرد اصلاً احساس گرسنگی نمی‌کند. انجمن جراحی متابولیک و چاقی آمریکا اظهار می‌کند که هر فرد بعد از جراحی حداقل ۵۰ درصد از وزن اضافی خود را طی ۱۸ تا ۲۴ ماه از دست می‌دهد. برخی افراد نیز بعد از جراحی اسلیو معده از ۶۰ تا ۷۰ درصد وزن خود را از دست می‌دهند.

مزایای اسلیو معده

  • کاهش حس گرسنگی و بی اشتهایی که در نتیجه باعث حجم کمتر مصرف غذا می شود.
  • زمان کوتاه جراحی
  • عدم ایجاد مشکلات گوارشی
  • درصد موفقیت بالای جراحی
  • حفظ روده در مسیر گوارش
  • کاهش وزن در زمان اندک
  • افزایش اعتماد به نفس با رسیدن به وزن ایده آل

معایب اسلیو معده

خطرات و مضرات اسلیومعده در مقایسه با سایر روش‌های جراحی کمتر می‌باشد. اما هرگونه جراحی و تغییر در بدن می‌تواند مضرات و مشکلاتی را نیز به همرا داشته باشد.

  • سوزش سر دل (با مصرف دارو کنترل می شود)
  • بروز یبوست
  • احساس خستگی و کم توانی در یکماه اول پس از جراحی
  • ریفلاکس معده


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شاخص توده بدنی یا BMI عددی ست که میزان چاقی و لاغری افراد را با استفاده از داده های وزن و قد محاسبه می کند. محاسبه bmi  میزان چربی بدن را بطور مستقیم اندازه گیری نمی کند، اما تحقیقات نشان داده اند که مقدار BMI با سنجش مستقیم میزان چربی بدن مرتبط است. مقدار BMI به ما نشان می دهد که آیا در محدوده وزنی نرمال و سلامتی قرار داریم یا نه. البته بر کسی پوشیده نیست که هر شخص با توجه به سن، جنس، میزان فعالیت، اندازه جثه و عوامل دیگر می بایست دارای وزن ایده آل خود باشد، اما از آنجا که محاسبه وزن ایده آل نیاز به محاسبه دقیق و تخصصی دارد، لذا از بی ام آی به عنوان شاخص عمومی برای افراد بالای 18 سال استفاده می شود. نحوه محاسبه آن بسیار ساده است و در بسیاری جاها برای مشخص کردن اضافه وزن و کسر وزن استفاده می‌شود.شاخص توده بدنی از طریق تقسیم وزن فرد به کیلوگرم بر توان دوم (x²) قدش به متر بدست می آید.

آیا شاخص خوبی برای سلامتی است؟

علی‌رغم نگرانی‌ها مبنی بر اینکه BMI به درستی تشخیص نمی‌دهد که آیا یک فرد سالم است، بیشتر مطالعات نشان می‌دهند که خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و مرگ زودرس در افراد با BMI کمتر از 18.5 (“کم وزن”) یا 30.0 یا بیشتر (“چاق” افزایش می‌یابد. ).به عنوان مثال، یک مطالعه گذشته نگر در سال 2017 بر روی 103218 مرگ نشان داد افرادی که BMI 30.0 یا بیشتر داشتند (“چاق”) 1.5 تا 2.7 برابر بیشتر در معرض خطر مرگ پس از یک پیگیری 30 ساله قرار داشتند.مطالعه دیگری بر روی 16868 نفر نشان داد که افرادی که در رده BMI “چاق” قرار داشتند، در مقایسه با افرادی که در رده BMI “عادی” قرار داشتند، 20٪ بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از همه علل و بیماری های قلبی بودند.

محققان همچنین دریافتند افرادی که در رده «کم وزن» و «به شدت چاق» یا «بسیار چاق» قرار داشتند به ترتیب به طور متوسط ​​6.7 سال و 3.7 سال زودتر از افراد در رده BMI «عادی» جان خود را از دست دادند (6Trusted). منبع).مطالعات دیگر نشان داده اند که BMI بیش از 30.0 به طور قابل توجهی خطر ابتلا به مشکلات مزمن سلامتی مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی، مشکلات تنفسی، بیماری کلیوی، بیماری کبد چرب غیر الکلی و مشکلات حرکتی را افزایش می دهد.

علاوه بر این، کاهش 5 تا 10 درصدی در BMI یک فرد با کاهش نرخ سندرم متابولیک، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است.با توجه به بیشتر تحقیقاتی که نشان می دهد خطر ابتلا به بیماری های مزمن در میان افراد چاق افزایش می یابد، بسیاری از متخصصان سلامت می توانند از BMI به عنوان یک تصویر کلی از خطر یک فرد استفاده کنند. با این حال، نباید تنها ابزار تشخیصی مورد استفاده باشد.

عوارض شاخص توده بدنی بالا

در ادامه به برخی از مشکلات ناشی از چاقی اشاره می شود.

  • ناباروری: اگر در سن باروری هستید، BMI بالا می تواند منجر به ناباروری شود. اگر قصد بچه دارشدن دارید باید با تغییر در سبک زندگی تان، شاخص توده بدنی تان را کاهش دهید.
  • دیابت نوع ۲: BMI بالا می تواند شما را در معرض ریسک دیابت نوع ۲ قرار دهد. می توان با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و ورزش دیابت خود را کنترل کنید.
  • فشارخون بالا: این عارضه عمدتا با BMI بالا مرتبط است. فشارخون بالا می تواند منجر به مشکلات جدی قلبی-عروقی شود. می توان با پیروی از رژیم غذایی کم سدیم و ورزش این شرایط را کنترل کرد.
  • آرتروز: BMI بالای ۲۵ می تواند با مشکل آرتروز هم همراه باشد. آرتروز موجب درد مفاصل شده و بر توانایی حرکت تاثیر می گذارد.
  • اختلال خواب: BMI بالا می تواند منجر به آپنه خواب شده و ریسک کم خوابی شدیدی را به همراه داشته باشد. آپنه یا اختلال خواب می تواند منجر به مشکلات قلبی-عروقی و کوتاه شدن طول عمر شود.
  • شاخص توده بدنی مقیاسی برای اندازه گیری میزان تناسب وزن نسبت به قد است. این شاخص از طریق حاصل تقسیم وزن بر مجذور قد فرد محاسبه می شود.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی لاغری در چند وقت اخیر به یکی از محبوب‌ترین جراحی‌ها بین زنان و مردان تبدیل شده است. این جراحی برای افرادی که در ناحیه شکم چربی و پوست اضافه دارند یک جراحی مناسب محسوب می‏شود، زیرا به بهبود ساختار کلی بدن و همچنین زیبایی ناحیه شکم کمک می‌کند. جراحی شکم انواع مختلفی دارد و متخصص با توجه به شرایط فرد یکی از روش‌ها را انتخاب خواهد کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

جراحی لاغری چیست؟

جراحی چاقی برای همه افرادی که دارای اضافه وزن شدید هستند مناسب نیست. ممکن است برای واجد شرایط بودن برای جراحی کاهش وزن، نیاز به رعایت دستورالعمل‌های پزشکی خاصی داشته باشید. شما احتمالاً یک فرآیند غربالگری گسترده خواهید داشت تا ببینید آیا واجد شرایط هستید یا خیر. همچنین باید مایل به ایجاد تغییرات دائمی برای داشتن یک سبک زندگی سالم باشید. ممکن است از شما خواسته شود در برنامه ‌های پیگیری طولانی‌ مدت شرکت کنید که شامل نظارت بر تغذیه، سبک زندگی و رفتار و شرایط پزشکی شما می‌شود. و به خاطر داشته باشید که جراحی چاقی گران است.

عمل اسلیو معده یا گاسترکتومی

این روش از انواع جراحی چاقی کم تهاجمی ترین روش است، عمل اسلیو معده به منظور کوچک کردن معده انجام می شود که در طی آن می توان، تا 80 درصد اضافه وزن افرادی که چاقی بیش از اندازه دارند را کاهش داد.

در این روش معده از اندام های اطراف خود آزاد می شود. و از منگنه های جراحی برای حذف 80 درصد از معده استفاده می شود و معده بسیار کوچکتر می شود. این عمل کمتر از 2 ساعت انجام می شود.

بوتاکس معده

بوتاکس معده یک روش جدید به منظور لاغری می باشد. بوتاکس معده از طریق آندوسکوپی انجام می شود که در این روش سمی به نام بوتولینوم به عضلات معده تزریق می شود. این کار موجب کاهش انقباضات ماهیچه های معده و طولانی شدن زمان تخلیه غذا از معده می شود. در نتیجه، بیمار به سرعت سیر می شود، سطح گرسنگی کاهش می یابد و به مرور زمان کاهش وزن جزئی مشاهده می شود. لازم به ذکر است که بوتاکس معده روش دائمی جهت کاهش وزن نیست و کاملا موقتی می باشد و افرادی که نمی خواهند جراحی بای پس معده را انجام دهند از آن استفاده می کنند.

عمل لاغری بای پس معده

این عمل از روش های قدیمی اما در عین حال رایج است که جزو شناخته شده ترین عمل های لاغری می باشد که به دو صورت انجام می شود. در روش اول که روشی بدون بازگشت است، بخش بالای معده بریده می شود و مری به باقی مانده معده متصل می شود.

بدیهی است که در این روش حجم زیادی از معده کم می شود؛ به طوری که فقط قادر به جای دادن 28 گرم غذا در خود خواهد بود. معده با این اندازه، نه تنها نمی تواند غذای زیادی را در خود جای دهد، بلکه نمی تواند به اندازه گذشته نیز جذب کند.

ضمن اینکه در این روش بخش ابتدایی روده نیز بریده می شود و به معده متصل می گردد؛ کم شدن بخش زیادی از معده و روده منجر به کم شدن میزان هضم و جذب غذا می شود.

این عمل دارای برخی عوارض از جمله سوء تغذیه در نتیجه کاهش جذب ویتامین ها و همینطور ایجاد فتق، سنگ صفراوی، سندروم دامپینگ و … است.

در روش دوم عمل بای پس معده، 80 درصد معده حذف می شود، ضمن اینکه بخش زیادی از روده نیز بریده می شود. از همین رو بخش زیادی از دستگاه گوارش حذف می شود که نتیجه آن کم شدن غذای مصرفی و محدود شدن جذب غذا در بدن است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چاقی و اضافه وزن بر روی عملکرد طبیعی بدن تاثیر مستقیم می گذارد، و باعث ایجاد مشکلات تنفسی، فشار خون، بیماری قلبی، افسردگی و حتی اختلال در تولید مثل می شود. کاهش وزن و از بین بردن وزن اضافی می تواند به درمان مشکلات ذکر شده کمک زیادی بکند، پیروی از رژیم غذایی سالم، برنامه ورزشی مفید و عمل های لاغری از روش های کاهش وزن هستند. در بین روش های موجود، جراحی لاغری دارای نتیجه سریع و بدون بازگشتی است و امروزه طرفداران زیادی دارد، برخی از افرادی که قصد انجام این روش را دارند، درباره هزینه‌های آن و عوامل موثر بر هزینه عمل لاغری هیچ اطلاعی ندارند.

قیمت جراحی اسلیو معده یا چاقی به چه عواملی بستگی دارد؟

اولین مسئله ای که برای بیماران جراحی اسلیو معده مهم است، هزینه ای است که باید برای این جراحی بپردازند. زیرا عمل اسلیو معده جزو جراحی های زیبایی به شمار می رود، و هزینه آن اصولا به صورت آزاد محاسبه می گردد.

از این رو بسیاری از بیماران درگیر این مسئله هستند که بدانند آیا جراحی چاقی با بیمه نیز انجام می شود؟ یا باید تمام هزینه آن را به صورت آزاد محاسبه کنند؟ مسلما هزینه ای که برای این جراحی پرداخته می شود، بسته به عوامل مختلفی تعیین می شود.

مهمترین فاکتوری که می تواند هزینه جراحی اسلیو معده را تغییر دهد، میزان مهارت و تخصص پزشک جراح است.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که پرداختن هزینه جراحی چاقی با بیمه هر چقدر که باشد، اگر توسط یک جراح متخصص انجام نشود، نتیجه مطلوب را برای بیمار به همراه نخواهد داشت. پس اگر کسب نتیجه مطلوب برای شما مهم است، حتما بدون در نظر گرفتن هزینه به سراغ جراح با تجربه روید.

شرایط پوشش بیمه برای جراحی اسلیو

خدمات بیمه شامل عمل‌های غیرضروری یا زیبایی نمی‌شود. در مورد عمل اسلیو معده نیز جراحی اسلیو با بیمه شامل افرادی خواهد بود که دچار چاقی مفرط باشند و حجم توده بدنی آن‌ها چیزی بیش از ۴۰ یا ۴۲ BMIباشد. به‌این‌ترتیب باتوجه‌به نوع بیمه‌ای که تحت پوشش آن قرارگرفته‌اید، می‌توان انتظار کاهش بخشی از هزینه‌های عمل اسلیو معده با بیمه را داشت.

عمل اسلیو معده با بیمه با تمام مسئولیت‌ها و هزینه‌هایی که برای شما ایجاد می‌کند، می‌تواند یک درمان کمکی در جهت مبارزه با عوارض چاقی مفرط باشد. تغییر ظاهر تنها یکی از نتایج این مشکل است. افراد درگیر با بیماری چاقی مفرط ممکن است با مشکلاتی در ستون فقرات، زانو، استراحت و روابط اجتماعی خود نیز مواجه شوند. اگر عزم خود را برای رسیدن به‌تناسب اندام جزم کرده‌اید، عمل اسلیو معده می‌تواند یک شیوه کمکی بسیار خوب جهت رسیدن به این هدف باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه مشاهده می کنیم که افراد زیادی به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند. راه های زیادی برای لاغری می توان به این افراد پیشنهاد داد. ولی اکثر این افراد به دنبال سریعترین راه لاغری شکم و پهلو هستند. در راستای لاغری و کاهش وزن می توانید به راحتی از انواع جراحی لاغری استفاده کنید. اما برای اینکه بتوانید از جراحی های لاغری بهره ببرید لازم است که کاندیدای استفاده از این جراحی ها باشید و شرایط لازم را داشته باشید. در ادامه این مقاله با شرایط افرادی که می توانند از جراحی لاغری استفاده کنند بیش تر آشنا خواهید شد.

شاخص توده بدنی

افرادی که به چاقی و اضافه وزن دچار هستند و قصد دارند که به دنبال جراحی لاغری بروند لازم است که در ابتدا محاسبه bmi را انجام دهند. شاخص توده بدنی یک معیار برای سنجش میزان اضافه وزن افراد محسوب می شود. این شاخص به شما کمک می کند تا بفهمید که چقدر اضافه وزن دارید و یا وزن متناسب برای شما چقدر است؟

نحوه محاسبه BMI بسیار ساده است. شما وزن خود را به کیلوگرم و قد خود را به متر اندازه می‌ گیرید. سپس وزن را به توان دوم قد تقسیم می ‌کنید. نتیجه این عملیات عددی است که به شما اطلاع می‌ دهد که وزن شما نسبت به قدتان مناسب است یا خیر. این اطلاعات ارزشمند به شما کمک می ‌کند تا درک کنید که آیا باید به کاهش وزن با عمل لاغری یا رژیم غذایی بپردازید یا وزن شما در حد مناسبی قرار دارد. در نتیجه، می ‌توانید تصمیم‌ های بهتری در خصوص سلامت و وزن خود بگیرید.

افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بیش تر از 35 باشد چاق محسوب می شوند و این امکان را دارند تا از جراحی لاغری استفاده کنند.

بیماری های مرتبط با چاقی

در وهله اول توصیه می شود که اگر می توانید با روش های دیگر کاهش وزن داشته باشید، به سراغ آن ها بروید. اما در صورتی که افراد به بیماری های مرتبط با چاقی مبتلا باشند، می توانند از جراحی لاغری برای درمان آن ها استفاده کنند. برای مثال بیماری دیابت نوع 2 پس از جراحی لاغری درمان می شود و در بسیاری از موارد تا حد خوبی کنترل می شود.

شرایط جراحی لاغری به طور کلی

افرادی که شرایط زیر را دارند، می توانند کاندید مناسبی برای عمل لاغری باشند:

  • افرادی که دارای شاخص توده بدنی بالا 40 هستند.
  • افرادی که دارای شاخص توده بدنی 35 هستند و دارای یکی از مشکلات مانند آپنه خواب، دیابت نوع 2، فشار خون، کبد چرب، آرتروز مفاصل هستند.
  • افرادی چاقی که بالای 18 سال هستند.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همواره در طول دوره های زمانی مختلف، برخی مشاغل دارای محبوبیت بیشتری در میان افراد می شوند و تمایل افراد جامعه بیشتر به سمت آن مشاغل می رود. به طور مثال، در سال های نه چندان دور عموم جامعه می خواستند در رشته های پزشکی و یا مهندسی تحصیل کنند. امروزه با تمایل هرچه بیشتر افراد به رشته های هنری و به ویژه طراحی و تولید لباس، تعداد مزون لباس مجلسی در حال افزایش است. این موضوع، به دلیل گسترش استفاده از لباس های با طراحی مناسب فرهنگ ایرانی بسیار حائز اهمیت است و باعث حمایت خریداران از طراحان و مزون های لباس می شود.

سفارش لباس مجلسی

اگر به یک مهمانی رسمی، عروسی و یا جشن ویژه ی دیگری دعوت شده اید، انتخاب لباس مجلسی بلند یکی از دغدغه هایی است که خواهید داشت. در عین حال که پوشیدن لباس رسمی بسیار لذت بخش است، پیدا کردن لباس مناسب می تواند بسیار دشوار باشد. بهترین راه در چنین شرایطی سفارش لباس مجلسی به یک خیاط یا مزون مورد اعتماد است.

مزیت سفارش لباس مجلسی نسبت به خرید لباس های آماده این است که شما می توانید تمام ایده آل های خود را یکجا و در یک لباس داشته باشید.

انواع مدل لباس مزونی مجلسی

درست است که در مزون لباس محصولات مربوط به مد و پوشاک ارائه می‌شود، اما تفاوت‌هایی میان بوتیک و مزون وجود دارد. به عنوان شما وقتی به مزون لباس می‌روید؛ با خیاطان ماهری برخورد می‌کنید که راهنمایی‌های لازم را در خصوص انتخاب لباس به شما خواهند داد.

بسیاری از افراد به دلیل فرم و استایل و همچنین سخت پسندی نمی‌توانند از فروشگاه، لباس مورد نظر خود را انتخاب کنند. پس رفتن به مزون حلال مشکل آنان خواهد بود.

قیمت مناسب، تضمینی برای انتخاب مزون لباس مجلسی

یکی از عوامل تعیین کننده و بسیار مهم برای انتخاب مزون لباس مجلسی توسط مشتری، قیمت مناسب اجناس مزون است. افراد مختلف براساس بودجه ای که دارند، لباسی خاص و یا به طور کلی یک مزون را برای خرید انتخاب می کنند.

دقت کنید که وقتی صحبت از عامل قیمت برای تعیین میزان خوب بودن یک مزون لباس مجلسی می شود، باید در نظر گرفت که این رنج قیمتی مناسب برای افراد مختلف متفاوت است.

در حقیقت، یک مزون لباس مجلسی خوب با توجه به مشتریان بازار هدف خود و انتظارات و سطح درآمدی آنها، مدل های خاصی از لباس مجلسی را تهیه و تولید می کند و درجه کیفیت لباس مجلسی را، متناسب با انتظارات بازار هدف خود در نظر می گیرد. آنچه که مهم است، تناسب میان مشتریان بازار هدف، توقعات و سلیقه آنها، میزان کیفیت مطلوب و سطح درآمدی مشتریان برای قیمت گذاری بر روی محصولات موجود در مزون لباس مجلسی است.

نکته مهم آن است که قیمت مناسب لباس های مجلسی یا به طور کلی تمامی محصولات یک مزون، به معنای ارزان بودن لباس ها نیست بلکه باید شرایطی را در نظر گرفت تا قیمت ها بسیار گران تر یا بسیار ارزان تر از انتظارات مشتریان آن مزون نباشند زیرا در این صورت باعث نارضایتی خریداران و حتی کاهش تعداد مشتریان یک مزون می شود. بدین ترتیب، رعایت قیمت معقول و حفظ تناسب آن با سایر عوامل ذکر شده، یک عامل مهم است و یک مزون لباس مجلسی خوب، همواره آن را در نظر می گیرد تا بتواند رضایت مشتریان خود را فراهم کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هیوندای النترا، یکی از خودروهای محبوب در جامعه ایرانی است. این خودروی شیک و مطمئن در سال ‌های اخیر به یکی از انتخاب ‌های اصلی خانواده ‌های ایرانی تبدیل شده است. با وجود طراحی زیبا و امکانات فراوان این خودرو، نگهداری منظم و مرتب از اهمیت بسیاری برخوردار است. یکی از جنبه ‌های مهم نگهداری از خودرو، تعویض لوازم یدکی هیوندای می ‌باشد.

چطور لوازم یدکی تقلبی و اصل را تشخیص بدهیم؟

نشان استاندارد

بسیاری از قطعات مصرفی و وارداتی خودرو، دارای نشان استاندارد ملی هستند که می‌توان اصالت آن را به‌راحتی و از طریق سامانه استاندارد، موردبررسی قرار داد. برای مثال تمامی قطعات کیا دارای این نشان استاندارد هستند. بااین‌حال قطعات مصرفی و تزیینی زیادی نیز در بازار وجود دارند که هنوز به دایره استاندارد قطعات خودرو وارد نشده‌اند.

به‌طورکلی وجود نشان استاندارد، کیفیت و درجه ثبت شده و البته ذکر استاندارد‌های خارجی به‌تن‌هایی نمی‌تواند تضمین‌کننده کیفیت قطعات خودرو باشد. بسیاری از شرکت‌های متقلب در سال‌های اخیر اقدام به ثبت نشان استاندارد بر روی محصولات خود کرده‌اند. همین موضوع باعث شده تا اصالت این نشان تنها با استعلام دقیق از سامانه استاندارد، اثربخش باشد.

کد QR

اکثر قطعات یدکی دارای یک کد QR هستند که می‌توان با استفاده از گوشی هوشمند اسکن کرد تا از اصل بودن قطعه اطمینان حاصل شود. هر قطعه یدکی دارای یک کد QR منحصر به فرد است که به حفظ ردیابی محصول نیز کمک می‌کند.

برچسب های RFID

قطعات با ارزش اصل دارای یک برچسب RFID هستند که توسط سازنده قابل ردیابی است. تگ های RFID می‌توانند کمک زیادی کنند. سازنده می‌تواند بررسی کند که آیا مشتریان قطعات اصلی دریافت می‌کنند یا خیر.

مقابله با لوازم یدکی تقلبی

در تمامی بازارها، از جمله بازار لوازم یدکی خودرو، محصولات تقلبی سهمی را به خود اختصاص داده‌اند. مقابله با عرضه لوازم یدکی تقلبی در بازار هم بر عهده دولت است و هم بر عهده مردم عادی.

دولت با تقویت نظام قضایی و سخت‌گیری در مورد اجرای قوانین مربوط به قاچاق و تولید محصولات تقلبی و همین‌طور افزایش نظارت روی عملکرد واردکنندگان، تولیدکنندگان و فروشندگان می‌تواند با ورود و عرضه لوازم یدکی نامرغوب مقابله کند.

از طرف دیگر، دولت با آگاه‌سازی عمومی و افراد عادی با توصیه به اطرافیان خود در مورد خطرات استفاده از لوازم یدکی تقلبی، می‌توانند دایره فعالیت تولیدکنندگان متقلب و قاچاقچیان را محدود کنند.

در سطح گسترده‌تر نیز همکاری دولت‌ها و کشورها برای جلوگیری از قاچاق و تولید قطعات یدکی خودرو، روش موثری برای مقابله با عرضه محصولات بی‌کیفیت در بازارهای سراسر جهان تلقی می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لباسی که میپوشیم نه تنها باید زیبا باشد بلکه باید نمایانگر شخصیت و جذابیت های ظاهری ما باشد. به همین دلیل در انتخاب لباس مجلسی خود باید بسیار دقت کنیم. به همین دلیل است که افراد برای خرید لباس به انواع مزون لباس مجلسی مراجعه می کنند.

اگرچه انواع و اقسام برندها و مزون لباس مجلسی در بازار موجود هستند، اما پیدا کردن جایی که دارای سبک ها و طرح ها و رنگ های مختلف لباس مجلسی پوشیده و لباس مجلسی بلند باشند گاها یک چالش بزرگ می ‌شود.

مزون لباس عروس

روز عروسی یکی از بهترین روزهای یک خانم می تواند باشد. روز عروسی یکی از به ‌یاد ماندنی ‌ترین و مهمترین لحظات است که با آن یک داستان عاشقانه و خاطره ‌ساز برای همیشه شکل می‌ گیرد. در این روز شاد و پر احساس، انتخاب لباس عروس و داماد یکی از کارهای بسیار حیاتی و مهم این مراسم است.

چگونه مزون لباس عروس ایده آل خود را پیدا کنیم؟

روز عروسی، روزی است که در آن عشق و اتحاد دو نفر به صورت رسمی جشن گرفته می‌ شود و همچنین یکی از مهم‌ ترین مراسم‌ های زندگی هر فرد است.

با توجه به اهمیت لباس عروس و داماد در این مراسم، انتخاب یک مزون لباس عروس معتبر و با سابقه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بررسی کامنت‌ ها و نقد ها

وب ‌سایت ‌ها و شبکه‌ های اجتماعی مزون ‌ها معمولا دارای کامنت‌ ها و نقد های کاربران هستند. این نظرات و تجربیات افرادی که از خدمات مزون لباس عروس استفاده کرده ‌اند، به شما اطلاعات خوبی ارائه می‌ دهند.

راهنمایی برای میهمانان و همراهان عروس

مدل ‌های مختلف لباس مجلسی دارای مزایای زیادی هستند. آنها ترکیبی هوشمندانه از الگوهای مدرن و جذاب با طراحی ‌های کلاسیک و زیبا را ارائه می ‌دهند. این لباس ‌ها به شما اجازه می ‌دهند تا در مهمانی ‌ها و مجالس به خوبی بدرخشید. اگر شما نیز به دنبال خرید لباس مجلسی جدید از مزون لباس مجلسی یا خرید کت و شلوار زنانه به‌ روز و مدرن از مزون کت و شلوار زنانه در تهران برای مهمانی ‌ها و رویداد های ویژه خود هستید.

نکات انتخاب لباس مجلسی بلند برای زنان

با توجه به موارد زیر، می ‌توانید یک لباس مجلسی بلند و پوشیده زنانه ساده و شیک با برای خود انتخاب کرده و در مراسم ها به عنوان یک جواهر بدرخشید.

با توجه به فرم بدن

برای پوشاندن نقاط ضعف و نمایش نقاط قوت اندام، لباس مجلسی بلند مناسب با فرم بدن خود را انتخاب کنید. مثلا لباس های مجلسی چاک دار برای پاهای زیبا و لباس های مشکی برای پنهان کردن برجستگی های بدن مناسب است.

با توجه به قد

اگر قدتان کوتاه است، لباس های مجلسی کوتاه را انتخاب کنید یا با استفاده از کفش با پاشنه بلند، قد خود را بلندتر نشان دهید.

با توجه به رنگ پوست

رنگ لباس مجلسی را با رنگ پوستتان هماهنگ کنید. رنگ مشکی و تیره برای پوست روشن، رنگ های روشن برای پوست گندمی و رنگ های گرم برای پوست سبزه مناسب است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه مشاهده می کنیم که تنوع ماشین ها و خودرو بسیار زیاد شده و هریک در طرح ها و رنگ های مختلف به بازار عرضه می شوند. همانطور که می دانید هر یک از ماشین ها می توانند عمر متفاوتی داشته باشند که این امر به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از مواردی که می تواند تاثیر زیادی برای مثال بر روی عمر ماشین اپتیما بگذارد؛ زمان تعویض روغن گیربکس اپتیما است. در ادامه این مطلب در این باره بیش تر سخن خواهیم گفت.

تعویض روغن گیربکس

گیربکس به عنوان یکی از قطعات حیاتی خودروها، نقش بسیار حیاتی را ایفا می ‌کند. به همین دلیل لازم است که از این قطعه به خوبی مراقبت کنیم. راه های زیادی برای مراقبت از گیربکس می توان نام برد که مهم ترین آن ها تعویض روغن گیربکس می باشد.

اهمیت تعویض روغن گیربکس خودرو

تعویض روغن گیربکس یکی از جنبه ‌های حیاتی نگهداری خودرو است که تاثیرات مهمی بر عملکرد و عمر خودرو دارد. در ادامه به اهمیت تعویض روغن گیربکس و تاثیرات آن بر خودرو می‌ پردازیم:

حفظ عملکرد بهینه گیربکس

روغن گیربکس وظیفه حفظ ویسکوزیته و روانی درون سیستم گیربکس را دارد. با گذشت زمان و کیلومترهای طی شده، روغن گیربکس تجزیه و تحلیل می ‌شود و ویسکوزیته آن کاهش می ‌یابد. این ممکن است باعث افت عملکرد گیربکس، نویزهای زیاد و افزایش فرسایش قطعات گیربکس شود. برای مثال اطلاع از زمان تعویض روغن گیربکس النترامی تواند باعث افزایش عمر این ماشین و حفظ عملکرد بهینه گیربکس آن شود.

ایمنی و پیشگیری از تعمیرات پرهزینه

روغن گیربکس مناسب به پیشگیری از مشکلات جدی و هزینه ‌بر ترمزها و صفحه کلاچ کمک می ‌کند. گیربکسی که دارای روغن پاک و تازه است، احتمال ترمز ناگهانی و لرزش ‌های ناخواسته را کاهش می ‌دهد.

خرید لوازم یدکی

به طور کلی لازم است که در نظر داشته باشید، خرید لوازم یدکی هیوندا و کیا اصل می تواند به حفظ قطعات خودرو شما و افزایش عمر آن تاثیر گذار باشد. برخی از مزایای خرید لوازم یدکی اصل عبارت است از:

  • افزایش عمر سیستم‌ ها: خرید قطعات اصلی هیوندا تضمین می ‌کند که قطعات جایگزین با مشخصات دقیق و کیفیت بالا باشند. این امر به طور مستقیم به افزایش عمر مفتولات، گیربکس، ترمزها و دیگر اجزای خودرو تاثیر می گذارد.
  • حفظ عملکرد بهینه: استفاده از قطعات اصلی به افزایش عملکرد بهینه خودرو کمک می‌ کند. قطعات اصلی به طور دقیق با اصول مهندسی خودرو همخوانی دارند و موجب عملکرد بهتر می ‌شوند.
  • ایمنی: تعویض به موقع قطعات ایمنی مانند ترمزها و تایرها بسیار مهم است. قطعات اصلی به عنوان یک گارانتی ایمنی شناخته می‌ شوند و می ‌توانند از مشکلاتی که ممکن است به ایمنی سفر شما آسیب برساند پیشگیری کنند.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی ایمپلنت دیجیتال پدیده ای نوظهور در دنیای دندانپزشکی ترمیمی مدرن است. همانطور که در سایر زمینه های پزشکی دنیای دیجیتال در حال ادغام است، این امر در زمینه دندانپزشکی نیز وجود دارد. پیشرفت تکنولوژیکی این امکان را به دندانپزشکان می دهد تا بتوانند درمان های دقیق تر و موثرتری را بدست آورند و حتی زمان درمان را نیز کاهش دهند.

ایمپلنت دیجیتال جایگزین دندان های طبیعی هستند که به استخوان در جراحی فک  شما پیوند زده می شوند و دقیقا مانند دندان های طبیعی عمل می کنند و شما قادر به لذت بردن از تمام غذا های مورد علاقه خود خواهید بود. جراحی ایمپلنت دیجیتال به شما این امکان را می دهد تا با مراقبت صحیح از پروتز دندانی خود، یک عمر از آنها استفاده نمایید.

روش ایمپلنت دیجیتال

در این روش با اسکن سه بعدی دهان یک دید خوب از دندان به دکتر  می دهد. اسکن سه بعدی دهان سبب می شود که عمل کاشت ایمپلنت با کمترین برش و در زمانی سریع تر انجام شود. و پایه ایمپلنت به درستی و با دقت بالا درون فک قرار گرفته و جوش بخورد.

مزایای دیگر ایمپلنت دیجیتال در یک نگاه

  • امکان کاشت چند پایه ایمپلنت تنها در یک جلسه
  • ظاهری کاملا طبیعی زیبا
  • نتیجه طولانی مدت تر
  • عدم نیاز به چسب یا هر گونه ماده اضافه هنگام کاشت ایمپلنت
  • جلوگیری از تحلیل لثه و تحلیل استخوان
  • این روش قابلیت پیش‌بینی نتایج دارد
  • بهبود دقت در مقایسه با روش‌های قدیمی
  • پس از کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال بلافاصله پس از کاشت پایه ایمپلنت امکان قراردادن پروتز موقت وجود دارد.
  • کل جراحی ایمپلنت به روش دیجیتال حدود ۱۰ دقیقه به طول می‌انجامد. بنابراین در یک جلسه تعداد زیادی از دندان‌های ازدست‌رفته را می‌توان جایگزین نمود.
  • گاید سرجری یا راهنمای جراحی در روش دیجیتال، متخصص و جراح ایمپلنت را با دقت بالا در کاشت دقیق ایمپلنت راهنمایی می‌نماید.
  • ناحیه کاشت ایمپلنت دیجیتال نیاز به بخیه و مراقبت‌های بعد از آن ندارد و درد و تورم بسیار کمتری نسبت به حالت سنتی دارد.
  • قیمت ایمپلنت دیجیتال به لحاظ تکنولوژی و ابزار پیشرفته مورداستفاده از ایمپلنت سنتی بیشتر است.

تفاوت‌های کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال با سنتی

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ایمپلنت دیجیتال نسبت به ایمپلنت سنتی، سرعت جایگزینی و مهم‌تر از آن قراردادن پروتز موقت PMMA است که از جنس رزین پرمقاومت است و با دندان معمولی تفاوتی ندارد و بیمار می‌تواند با دندان کامل مطب را ترک کند و به زندگی روزمره خود ادامه دهد.

بسیاری از افراد جامعه در جایگاه اجتماعی هستند که نمی‌توانند بی‌دندانی پس از کاشت ایمپلنت سنتی را تحمل کنند. ازاین‌رو ایمپلنت دیجیتال جایگزین مناسبی برای این افراد است.

همچنین برای جایگزینی دندان‌های قدامی که در لبخند و زیبایی چهره بیمار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است نیز کاشت ایمپلنت به روش دیجیتال توصیه می‌گردد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ایمپلنت فوری دندان یک فرایند جراحی است که به طور معمول در طی یک جلسه انجام می شود و به بیمارانی که به یک یا چند دندان تکی نیاز دارند، امکان می دهد تا دندان مصنوعی را در عرض یک روز جایگزین کنند. این روش به طور گسترده ای در حال حاضر در زمینه جراحی دندان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا این اجازه را می دهد که بیماران در عرض چند ساعت بعد از جراحی، دندان جدید خود را استفاده کنند.

این روش به بیماران کمک می کند تا به طور موثر در زمان کوتاهی به ترمیم کامل دندان های خود برسند و به طور عمده به کیفیت زندگی آنها کمک می کند. ایمپلنت فوری دندان همچنین به بیمارانی که از فشار و ناراحتی عمومی در طول فرایند ترمیم دندان رنج می برند، کمک می کند.

منظور از ایمپلنت فوری چیست؟

این روش تکنیکی در قراردهی فیکسچر یا پیچ ایمپلنت است که در آن بلافاصله بعد از اینکه دندان غیرقابل نگهداری فرد کشیده می شود ایمپلنت در همان سوراخ جایگزین می شود

مزیت ایمپلنت فوری چیست؟

این روش مزایای زیادی دارد که از بین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدت زمان کوتاه تر درمان: در این روش دیگر نیازی نیست که مدتی از کشیدن دندان بگذرد و حفره ی دندان با استخوان بازسازی شود تا آماده ی دوباره دریل کردن و سوراخ شدن برای قراردهی ایمپلنت باشد.همان لحظه که دندان کشیده می شود حفره ای که دندان در آن قرار داشته برای قراردهی ایمپلنت آماده سازی می شود و ایمپلنت درون آن قرار می گیرد . در نتیجه طول مدت درمان برای مراجعین محترم بسیار کوتاه می شود.

راحتی بیشتر بیمار: به علت اینکه محل قرار گیری ایمپلنت پیش از این جایگاه یک دندان بوده در نتیجه نیاز به دریل کردن و سوراخ کردن کمتری دارد.

ایمپلنت فوری دندان برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که از سلامت کامل دهان و دندان برخوردار هستند برای این کار مناسب خواهند بود. بالا بودن سیستم ‌ایمنی بدن به افزایش قدرت جوش‌ خوردن ایمپلنت فوری دندان کمک می‌کند. در نتیجه افراد سیگاری، دیابتی و الکلی، به دلیل ضعف سیستم ‌ایمنی بدن، گزینه خوبی برای کاشت فوری دندان نیستند.

یکی از شرایط مهمی که افراد متقاضی ایمپلنت فوری باید داشته باشند، این است که هیچ گونه بیماری و عفونت دهانی نداشته باشند. وجود تورم، عفونت و التهاب لثه در محل کاشت دندان،موجب عدم موفقیت در عمل و در نتیجه پس‌زدن آن می‌شود. لثه یکی از اعضای مهم در زمان کاشت دندان به شمار می رود. سلامت کامل لثه شرط اساسی درمان است.

از آنجایی که دندان داخل استخوان فک قرار می‌گیرد، تراکم و رشد کافی استخوان فک بسیار اهمیت دارد. اگر استخوان فک شما کوچک است، احتمالا ایمپلنت را در خود جای نمی‌دهد. بنابراین اندازه آن باید به قدری باشد که امکان جوش خوردن فلز به استخوان را فراهم کند.

در نتیجه کودکان به دلیل عدم تکامل رشد استخوان‌های فک و دهان، گزینه مناسبی برای این کار نیستند. برای بزرگسالانی که فک کوچکی دارند نیز از ایمپلنت فوری مینی استفاده می‌شود. همچنین باید بدانید افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، نمی‌توانند از روش فوری استفاده کنند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ایمپلنت دندان از آلیاژ تیتانیوم ساخته می شود که این جنس دارای بالاترین خاصیت تطابق و سازگاری با بدن می  باشد و هیچگونه حساسیتی با بدن نمی دهد. فلزی که در ساخت ایمپلنت دندان استفاده می شود از جنس آلیاژ تیتانیوم است که در دسته فلزات، جزو یکی از با کیفیتترین فلزات محسوب می گردد. این فلز با ایجاد یک لایه محافظ از ایجاد خوردگی و تحلیل در سطح خود جلوگیری می کند. تیتانیوم علاوه بر موارد ذکر شده در برابر مواد شیمیایی،داروها، اکسیژن و ترکیبات اسید مقاوم است و خاصیت غیر مغناطیسی دارد.

توضیحاتی که در بالا ذکر شد خصوصیات ایمپلنت دندان است و این خصوصیات باعث می شود که ایمپلنت هنگام  کاشت در استخوان فک، جسم خارجی محسوب نگردد.

نحوه انجام ایمپلنت

کاشت دندان از طریق جراحی استخوان فک شما انجام می شود ، جایی که به عنوان ریشه دندان های از دست رفته عمل می کند.

از آنجا که تیتانیوم موجود در ایمپلنت ها با استخوان فک شما فیوز می شود ، ایمپلنت ها به لغزش ، یا آسیب استخوانی از طریق پل های ثابت یا دندان مصنوعی آسیب نخواهند زد و مواد مانند دندانهای شما که از پل معمولی پشتیبانی می کنند که نمی توانند خراب شوند.

شرایط انجام ایمپلنت های دندانی :

  • یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشید.
  • استخوان فک به رشد کامل رسیده باشد.
  • استخوان کافی برای ایمن سازی ایمپلنت ها داشته باشید یا توانایی پیوند استخوان باشید.
  • بافت های دهان سالمی داشته باشید.
  • نتوانید از پروتز دندانی استفاده کنید.
  • بهبود بخشیدن به گفتار.

مدت زمان ایمپلنت دندان

این زمان بستگی به سرعت ترمیم بافت‌های دهان در بیمار و موارد متعدد دیگری دارد که معمولا بین 2 الی 3 ماه طول می‌کشد که بعد از ترمیم بافت و تشکیل استخوان، مراحل ساخت تاج دندان آغاز می‌شود. به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندان، بالای 95 درصد گزارش شده است.

معایب ایمپلنت دندان

  • با توجه به ناحیه ایمپلنت ممکن است دوره درمان بسیار طولانی باشد.
  • افرادی که بیماری‌ و شرایط خاص دارند نمی‌توانند تحت جراحی ایمپلنت دندان قرار بگیرند.
  • اگر دندانپزشک از مهارت کافی در انجام ایمپلنت برخوردار نباشد، در هنگام کاشت ممکن است به لثه آسیب وارد شود.
  • در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، اگر فک دچار عفونت شود، کاشت ایمپلنت به خوبی صورت نمی‌گیرد و موجب آسیب به بافت استخوان می‌شود.

نکات مهم پس از جراحی ایمپلنت

کاشت ایمپلنت دندان مانند هر جراحی دیگری درد زیادی به همراه دارد.

قبل از شروع کاشت دندانپزشک به لثه بیمار بی‌حسی تزریق می‌کند اما با از بین رفتن آن ممکن است بیمار احساس درد نماید. در صورت بالا بودن شدت آن می‌توانید از مسکن‌های تجویز شده توسط دندانپزشک استفاده نمایید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بهترین عمل های جراحی لاغری کدامند ؟ جراح لاغری (معروف به جراحی کاهش وزن) همراه با تغذیه سالم ، ورزش در درمان دیابت نوع ۲ یا بیماری تیروئید حائز اهمیت است و هدف یکسانی برای افراد دارد.به طور معمول ، پزشک متخصص عمل جراحی چاقی را انجام می دهد تا به شما در جلوگیری از عوارض چاقی مثل دیابت و بیماری قلبی کمک کند که فقط دلیل اصلی این عمل مربوط زیبایی ظاهری نیست. در این مقاله در مورد بهترین عمل های جراحی لاغری صحبت می کنیم.

جراحی لاغری

جراحی لاغری زمانی توصیه می شود که BMI یا شاخص توده بدنی بین 35 تا 40 و بیشتر باشد و یا از بیماری های مربوط به چاقی همچون دیابت و بیماری های قلبی رنج ببرید.

عمل لاغری یک پروسه ی کاهش وزن میباشد که توسط متخصصان جراحی بر روی سیستم گوارش انجام می شود و به افراد بسیار سنگین کمک می کند تا وزن کم کنند. برعکس لیپوساکشن که چربی های اضافی را از بدن خارج می کند، در جراحی لاغری تمرکز روی میزان غذای مصرف  شده و جذب شده می باشد.

این کار به دو شکل صورت میپزیرد : اول با محدود کردن میزان غذاهایی که در معده خود نگه می دارید و در نتیجه احساس سیری بیشتر می کنید و دوم با کوتاه کردن روده ی کوچک و پیشگیری از جذب مولکول های غذا که به دلیل مصرف نشدن به عنوان منبع انرژی به چربی تبدیل خواهد شد .

جراحی لاغری تا حدودی تهاجمی عمل میکند و ممکن است همراه با لاپاراسکوپی انجام شود. این مورد بیشتر ترجیح داده می شود، چرا که با درد کمتری همراهمی باشد و سیر درمان را تسریع می کند. ممکن است بسته به نیاز بیمار و شرایط سلامتی او عملِ باز نیز انجام شود. بیمار پس از این عمل جراحی باید مراقب سبک زندگی خود باشد ، ممکن است دوباره دچار بازگشت وزن شوند. آنهایی که دچار پرخوری عصبی هستند یاافراد افسرده ، بیشتر در معرض این بازگشت وزن می باشند.

عوارض جراحی لاغری چیست؟

جراحی یکی از سریع ترین روش های لاغری می باشد که البته می تواند عوارض بسیاری نیز داشته باشد. امروزه جراحی لاغری به صورت گسترده انجام می گیرد و روش های مختلفی را نیز در بر می گیرد. عوارض جراحی لاغری یکی از مهم ترین مسایل است که باید به صورت دقیق به آن توجه نمایید زیرا ممکن است حتی جان شما را نیز در معرض خطر قرار دهد. جراحی کاهش وزن خطر عوارضی را به همراه دارد که برخی از آنها می توانند جدی باشند که در ادامه به صورت مفصل به آن ها می پردازیم.

لخته شدن خون

مکان های رایج برای ایجاد لخته خون در ساق پا (ترومبوز ورید عمقی) یا ریه ها (آمبولی ریه) است.

علائم می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ساق پای شما دردناک، دردناک و حساس می شود
  • تورم، قرمزی یا گرمی در ساق پای شما
  • درد قفسه سینه تیز و کوبنده که ممکن است هنگام تنفس بدتر شود
  • تنگی نفس یا سرفه
  • احساس ضعف یا سرگیجه
  • اگر فکر می کنید ممکن است لخته خون داشته باشید، در اسرع وقت با اورژانس تماس بگیرید.

عفونت زخم

گاهی اوقات زخم های ناشی از جراحی شما می توانند در حین بهبودی عفونی شوند.

  • علائم عفونت زخم می تواند شامل موارد زیر باشد:
  • درد در داخل یا اطراف زخم
  • پوست قرمز، داغ و متورم
  • چرک بیرون آمده از زخم


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

حال که چاقی و اضافه وزن دغدغه بسیاری از افراد شده است، لازم است که به دنبال راهی برای لاغری و کاهش وزن باشید. امروزه نام انواع عمل لاغری زیاد به گوشمان می خورد. افرادی که نتوانسته اند با استفاده از انواع رژیم لاغری کاهش وزن داشته باشند به دنبال این جراحی های لاغری می روند. در ادامه شما را بیش تر با این جراحی های لاغری آشنا خواهیم کرد.

جراحی لاغری

جراحی های لاغری بسیاری با متدهای متفاوتی امروزه به میان آمده اند که قصد کاهش وزن را دارند. اما لازم است بدانید که تمامی افراد نمی توانند به دنبال این جراحی های لاغری بروند. یکی از معروف ترین جراحی های لاغری، اسلیو معده نام دارد.

افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بیش تر از 35 باشد می توانند به دنبال استفاده از این جراحی اسلیو معده بروند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیش تر با جراحی اسلیو معده و موارد مرتبط با آن آشنا شوید.

اسلیو معده

جراحی اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. متخصص یا فوق تخصص لاپاراسکوپی چند شکاف بر روی شکمتان ایجاد می‌کند. این جراح لاغری با استفاده از یک تلسکوپ بلند و باریک که دوربینی در انتهای آن نصب شده است عمل جراحی را انجام می‌دهد. لاپاراسکوپ از طریق برش‌های ایجاد شده وارد بدن می‌شود و حدود 80 درصد از معده شما را خارج می‌کند. جراح عمل لاغری لاپاراسکوپی را بر اساس تصاویر نشان‌داده‌شده بر روی صفحه‌نمایش (مانیتور) اتاق عمل انجام می‌دهد.

مراقبت ها و ریکاوری بعد از عمل اسلیو در بیمارستان

بیماران معمولاً یک تا دو روز را پس از جراحی اسلیو معده در بیمارستان می گذرانند.

در روزها و هفته های اولیه پس از جراحی، احساس خستگی، تهوع و استفراغ، مشکل در خواب، درد پس از جراحی، ضعف، سبکی سر، از دست دادن اشتها، نفخ و درد، مدفوع شل و فراز و نشیب های احساسی طبیعی است.

بیماران این موارد را به درجات مختلفی تجربه می کنند، بنابراین هر گونه نگرانی خاصی که دارید با تیم جراحی چاقی خود در میان بگذارید.

کنترل درد

  • ممکن است در محل برش یا در نتیجه نحوه قرارگیری بدن در حین جراحی احساس درد کنید. برخی از بیماران نیز درد گردن و شانه را تجربه می‌کنند که زمانی اتفاق می‌افتد که بدن گاز مورد استفاده در حین جراحی را دوباره جذب می‌کند.
  • اگر درد شما را از حرکت باز می دارد به تیم مراقبت خود اطلاع دهید.
  • درد با داروهای خوراکی برطرف می‌شود، که وقتی به طور منظم استفاده می‌شوند بهترین اثر را دارند.
  • قبل از درخواست دوز دیگر منتظر نباشید تا درد شما غیرقابل تحمل شود.
  • حفظ سطح ثابت دارو در جریان خون، درد را قابل کنترل نگه می دارد.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

رژیم غذایی سالم و متعادل چیست؟ | رژیم غذایی سالم و متعادل شامل تمامی مواد مغذی مورد نیاز بدن برای عملکرد صحیح می باشد. در حقیقت، تا 80 درصد بیماری های قلبی و سکته های زودرس را می توان با عادت ها و برنامه غذایی سالم و سبک زندگی درست، کاهش داد.

یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی به روش های زیر کمک کند:

  • بهبود سطح کلسترول خون
  • کاهش فشار خون
  • کمک به مدیریت وزن
  • کنترل قند خون

در ادامه با انواع رژیم لاغری از جمله رژیم کانادایی و یک رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان آشنا خواهید شد.

رژیم کانادایی

یکی از بهترین رژیم ها برای سوزندان کالری و چربی بدن، رژیم کانادایی می باشد. این رژیم یک دوره 15 روز است و رژیمی آسانی می باشد و تایم آن کوتاه است و شما از رژیم خسته نمی شوید، و در صورت اجرای دقیق بسیار موثر است. این رژیم سوخت و سازبدن را تغییر می دهد و به همین دلیل پس از پایان مدت آن می شود بصورت معمول غذا خورد، بدون آن که اضافه وزن بیاورید.

رژیم کانادایی به سرعت پربی های اضافی را می سوزاند و مانع بازگشت وزن از دست رفته می شود، همچنین این رژیم روی مرکز اشتها در مغز اثر می گذارد و اشتها کم می شود.

همانطور که گفتیم این رژیم دوره 15 روزه دارد و روزهای آن نباید کم و یا زیاد شود، همچنین برای مواد غذایی که در این روزها انتخاب شده نباید جایگزینی قرار دهید و دقیقا همان مواد غذایی را باید استفاده کنید. اگر این رژیم را بطور دقیق انجام دهید پس از پایان آن بین 5 الی 10 کیلو از وزن شما کاسته می شود و 10 الی 15 سانتیمتر از سایز شما کم می شود.

این رژیم برای افرادی مناسب می باشد که دارای سلامت جسمی کامل هستند و بیماری خاصی مانند فشار خون، ناراحتی قلبی و زخم معده و … ندارند.

نکته مهم: ممکن است میزان از دست رفتن آب بدن در روزهای اول زیاد باشد و حالت سستی به شما دست دهد که برای از بین بردن این حالت حتما در طول روز 8 لیوان آب بنوشید.

رژیم کتوژنیک

این رژیم که به سومین رژیم سریع دنیا تبدیل شده است، یک شعار دارد و آن هم کربوهیدرات کم، چربی زیاد (Low Carb, High Fat) است و با توجه به این شعار، روش کار این رژیم نیر کاملا نمایان می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه افراد زیادی به دنبال بهترین رژیم لاغری برای کاهش وزن اصولی هستند. یکی از انواع رژیم های لاغری که طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی را به خود جذب کرده است، رژیم مدیترانه ای نام دارد. این رژیم لاغری یکی از خوشمزه ترین و متنوع ترین رژیم های لاغری محسوب می شود که سرشار از مواد غذایی با طعم های متفاوت است. برای مثال این رژیم لاغری شامل انواع میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و چربی های مفید برای قلب است.

رژیم غذایی مدیترانه ای چیست؟

رژیم مدیترانه ای اصولی بر پایه غذاخای محلی در حاشیه دریای مدیترانه دارد. شامل انواع غذاهای محلی فرانسه، اسپانیا، یونان و ایتالیا می شود. محققان به این نتیجه رسیده اند که سبک غذایی و تغذیه این دسته از افراد بسیار سالم بوده و  خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن در آن ها کم است.

فواید رژیم مدیترانه ای

تحقیقات نشان می دهد که پیروی از رژیم سنتی مدیترانه ای با کاهش بیماری های قلبی عروقی همراه است. این رژیم باعث کاهش LDL(کلسترول بد) می شود. در واقع در یک متاآنالیز که بر روی یک و نیم میلیون فرد بزرگسال انجام شد، نشان داده شد که پیروی از رژیم مدیترانه ای با کاهش ریسک مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر کل همراه بود. همچنین رژیم مدیترانه ای با کاهش وقوع برخی سرطانها، آلزایمر و پارکینسون ارتباط دارد.

منوی رژیم مدیترانه‌ای رایگان

در ادامه شما را با منوی نمونه رژیم مدیترانه‌ای ۷ روزه رایگان بیشتر آشنا می کنیم:

رژیم مدیترانه ای رایگان

می توانید سهم ها و انتخاب های غذایی را بر اساس نیازها و ترجیحات خود تنظیم کنید و به دلخواه تنقلات اضافه کنید.

شنبه

  • صبحانه: ماست یونانی با توت فرنگی و دانه چیا
  • ناهار: یک ساندویچ غلات کامل با هوموس و سبزیجات
  • شام: یک سالاد تن ماهی با سبزیجات و روغن زیتون و همچنین یک سالاد میوه

یکشنبه

  • صبحانه: بلغور جو دوسر با زغال اخته
  • ناهار: نودل کدو سبز با پنیر موزارلا، گوجه گیلاسی، روغن زیتون و سرکه بالزامیک
  • شام: یک سالاد با گوجه فرنگی، زیتون، خیار، قزل آلای پخته شده و پنیر فتا

دوشنبه

  • صبحانه: یک املت با قارچ، گوجه فرنگی و پیاز
  • ناهار: یک ساندویچ غلات کامل با پنیر و سبزیجات تازه
  • شام: لازانیا مدیترانه ای

سه شنبه

  • صبحانه: ماست با برش‌های میوه و آجیل
  • ناهار: سالاد کینوا با نخود
  • شام: سالمون آب پز با برنج قهوه ای و سبزیجات

چهارشنبه

  • صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با نان تست گندم کامل
  • ناهار: کدو سبز پر شده با پستو، سوسیس بوقلمون، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و پنیر
  • شام: بره کبابی با سالاد و سیب زمینی پخته

پنج شنبه

  • صبحانه: بلغور جو دوسر با آجیل و کشمش یا تکه های سیب
  • ناهار: سالاد عدس با فتا، گوجه فرنگی، خیار و زیتون
  • شام: پیتزای مدیترانه ای تهیه شده با نان پیتای گندم کامل و رویه پنیر، سبزیجات و زیتون.

جمعه

  • صبحانه: املت با سبزیجات و زیتون
  • ناهار: کاسه فلافل با فتا، پیاز، گوجه فرنگی، هوموس و برنج
  • شام: مرغ کبابی با سبزیجات، سیب زمینی سرخ کرده و میوه تازه

معمولاً نیازی به شمارش کالری یا ردیابی درشت مغذی ها (پروتئین، چربی و کربوهیدرات) در رژیم غذایی مدیترانه ای نیست، مگر اینکه سطح گلوکز خود را مدیریت کنید.

اما، ضروری است که تمام مواد غذایی را در حد اعتدال مصرف کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه چاقی و اضافه وزن دغدغه بسیاری از افراد است. این مشکل را در بانوان و آقایان مشاهده می کنیم. این امر به دلیل تغییر سبک زندگی افراد اتفاق می افتد. به همین دلیل افراد به دنبال انواع رژیم های لاغری کم کربوهیدرات می روند. رژیم هایی لاغری از جمله رژیم کتوژنیک و رژیم لاغری یک ماهه. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیش تر با این رژیم های لاغری آشنا شوید.

رژیم لاغری یک ماهه بدون عوارض

شما به راحتی می توانید یک برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان پیدا کرده و از آن پیروی کنید. اما این برنامه رژیم لاغری باید یک سری شرایط و ویژگی ها داشته باشد. در اامه بیش تر با ویژگی های یک رژیم لاغری یک ماهه آشنا خواهید شد.

وزن هدف داشته باشید.

در ابتدا باید بدانید که برای اینکه بتوانید به نحو احسنت این رژیم لاغری را پیش ببرید باید یک وزن هدف برای خود تعیین کنید. یعنی باید بدانید که می خواهید پس از گذشت یک ماه به چه وزنی برسید. البته این هدف گذاری باید واقع بینانه باشد.

خود را اندازه گیری کنید.

یکی از بهترین راه ها برای دیدن نتیجه و تغییرات پس از یک ماه، اندازه گیری است. زیرا میزان کاهش سایز شما می تواند نشان دهد که آیا رژیم لاغری یک ماهه شما موثر بوده است یا نه؟ از سویی دیگر می توانید بفهمید که کاهش وزن شما از کدام نواحی بوده است.

محاسبه کالری

برای اینکه بتوانید کاهش وزن داشته باشید باید میزان کالری مصرفی شما نسبت به روز قبل شما کمتر باشد. میزان کالری دریافتی شما در روز نباید کمتر از 1200 کالری باشد.

مصرف پروتئین، میوه‌ و سبزیجات را بالا ببرید.

وقتی که قصد کاهش وزن دارید باید از غذاهای کم کالری تغذیه کنید. سبزیجات، میوه ها و انواع غذاهای پروتئینی می تواند به شما کمک کند. این مواد غذایی به شما کمک می کند تا مواد مغذی به بدن شما برسد و در عین حال کالری کمتری نیز مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک

یکی از پرطرفدارترین رژیم های لاغری در جهان، رژیم کتوژنیک نام دارد. به طور کلی رژیم لاغری کتوژنیک بر اساس و پایه مصرف پروتئین و چربی‌ های سالم طراحی شده است. این رژیم لاغری توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. همچنین باید بگوییم که رژیم لاغری کتوژنیک در ابتدا برای درمان بیماری صرع طراحی شده و مصرف شده بود. اما به مرور زمان طرفداران بسیاری پیدا کرده و محبوب شد. با رژیم کتوژنیک می توانید بین 3 الی 4 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. اما این میزان کاهش وزن در برخی افراد به 50 کیلوگرم نیز میرسد. به همین دلیل نمی توانیم یک عدد ثابت برای میزان کاهش وزن شما بگوییم .

در ادامه باید بگوییم که رژیم کتوژنیک انواع مختلفی دارد. انواع رژیم کتوژنیک عبارتند از:

  • رژیم استاندارد (SKD)؛
  • رژیم دوره‌ای (CKD)؛
  • رژیم هدفمند (TKD)؛
  • رژیم با پروتئین بالا.

مزایای رژیم کتوژنیک

رژیم کتو مزایای بسیاری نیز دارد. برخی از مزایا و فواید رژیم کتژنیک عبارتند از:

  • درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک
  • بر طرف کردن اختلالات در سیستم عصبی
  • درمان بیماری صرع
  • کنترل بیماری دیابت


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان مصنوعی متحرک یا  Removable Denture پروتزی است که بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته می باشد و تکیه گاه آن لثه و بافت ها است ، در واقع اگر به هر دلیلی شما دندان های طبیعی خود را از دست داده اید می توانید از طریق ساخت دندان مصنوعی زیبایی لبخند و امکان جویدن غذا را مجددا بدست آورید.

محاسبه قیمت ایمپلنت دندان

هزینه دندان مصنوعی بر اساس تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای بازسازی ناحیه بی دندانی مشخص می شود.

عوامل موثر در قیمت ایمپلنت دندان

برند ایمپلنت (کشور سازنده) مورد استفاده در قیمت بسیار موثر است.

همچنین از عوامل مهم دیگر انجام پروسه درمان ایمپلنت توسط متخصصین یا دندانپزشک عمومی می باشد.

در کلینیک تخصصی فرینا جراحی کاشت ایمپلنت توسط متخصص فک و صورت و ساخت پروتز ایمپلنت توسط متخصص پروتز صورت میگیرد.

قیمت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت (اوردنچر متکی بر ایمپلنت)

هزینه اوردنچر براساس تعداد ایمپلنت مورد نیاز و نوع برند مشخص می شود.

معمولا برای بازسازی های فک های پایین کاملا بی دندان به حداقل ٢ تا ۴ عدد ایمپلنت و برای فک بالا به ۴ تا ۵ ایمپلنت نیاز است.

طول عمر ایمپلنت دندان

در صورت رعایت بهداشت و چکاپ های منظم طول عمر درمان ایمپلنت بالای ١۵ الی ٢٠ سال می باشد.

ارتودنسی دندان چیست ؟ ( هرآنچه باید بدانید )

ارتودنسی دندان (معمولاً با بریس) اغلب برای بهبود ظاهر و هم ترازی دندان های کج، بیرون زده یا شلوغ و اصلاح مشکلات ناشی از بایت دندان ها استفاده می شود.

درمان ارتودنسی معمولاً تنها زمانی انجام می شود که بیشتر دندان های شما شروع به بیرون آمدن یا کج شدن کرده باشند.

یکی از موارد جالب در مورد ارتودنسی دندان این است که ، امروزه از هر چهار بیمار ارتودنسی یک نفر بزرگسال است. درمان نشدن دندان های نامرتب ممکن است منجر به سایر مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان، بیماری لثه و مشکل در جویدن شود. ارتودنسی شکل و وضعیت سلامت دندان ها را بهتر می کند و خطر مشکلات دندانی در آینده را کاهش می دهد.

همچنین پیشرفت‌های ارتودنسی باعث شده است که درمان راحت‌تر  از همیشه برای افراد در هر سنی قابل انجام باشد.

ارتودنسی دندان چه مشکلاتی را برطرف می‌کند؟

همانگونه که اشاره شد، ارتودنسی با هدف درمان اختلالات دندانی که به طور کلی به مال اکلوژن یا همان عدم هماهنگی و جفت بودن دندان معروف هستند، مرتبط است. در واقع عواملی، چون نبودن چند دندان، کج بودن یا برآمدگی دندان‌ها و یا فشرده بودن آن‌ها به یکدیگر، می‌توانند باعث ناهنجاری‌های دندانی شوند. ناهنجاری‌های دندانی باعث مشکل در جویدن غذا شده و می‌تواند موجب فرسایش برخی از دندان‌ها گردد. این عارضه همچنین می‌تواند باعث گرفتگی و درد عضلانی شود. دندان‌های بیرون زده، آسان‌تر در معرض شکستگی و ترک‌خوردگی قرار می‌گیرند. تمیز کردن دندان‌های کج و فشرده‌شده به هم نیز کار دشواری بوده و این دندان‌ها نسبت به پوسیدگی و بیماری‌های لثه آسیب‌پذیرترند

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

 

هزینه ارتودنسی نامرئی در حالت کلی نسبت به سایر ارتودنسی ها بیشتر می باشد که علت اصلی آن ساخت این نوع ارتودنسی در کانادا است. البته برخی مواقع ارتودنسی متحرک در ایران نیز تولید می شود که برای متقاضی هزینه به صرفه تری را در بر می گیرد. بنابراین عوامل متعددی بر هزینه نهایی ارتودنسی نامرئی تاثیر می گذارند که به شرح زیر می باشند.

  • انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی
  • نیاز به دستگاه ها و لوازم متعدد جهت درمان ارتودنسی نامرئی
  • بازه زمانی مورد نیاز یا طول دوره درمان
  • درمان تک فک یا هر دو فک
  • شدت ناهنجاری یا میزان حادی مشکل دندان


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بهترین دکتر ارتودنسی یک دندانپزشک متخصص است که در زمینه ردیف کردن فک‌ها و دندان‌ها تخصص دارد. شغل مهمی که متخصص ارتودنسی دارد کمک به افرادی است که دندان‌های نامرتب دارند و یا دندان‌هایشان نیاز به نوعی اصلاح یا ترمیم دارد (مثلاً کسانی که از ناهنجاری فک یا انحراف دندان و یا دندان های فاصله دار رنج می‌برند). متخصصین ارتودنسی قادرند به افراد کمک کنند که نگرانی و اضطراب کمتری در مورد وضعیت دندان‌های خود احساس کنند. در واقع کار متخصصین ارتودنسی، کمک به بهبود و اصلاح طرح لبخند دندان و ارتقاء اعتماد به نفس بیماران است.

تفاوت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک عمومی؟

به طور کل قبل از پرداختن به متخصص ارتودنسی باید بگوییم که تفاوت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک عمومی در میزان تخصص و همچنین شاخه خدمات و حرفه آن‌ها می‌باشد. دندانپزشک عمومی فقط دوره ابتدایی دندانپزشکی را گذرانده است و بیشتر در تشخیص و پیشگیری عوارض و ناهنجاری‌ها دندان و دهان می‌تواند به بیمار کمک کند. در حالی که متخصص ارتودنسی به صورت تخصصی با آن مواجه می‌شوند و به حل و درمان ناهنجاری‌های مربوط به فک و دندان می‌پردازند و به بیمار کمک می‌کنند تا دندان‌هایی مرتب، هماهنگ و چهره‌ای جذاب و زیبا داشته باشند. به این نکته هم توجه کنید که می‌توان گفت هر متخصص ارتودنسی یک دندانپزشک عمومی است، اما هر دندانپزشک عمومی نمی‌تواند ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی باشد.

چه کسانی می توانند دندان های خود را ارتودنسی کنند؟

دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی می تواند بگوید که شما می توانید دندان خود را ارتودنسی کنید و یا این که نیازی به انجام ارتودنسی ندارید. متخصص ارتودنسی دندان با توجه به ابزار های تشخیص دهنده از جمله  پرونده پزشکی بیمار، نحوه مراقبت(تغذیه در ارتودنسی)، معاینه بالینی، قالب گرفتن از دندان‌ها و عکس‌های رادیوگرافی‌ و در صورت لزوم اصلاح طرح لبخند نظر خود را در مورد این که می توانید دندان های خود را ارتودنسی کنید و یا نه بدهد و و برنامه درمانی مناسب با شرایط بیمار را برنامه ریزی می‌کند و مراقبت هایی که در طول درمان باید انجام بدهید را به شما می گوید.

چه زمانی نیاز به ارتودنسی دندان است ؟

فقط دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی دندان تایین می کند که آیا شما نیاز به ارتودنسی دندان خود دارید یا اینکه اصلا نیازی به ارتودنسی دندان خود ندارید. متخصص ارتودنسی با استفاده از گرفتن قالب از دندان‌ها و عکس‌های رادیوگرافی‌ و در صورت لزوم اصلاح طرح لبخند تایین می کند که آیا دندان های شما به ارتودنسی نیاز دارد یا ندارد. چنانچه دندان های شما احتیاج به ارتودنسی داشته باشد، متخصص ارتودنسی برنامه درمانی مناسب با شرایط بیمار را طرح ریزی می‌کند و مراقبت های بعد ارتودنسی دندان را برای بیمار توضیح می دهد.

بهترین سن برای ارتودنسی چه زمانی است؟

یکی از خدمات دندانپزشکی کودکان ارتودنسی دندان می باشد. ارتودنسی دندان مربوط به سن خاصی نمی باشد و افراد می توانند از ۳ سالگی به بعد دندان های خود را ارتودنسی کنند. بهترین سن برای ارتودنسی کردن دندان ها، دوران کودکی است. البته به معنای این نیست که این روش برای بزرگسالان مناسب نیست، این روش درمانی برای ارتودنسی بزرگسالان نیز مفید می باشد. طی سال های اخیر ارتودنسی در سنین بالا و تعداد افراد بزرگسالی که این درمان ارتودنسی را انجام می‌دهند، روندی رو به رشد داشته است. لازم به ذکر است که تفاوت‌های بسیاری بین ارتودنسی کودکان و ارتودنسی  افراد بزرگسالان وجود ندارد. برای ارتودنسی دندان های کودکان توسط متخصص ارتودنسی، می بایست باید صبر کرد تا تعداد دندان های مناسب برای انجام ارتودنسی رشد کنند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

روش‌های مختلفی برای عمل لاغری وجود دارد. اگر شما هم نگران بازگشت چاقی بعد از جراحی لاغری هستید در این مقاله، با بهترین عمل لاغری بدون بازگشت با توصیه دکتر موسوی نائینی آشنا می‌شوید. بهترین عمل لاغری چیست؟

امروزه با توجه با بالا رفتن وزن افراد، بسیاری روی به عمل لاغری می‌ آورند. شاید شما هم شنیده باشید که راز داشتن یک اندام خوب، خوش فرم و ورزیده، داشتن رژیم غذایی سالم، خواب مناسب و ورزش کردن است. اما حقیقت ماجرا در این است که، ژنتیک بیشترین تاثیر را در این مورد ایفا می ‌کند. لازم به ذکر است، حتی اگر شما درست ‎‌ترین روش ‌ها را برای نگهداشتن وزن ایده‌ آلتان انجام دهید، ممکن است در مواقعی دچار شکست شوید.

انواع عمل لاغری

در ادامه انواع عمل لاغری را برای شما نام خواهیم برد :

عمل لاغری به روش اسلیو معده

یکی از بهترین روش هایی که برای کاهش وزن به کار می رود عمل اسلیو معده است . در این عمل قسمتی از معده جدا می شود اما این نکته که چه قسمتی جدا می شود و حجم قسمت جدا شده چقدر است اهمیت زیادی دارد .این عمل برای افرادی که ریزه خواری زیادی دارند و وزن های بالایی یعنی بین (۱۵۰ تا ۲۰۰ )کیلو  دارند توصیه می شود. این اشخاص معمولا در معرض بیماری هایی مانند دیابت هستند .

ترشح آنزیم گرلین در معده سبب می شود تا فرد احساس گرسنگی کند .در این عمل ۸۰ درصد از حجم معده و این آنزیم نیز جدا می شود . بعد از این عمل فرد دیگر احساس گرسنگی نمی کند بنابراین به مرور زمان حجم غذایی که در طول روز مصرف می کند به شدت کاهش می یابد .

اگر پزشک برای انجام این عمل مهارت نداشته باشد می تواند باعث آسیب دیدن بافت های درونی بدن مانند طحال شود،بنابراین برای انجام این عمل پزشکی متخصص را انتخاب کنید .

عمل لاغری با پلیکاسیون معده

عمل لاغری پلیکاسیون معده با بیهوشی عمومی انجام می شود . در این عمل دکتر طول معده را مانند دامن به شکل پلیسه در می آورد تا فضای معده کوچک شود . وقتی معده کوچک شود شخص نمی تواند حجم زیادی غذا مصرف کند . در این روش چون هیچ قسمتی از بدن برداشته نمی شود می توان بعد از به نتیجه رسیدن و لاغر شدن معده را به شکل اول بازگرداند . این جراحی برای اشخاصی که بین ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم وزن دارند و ضریب چربی آن ها بین ۳۰ تا ۴۰ است مناسب می باشد .

جراحی بای پس معده

یکی از پرکاربرد ترین روش های عمل لاغری جراحی بای پس معده است . در این عمل حدود ۸۰ درصد از حجم معده بریده می شود .هم چنین قسمت ابتدایی روده هم بریده می شود. با این کار مقدار غذای ورودی به معده شخص به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند .دل درد و اسهال از شایع ترین عوارض این عمل است که پس از مدتی به طور کلی از بین خواهد رفت . با رعایت نکاتی مانند انتخاب پزشک متخصص می توان عوارض این عمل را به حداقل رساند .

جراحی ابدومینوپلاستی

عمل لاغری ابدومینوپلاستی یک مدل جراحی پلاستیک است که به وسیله ی آن چربی و پوست اضافی ناحیه شکم حذف شده و عضلات قسمت شکم تنگ و صاف می شود .برای انجام این جراحی فرد را بیهوش می کنند سپس در قسمت هایی که برای لاغری مشخص شده است ۲ برش ایجاد می شود .



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

محاسبه bmi به ما نشان می دهد که نسبت قد و وزن مناسب است یا نه؟ بعد از محاسبه bmi توسط فرم زیر، می توانید نتیجه گیری خوبی در رابطه با محاسبه قد و وزن مناسب و وزن ایده آل خود، داشته باشید. اگر bmi شما کمتر از 18.5 بود، یعنی نسبت وزن به قد شما، کم است و شما احتمالا مشکل کمبود وزن دارید. اگر bmi شما بین عدد 18.5 تا 24.9 بود، یعنی شما در قد و وزن مناسب هستید. اگر bmi شما بین عدد 25 تا 29.9 بود، یعنی شما دارای اضافه وزن هستید. اگر bmi شما بیشتر از 30 بود، یعنی شما چاق هستید و باید فکری برای کاهش وزن خود و رسیدن به تناسب قد و وزن بکنید.

هر عدد BMI نشان دهنده چه چیزی است؟

برای اکثر بزرگسالان BMI ایده آل بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۵ تعریف شده است.

برای کودکان و نوجوانان که بین ۲ تا ۱۸ سال هستند، سن و جنسیت نیز علاوه بر قد و وزن در محاسبه شاخص توده بدنی دخیل می باشند.

اگر BMI:

  • زیر ۱۸.۵ باشد، شخص دچار کاهش وزن است.
  • بین ۱۸.۵ و ۲۴.۹ باشد، شخص در بازه ی وزن سالم به سر می برد.
  • بین ۲۵ و ۲۹.۹ باشد، شخص اضافه وزن دارد.
  • بین ۳۰ و ۳۹.۹ باشد، شخص از چاقی مفرط رنج می برد.

فرمول محاسبه شاخص توده بدنی یا شاخص توده بدنی عبارت است از تقسیم وزن (کیلوگرم) بر قد (متر) به توان ۲. این شاخص تنها نشان دهنده سطح چربی بدن بوده و قادر به تشخیص میزان سلامت یا چاقی فرد نمی باشد. البته این روش قطعی نیست و معایبی نیز دارد. مثلا به استخوان بندی و میزان عضله های فرد در این روش اهمیتی داده نمی شود، در حالی که همانطور که می دانیم ممکن است یک کیلوگرم عضله و یک کیلوگرم چربی وزن یکسانی داشته باشند، اما حجم عضله کمتر و چگالی آن بیش از چربی است.

پیامدهای افزایش وزن در بزرگسالان

افراد دارای اضافه وزن و چاقی در معرض خطربیشتری برای بیماری های زیرهستند:

  • بیماری عروق کرونر
  • اختلال در چربی های خون یا  دیس لیپیدمی
  • دیابت نوع 2
  • بیماری کیسه صفرا
  • فشار خون
  • آرتروز
  • آپنه خواب
  • سکته
  • ناباروری
  • حداقل 10 سرطان ، از جمله سرطان آندومتر ، پستان و روده بزرگ
  • لیپوماتوز اپیدورال
  • دیسک کمر و کمر درد
  • دیسک گردن و گردن درد
  • بیماریها و ساییدگی زانو
  • بیماریها و ساییدگی مفصل ران

نحوه  اندازه گیری BMI

اگر میخواهید میزان شاخص یا عدد توده بدنی خود را به صورت دستی اندازه گیری کنید فرمولی وجود دارد که می توانید برحسب آن این کار را انجام دهید. این مقیاس تقریبا دقیق می باشد و تنها به دو متغیر وزن و قد شما بستگی دارد. البته برای دقت بیشتر می‌توانیم سن و جنسیت را نیز در محاسبات لحاظ کنیم ولی با توجه به اینکه همین فرمول نیز دقت بالایی دارد، میتوانیم از دو متغیر سن و جنسیت چشم پوشی کنیم.

فرمول محاسبه

فرمول محاسبه شاخص حجم بدن ساده است و همانطور که گفته شد تنها به اعداد قد و وزن شما نیاز است.

فرمول اندازه گیری bmi

عدد حجم توده بدن = (وزن بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر (قد بر حسب متر به توان ۲)

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افراد زیادی به دلایل گوناگون برای کاهش وزن خود تلاش می‌کنند. بسیاری از این افراد به دنبال رژیم‌های لاغری مختلفی می‌روند که وعده کاهش وزن سریع را می‌دهند. مطمئنا روش‌هایی برای تسریع کاهش وزن و لاغری وجود دارند، اما لازم است بدانید که ممکن است کاهش وزن سریع، آسیب‌های جبران ناپذیری به سلامت شما وارد کند. بنابراین برای کاهش وزن موفق و پایدار بهتر است به پروسه کاهش وزن به چشم یک مسیر نگاه کنید. نابراین اگر شما هم به دنبال بهترین روش لاغری و کاهش وزن هستید، با این مطلب همراه باشید.

جراحی لاغری چیست؟

عمل لاغری روشي است كه در آن با کوچک کردن معده و يا تغییر مسیر حرکت غذا ميزان دريافت مواد غذايي را در افراد كاهش مي‌دهيم. كاهش ميزان دريافت مواد غذايي در مدت كوتاهي منجر به لاغر شدن فرد مي‌گردد. پس در وحله اول باید بدانیم این روش از طریق کاهش اشتها و جذب غذا باعث کاهش وزن در افراد می‌گردد.

جراحي لاغري به چه كساني توصيه مي‌شود؟

جراحي لاغري معمولاً‌ به افرادي كه داراي اضافه وزن مفرط و بسيار زياد باشند توصيه مي‌گردد. معمولاً اولين گزينه‌هايي كه به افراد چاق توصيه مي‌شود ورزش و رژيم غذايي است. اما در برخي مواقع افراد از اين روش‌ها نتيجه مثبتي نمي‌گيرند. در اين مواقع درماني كه به آنها توصيه مي‌گردد جراحي لاغری است.

بهترین راه کاهش وزن  و رژیم لاغری تنها با رعایت سه نکته

شواهد جدید نشان می‌دهد که تنها یک روش برای کاهش وزن وجود ندارد، اما رژیمی موثر خواهد بود که تمام موارد ذکر شده در این مقاله را در خود داشته باشد. ما در مقاله‌ی بهترین رژیم لاغری به تمام جنبه‌های یک رژیم لاغری مناسب پرداخته‌ایم.

چیزی که به آن یک برنامه‌ی غذایی ،یک سبک زندگی، یک رژیم غذایی گفته می‌شود و در واقع یک برنامه مشخص برای کاهش وزن است.

حقیقت این است که چه رژیم کم کربوهیدرات کتو (keto) داشته باشید، چه از دنبال کنندگان سبک زندگی پالئو (Paleo) یا رژیم لاغری و سلامت ۳۰ روزه (whole30) باشید یا خود را ملزم به خوردن مواد کم چربی کنید، همه‌ی این سبک‌های غذایی دارای شباهت‌های فراوانی با هم هستند. کافیست که یکی از آن‌ها را دنبال کرده و نتایج شگرف آن‌ها را مشاهده کنید.

بهترین روش برای لاغری شکم چیست؟

لاغری یکی از دغدغه های امروزی خانم ها می باشد. با پیشرفت فن آوری های نوین و گسترش استفاده از گوشی های هوشمند، انواع برنامه های کاربردی، سایت ها، و انواع آموزش های مجازی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها به انواع رژیم ها دسترسی داشته باشید. این موضوع اگرچه می تواند مشکلات بسیاری را برطرف نماید؛ اما از طرفی باعث سردرگرمی بسیاری از افراد نیز خواهد شد. شاید یکی از راه های استفاده آسان تر از این رژیم ها، دسته بندی نواحی مختلف بدن است. به طور مثال اگر شما بیش تر برای لاغری در ناحیه شکم تلاش می کنید، می توانید از نمونه رژیم های زیر استفاده نمایید .

انواع روش های لاغری موضعی غیر تهاجمی

از سوی دیگر باید به این مسئله توجه داشته باشید که در کنار روش های تهاجمی به منظور لاغری، امروزه شاهد روش های غیر تهاجمی مختلف نیز هستیم. یکی از این روشها کربوکسی تراپی است که در آن به بافت های چربی گاز دی اکسید کربن تزریق شده و در همین راستا سلول های چربی تجزیه و از بدن دفع می شود.  این روش نیز بسیار موثر و مهم بوده و شاهد افزایش محبوبیت آن هستیم.

نکته دیگری که باید بدانید این است که کرایولیپولیز یکی دیگر از انواع روش های لاغری است که به آن یخچال چرمی نیز گفته می شود. در این روش شاهد استفاده از خنک کننده غیر تهاجمی چربی برای شکستن سلول های چربی هستیم. این روش باعث می شود تا در طی چند ماه رفته رفته شاهد لاغر شدن فرد و از بین رفتن چربی در بدن باشیم. این تکنیک نیز امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و برخی از پزشکان آن را پیشنهاد می دهند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از اندام های مخصوص مردان که در برخی افراد و به دلایل مختلف دچار مشکل می شود، آلت تناسلی است. با توجه به کارکرد این عضو و تاثیر آن در زندگی جنسی مردان، درمان اختلالات آن امری مهم و ضروری است. یکی از اختلالات رایج این عضو که بیشتر مردان یک بار هم که شده به آن دچار می شوند، اختلال نعوظ است. در این مشکل، آلت جنسی به آمادگی لازم برای برقراری رابطه نمی رسد. همان طور که گفته شد، بیشتر مردان به دلایل مختلف یک بار یا بیشتر به این مشکل دچار می شوند. اما در برخی افراد مدت زمان ابتلا به این اختلال به قدری طولانی می شود که در روابط و زندگی زناشویی آن ها تاثیر منفی داشته و گاها حتی به جدایی فرد نیز منجر می شود.

در این شرایط درمان های مختلفی برای بیمار پیشنهاد می شود که در افرادی که وضعیت اختلال در آن ها مزمن است، بهترین درمان پروتز آلت تناسلی می باشد.

جراحی ایمپلنت آلت تناسلی مرد چیست؟

جراحی ایمپلنت آلت تناسلی قرار دادن پروتز در آلت تناسلی مرد است. پروتز باعث می شود که آلت تناسلی مرد بتواند به حالت راست درآید. اما عمل تاثیری در اندازه آلت ندارد. ایمپلنت نباید احساسی که در آلت تناسلی خود احساس می کنید را کاهش دهد. از سویی دیگر این گفته به معنای افزایش تحریک یا احساس نیست. جراحی ایمپلنت شامل بیهوشی عمومی یا موضعی و برشی بر روی آلت تناسلی است تا جراح بتواند دستگاه را وارد کند.

ایمپلنت های غیر بادی لوله های نیمه سخت هستند که می توانند به شکل دلخواه خم شوند. می توانید آلت تناسلی خود را برای دفع ادرار به سمت پایین خم کنید و یا آن را برای مقاربت جنسی در جای خود قرار دهید. برخی از پروتز ها سفتی بیشتری را برای آمیزش جنسی ایجاد می کنند. اگرچه سفتی بیشتر آلت برای آمیزش جنسی لذت بخش تر است ولی در شرایط عادی روز می تواند ناراحت کننده باشد.

مزایای ایمپلنت آلت

میزان رضایت بیماران: نرخ رضایت بیمارانی که از پروتز قابل باد شدن استفاده می کنند، 98 درصد است.

بالاتر بودن نرخ رضایت بیماران: بیمارانی که جراحی پروتز آلت انجام می دهند، راضی تر از بیمارانی هستند که درمان دارویی یا روش های دیگر را برای درمان اختلال نعوظ انتخاب کرده اند.

مشخص نبودن و جلب توجه نکردن پروتز: پروتز آلت در حالتی که آلت نرم است، به هیچ وجه مشخص نیست. حتی همسرتان هم متوجه نمی شود که پروتز در آلت کار گذاشته شده است، مگر آن که خودتان به او بگویید.

دوران بهبود بسیار کوتاه: مورد تمام بیماران مانند هم نیست، اما دوران نقاهت بعد از جراحی پروتز معمولاً چهار تا شش هفته است. بیماران بعد از بهبودی کامل می توانند دوباره از برقراری یک رابطه جنسی ارضاءکننده لذت ببرند.

مقرون به صرفه بودن: جراحی پروتز آلت در یک بازه زمانی ده ساله اقتصادی تر از دیگر روش های درمان خواهد بود.

پروتز آلت چند نوع دارد؟

آناتومی و ساختار بدن مردان با وجود شباهت زیاد در ساختار تفاوت هایی در شکل، اندازه و ... دارد. این تفاوت ها موجب می شود که در تولید ابزار پزشکی که برای درمان مشکلات مورد استفاده قرار می گیرند نیز تنوع داده شود. پروتز آلت یکی از این ابزارهاست که در انواع مختلف تولید می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از بیماری های شایع در بین مردان ، بیماری پروستات است. انواع بیماری پروستات که در سایت ایران عسل به آن اشاره شده است. یکی از راهکارهایی که با آن به درمان پروستات می پردازند ، جراحی است. جراحی پروستات عوارض زیادی دارد که یکی از آن ها تاثیر بر عملکرد جنسی در مردان می باشد.

مراقبت های بعد از جراحی پروستات در خانه

-          در منزل به طور مرتب راه بروید، تحرک بدنی داشته باشید و از نشستن طولانی مدت (بیش از دو ساعت) خودداری کنید.

-          هنگام دفع زور نزنید و با رعایت رژیم غذایی نظیر سبزیجات و میوه جات و یا با مصرف ملین طبق نظر پزشک، از بروز یبوست جلوگیری کنید. رژیم غذایی شما معمولی خواهد بود، مگر اینکه پزشک تان نظر دیگری داشته باشد.

-          مایعات زیادی بنوشید (8 تا 10 لیوان) تا ادرار رقیق شود. از آب، چای کمرنگ، آب کمپوت (سیب، گلابی، آناناس) استفاده کنید و برای مدتی از آبمیوه های خام استفاده نکنید. از مصرف غذاها و نوشابه های محرک سیستم عصبی مثل کافئین (قهوه و نوشابه سیاه) و الکل خودداری کنید.

-          مرتب با ورزش هاش پرینه مثل جمع کردن و شل کردن عضلات باسن و ایستادن و نشستن، عضلات ناحیه باسن را تقویت کنید (10 بار در ساعت). هر روز دوش بگیرید و برای تسکین ناراحتی ناحیه پرینه، از لگن آب گرم طبق نظر پزشک استفاده کنید.

-          هنگام ادرار کردن جریان ادرار را قطع و وصل کنید. این کار به تقویت اسنفگترها و کنترل ادرار کمک می کند.

-          تا مدتی ممکن است بی اختیاری ادرار داشته باشید. این امری طبیعی است. بنابراین نگران نباشید. این نوع بی اختیاری مدتی طول می کشد و به مرور برطرف خواهد شد.

-          هشت هفته بعد از جراحی مجاز به فعالیت جنسی هستید. در صورت ناتوانی جنسی از مشاوره پزشک کمک بگیرید.

برای چه کسانی باید جراحی پروستات انجام گیرد؟

-          افرادی که دچار بزرگی خوش خیم غده پروستات هستند و این امر موجب عفونت های عود شونده ادراری در ان ها شود.

-          افرادی که مشکل بزرگی پروستات ان ها باعث بروز ادرار خونی (هماچوری) شده است.

-          افرادی که بزرگی پروستات در ان ها باعث ایجاد فشار بر روی مثانه شان شود و در نتیجه به نارسایی کلیه منجر شود.

-          افرادی که بزرگی پروستات در ان ها سبب مشکلات ادراری همچون شب ادراری و… شود به طوری که فعالیت های روزانه ان ها را دچار اختلال کند.

جراحی پروستات چه عوارضی دارد؟

عمده ترین و شایع ترین عوارض بعد از عمل جراحی پروستات بی اختیاری در ادرار و ناتوانی در نعوظ است. همچنین این جراحی ممکن است عوارض و خطرات دیگری نیز به همراه داشته باشد:

تغیرات ارگاسمی: بیمار پس از جراحی نیز همچنان لذت جنسی و ارگاسم را تجربه خواهد کرد ولی دیگر مایع منی ترشح نمی شود.

نا باروری: به دلیل انکه غده ی پروستات وظیفه ی ترشح مایع حاوی پروستات را در بدن اقایان دارد، پس از جراحی پروستات و با برداشته شدن این غده، بیمار قدرت باروری خود را از دست می دهد.

تغیر طول الت تناسلی: با خارج کردن غده ی پروستات مجرای پیشاب نیز کمی کوتاه تر می شود که این امر ممکن است سبب کوتاه تر شدن الت تناسلی نیز بشود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

غده پروستات یک غده هورمونی است که در گردن مثانه و در اطراف مجرای ادراری وجود دارد، وظیفه اصلی غده پروستات ساختن مایع منی است. مایع منی مایع مغذی اسپرم ها می باشد. سرطان پروستات ممکن است هر رده سنی را درگیر نماید، اما اشخاص بالای 50 سال بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری می باشند. سرطان پروستات مانند هر سرطان دیگر علائمی دارد، بارزترین علامت ابتلا به سرطان پروستات سختی دفع ادرار، احساس درد هنگام دفع ادرار، ادرار بریده بریده، فشار یا قطر کم ادرار، ناتوانی جنسی، بی اختیاری ادراری، ورم غده پروستات، عفونت ادراری، خون در ادرار، خون در مایع منی، احساس درد در ناحیه کمر و لگن و احساس نیاز به دفع ادرار مکرر می باشد. توصیه می شود در صورت مشاهده هر کدام از علائم مذکور فورا جهت انجام آزمایش های تشخیصی نزد پزشک مراجعه نمایید.

پروستات در بدن ما چه می کند؟

وجود پروستات آنچنان برای ادامه زندگی عادی ضروری نیست ، اما برای روند تناسل (تولید مثل) به آن نیاز مبرم داریم. همانطور که می دانید وظیفه پروستات در بدن ،تولید و ترشح مایع منی سالم می باشد که دارای شرایط مناسب و قوام کافی جهت انتقال و بقای اسپرم در طول فرآیند هدف لقاح باشد.

پروستات به صورت عمومی در دوران نوجوانی و تحت کنترل هورمون مردانه تستوسترون و محصول جانبی آن دی هیدروتستوسترون (DHT) رشد می کند. تستوسترون عمدتاً در بیضه ها ساخته می شود ، اما مقدار کمتری از آن نیز در غدد فوق کلیوی ساخته می شود.

بیماری سرطان پروستات

پروستات یک غده به اندازه گردو است که قسمتی از مجرای ادرار را احاطه کرده است. به عبارتی دیگر، پروستات لوله‌ای است که ادرار و اسپرم را حمل می‌کند. کارکرد اصلی پروستات تولید مایعاتی است که اسپرم در آن شناور است. اسپرم در بیضه‌ها تولید می‌شود که حامل هورمون اصلی مردانه یعنی «تستوسترون» است. در دوران بلوغ، تستوسترون رشد و عملکرد پروستات را تحریک می‌کند و به تولید مایعات برای اسپرم‌ها کمک می‌کند.

در حین رسیدن به اوج مرحله جنسی، ماهیچه‌های پروستات محکم می‌شوند تا مایع منی را از طریق مجرای ادرار و از طریق آلت تناسلی بیرون بریزند (انزال). مجرای ادرار همچنین مملوء از بیشاب است که توسط کلیه‌ها ساخته شده و در مثانه ذخیره می‌شود. هنگامی که آلت تناسلی مردانه آماده مقاربت می‌شود، جریان ادرار از مجرایش مسدود می‌شود و این اطمینان را می‌دهد که فقط مایع منی است که در ارگاسم انزال می‌شود.

معاینات بالینی غده پروستات

معاینه انگشتی یکی از راه های تشخیص سرطان پروستات می باشد. در این روش از طریق مقعد اندازه و سفتی غده پروستات بررسی می شود. در صورتی که غده سرطانی باشد، این غده بسیار سفت می گردد.

آزمایش ادرار به منظور بررسی وجود خون یا عفونت ادراری

انجام آزمایش ادرار به منظور چک کردن وجود خون در ادرار یا وجود عفونت ادراری، یکی از راه های تشخیص سرطان پروستات است. می توان گفت 10 درصد از اشخاصی که از تورم پروستات رنج می برند دارای نارسایی کلیه می باشند. لذا ادرار توسط لوله های ادراری به کلیه برگشته و باعث افزایش میزان کراتین و اوره می شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خرید کلاه گیس زنانه یکی از معظلاتی است که بیشتر خانم ها با آن درگیر هستند. انتخاب یک کلاه گیس متناسب با فرم چهره و رنگ صورت کاری بس دشوار است

خانم‌ها به طور ذاتی به زیبایی و زیبا دیده شدن علاقه‌ی زیادی دارند؛ به همین دلیل همواره در تلاشند که از بهترین لوازم آرایشی و بهترین لباس‌ها استفاده کنند. می توان گفت به طور کلی مو نقش بسیار مهمی در زیبایی ظاهر و تیپ و استایل افراد خواهد داشت. به گونه‌ای که آقایان و خانم ها به این بخش مهم از ظاهر همواره توجه دارند و به خصوص خانم ها در تلاشند که حداقل چند ماه یکبار و یا سالیانه موهای خود را رنگ کنند تا تغییر زیادی در ظاهرشان ایجاد شود. منتهی احتمالا شما عزیزان در مورد عوارض احتمالی رنگ کردن زیاد مو اطلاعاتی در اختیار داشته باشید، پس چه بهتر که این کار را سالی یک بار انجام دهید یا اگر هم تمایل بسیاری به تغییر ظاهر خود از طریق عوض کردن رنگ موهایتان دارید می‌توانید از کلاه گیس زنانه استفاده کنید.

انواع کلاه گیس

کلاه گیس‌ها دو نوع هستند. یا از الیاف مصنوعی درست می‌شوند یا از موهای طبیعی انسان. نمونه‌ای که در آن‌ها از موهای مصنوعی استفاده می‌شود، سبک‌تر و بهداشتی‌تر از آن‌هایی هستند که با موی طبیعی ساخته شده‌اند اما چون از نظر ظاهری مصنوعی به نظر می‌رسند، افراد معمولا تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارند. توجه داشته باشید که اگر کلاه گیس با موی طبیعی انسان درست شده باشد، دقیقا مانند موی طبیعی انسان، کم کم آلودگی محیط بر آن اثر می‌گذارد و ممکن است میکروب و قارچ به آن نفوذ کند و سلامت پوست را در معرض خطر قرار دهد بنابراین باید همانند حفظ بهداشت موهای طبیعی به آن‌ها توجه داشت. از این رو شامپو زدن و شستشوی مداوم آن‌ها به خصوص در فصل گرما که تعریق و امکان بروز آلودگی‌ها بیشتر است، ضروری است.

شیوه مراقبت از پوستیژ زنانه

برای مراقبت و شست و شوی کلاه گیس زنانه بخصوص کلاه گیس زنانه طبیعی نیاز به وسواس خاصی می باشد. شست و شوی کلاه گیس زنانه همانند شست و شوی موی طبیعی است. اگر می خواهید تعدا شست و شو را کم کنید، سعی کنید که کلاه گیس را در مقابل ذرات گرد و غبار محافظت کنید. برای نمونه چنانچه شما مراقبت را به خوبی انجام دهید، هر 2 الی 6 ماه یکبار شست وشو کفایت می کند.

به هنگام خرید کلاه گیس نحوه مراقبت و شست و شوی آن نیز توضیح داده خواهد شد و یا به صورت توصیه هایی در بروشور شرح داده می شود. اما در مجموع برای شستن کلاه گیس از یک شامپوی حاوی نرم کننده و روغن گیاهی استفاده می شود.  در برخی موارد دیده می شود که برای انواع کلاه گیس ها شامپوهای خاصی توصیه می کنند. کلاه گیس ها ظرافت خاصی دارند از این رو آن را به طور معمول با آب ولرم مایل به سرد می شویند.

اندازه‌های مختلف کلاه گیس زنانه:

کلاه گیس زنانه کوتاه: این مدل از کلاه گیس ها برای افرادی که به موی کوتاه علاقه دارند بسیار پر کاربرد خواهد بود، بلندی آن ها هم تا زیر گوش و یا روی گردن می باشد.

کلاه گیس زنانه متوسط: اگر جزو آن دسته از خانمهایی هستید که نه به موی بلند علاقه دارید و نه به موی خیلی کوتاه، پیشنهاد ما به شما خرید کلاه گیس متوسط می باشد؛ که اندازه آن هم تا روی شانه و یا تا حدی پایین‌تر خواهد بود.

کلاه گیس زنانه بلند: عده ای هم بر این عقیده اند که زن بودن یعنی موی بلند داشتن. در نتیجه ترجیح می‌دهند که همواره موهایشان بلند باشد و یا اینکه اگر از کلاه گیس زنانه استفاده می‌کنند خرید مدلهای بلند را ترجیح می‌دهند. اندازه این کلاه گیس ها تا روی کمر و یا زیر باسن می باشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سرطان پروستات (به انگلیسی: Prostate cancer) از سرطان های شایع و جدی در آقایان است که سالانه هزاران مرد میانسال یا سالمند در سراسر دنیا را درگیر می کند. گفته شده حدود 60 درصد موارد ابتلا در مردان بالاتر از 65 سال رخ می دهد.

علائم سرطان پروستات معمولا به مجاری ادراری و مثانه مرتبط هستند و با توجه به تهاجمی یا غیر تهاجمی بودن بیماری مشخص می شوند.

رشد خوش خیم (مانند هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH):

  • به ندرت تهدیدی برای زندگی هستند.
  • به بافت های اطراف آنها حمله نکنید.
  • به سایر قسمت های بدن سرایت نکنید.
  • قابل برداشتن است و می تواند بسیار آهسته رشد کند (اما معمولاً دوباره رشد نمی کند).
  • ممکن است گاهی تهدیدی برای زندگی باشد.
  • می تواند به اندام ها و بافت های مجاور (مانند مثانه یا راست روده) گسترش یابد.
  • می تواند به سایر قسمت های بدن (مانند غدد لنفاوی یا استخوان) گسترش یابد (متاستاز).
  • اغلب می توان آن را حذف کرد اما گاهی اوقات دوباره رشد می کند.

رشد بدخیم (سرطان پروستات):

سرطان پروستات و انواع آن

سرطان پروستات معمولا به آرامی پیشرفت کرده و در ابتدا محدود به غده پروستات می باشد و در سایر قسمت های بدن پخش نمی شود. انواعی مختلفی از سرطان پروستات وجود دارد، که نحوه ی ایجاد و پیشرفت هر یک از آنها اندکی با دیگری متفاوت است. اغلب اوقات سرطان به تدریج در طول زمان به وجود می آید و خطر انتشار وسیعی به همراه ندارد. از طرف دیگر، برخی از انواع سرطان پروستات نیز می توانند انتشار بسیار سریع و مخربی داشته باشند.

سرطان پروستات اولیه

سرطان پروستاتی که در مراحل اولیه یعنی زمانیکه در حد غده پروستات است و پخش نشده، شناسایی گردد، دارای شانس بیشتری برای درمان موفق می باشد.

سرطان پروستات پیشرفته

سرطان پروستات پیشرفته یعنی اینکه سرطان به خارج از کپسول پروستات انتشار یافته است. معمولا این سرطان، در استخوان ها و گره های لنفاوی دیده می شود. سرطان پیشرفته پروستات با نام سرطان متاستاتیک نیز شناخته می شود. سرطان متاستاتیک، سرطانی است که در بدن پخش شده است.

علائم سرطان پروستات

سرطان پروستات معمولاً در مراحل اولیه هیچ علائمی ندارد؛ تا زمانی که پروستات به اندازه‌ای بزرگ شود که به مجرایی که ادرار را از مثانه به خارج از آلت تناسلی (پیشاب‌راه) می‌برد فشار بیاورد.

علائم سرطان پروستات ‌می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نیاز به ادرار کردن مکرر؛ اغلب در طول شب
  • نیاز ناگهانی و شدید به دفع ادرار
  • مشکل و وقفه در شروع ادرار
  • نیاز به فشار آوردن هنگام ادرار یا طولانی شدن زمان ادرار
  • جریان ضعیف ادرار
  • احساس اینکه مثانه به‌طور کامل تخلیه نشده است.
  • وجود خون در ادرار یا منی

البته این علائم همیشه به‌معنای ابتلا به سرطان پروستات نیست؛ با بالا رفتن سن، اندازه‌ی پروستات با بر اثر یک بیماری غیرسرطانی به نام «بزرگی خوش‌خیم پروستات» نیز بزرگ‌تر می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

داشتن آلت تناسلی بزرگ یکی از آرزوهای دیرینه در مردان است، داشتن آلت بزرگ علاوه بر افزایش میل جنسی و لذت بردن بیشتر از رابطه جنسی می تواند به اعتماد به نفس فرد نیز تاثیر بسیاری داشته باشد. اما در مقابل افرادی که آلت تناسلی کوچکی دارند نمی توانند رابطه جنسی با کیفیت و بذت بخشی رو داشته باشند و همیشه از اعتماد به نفس پائینی برخوردار هستند، ما در این مقاله میخواهیم بهترین روش های بزرگ کردن آلت تناسلی آقایان رو آموزش دهیم، تا با انجام آنها بتوانید در طول و ضخامت آلت تناسلی افزایش حجم رو تجربه بکنید، با کیم کالا در این پست همراه باشید.

روش جراحی بزرگ کردن آلت

جراحی بزرگ کردن آلت با دو روش انجام می گیرد.

روش اول : تزریق چربی

در این روش که بیشتر جهت افزایش قطر آلت انجام می گیرد، سلول های چربی به داخل آلت تزریق می شود. عوارض این جراحی شامل تورم و از فرم افتادن آلت است. در موارد شدید حتی می تواند موجب نکروز شدن آلت شود که نیاز به برداشتن آلت خواهد بود. اخیرا این جراحی با متد جدیدتری انجام می شود که ریسک آن پایینتر و نتیجه آن بهتر خواهد بود. در روش جدید بافت چربی ( گرافت) از قسمتی از بدن برداشته شده و به آلت منتقل می گردد. در این روش جدید بطور میانگین 2 تا 3 سانت به قطر آلت در عرض یکسال افزوده خواهد شد. اگرچه پس از جراحی به مرور زمان ممکن است قطر بین 20 تا 80 درصد مجددا کاهش یابد و بنابراین به جراحی های بعدی برای رسیدن به هدف درمانی نیاز است. برخی از مراکز جراحی از تزریق ژل یا سیلیکون هم برای افزایش سایز استفاده می کنند. اما این روش هنوز توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار نگرفته است.

روش دوم: جدا کردن لیگامان های نگهدارنده

در این روش لیگامان ها و بافت هایی که آلت را در ناحیه عانه ثابت نگه می دارد و از آلت حین نعوظ پشتیبانی می کند جدا شده و سپس آلت چندین ماه توسط وزنه هایی کشیده شده تا افزایش سایز دایمی پیدا کند. پس از بریدن این لیگامان ها توسط جراح، زاویه آلت تغییر پیدا کرده و باعث می شود بزرگتر بنظر برسد. بطور میانگین پس از جراحی جداسازی لیگامان ها، طول آلت نعوظ نیافته بین یک تا سه سانتی متر رشد کرده اما میزان رضایت فرد و شریک جنسی او از رابطه پایین خواهد بود. بعلت نبود پشتیبانی لیگامانی آلت( که باعث نگه داشتن آلت در وضعیت ثابت می شود) دخول با مشکل مواجه خواهد شد.

میانگین سایز آلت در آقایان

در یک بررسی محققان در نشریه “اورولوژی” بر روی اندازه آلت تناسلی 80 مرد را که از نظر فیزیکی نرمال محسوب می شدند ، تحقیق و بررسی کردند، در این مطالعه ، ابعاد آلت تناسلی را قبل و بعد از نعوظ ناشی از دارو اندازه گیری کردند. بعد از پیدا کردن اندازه میانگین ، محققان نتیجه گرفتند:

“فقط مردان با طول کمتر از 4 سانتیمتر (1.6 اینچ) یا طول درحال نعوظ از کمتر از 7.5 سانتی متر [3 اینچ] باید برای انجام روش های افزایش طول آلت تناسلی کاندید شوند. “

اندازه آلت تناسلی در حالت نعوظ به طور متوسط ​​12.5 سانتیمتر است. این تحقیق همچنین نشان داد که سایز آلت تناسلی مرد در حالت نعوظ با سایز آلت او وقتی که شل است، ارتباطی ندارد. در واقع نشان داد که طول آلت در حالت شل اهمیت بسیار کمی در میزان طول آلت در حالت نعوظ دارد.

این به این معنی است که در حالی که طول آلت تناسلی مردانی که در حالت شل با یکدیگر متفاوت است، ممکن است در حالت نعوظ شبیه هم باشد. همچنین هیچ رابطه ای بین سن مردان و اندازه آلت تناسلی هم وجود نداشت.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در زمان خریدن کلاه گیس باید نکاتی را در نظر داسته باشید اینکه کدام یک از آنها به فرم صورت شما بیشتر می آید و کدام رنگ شما را زیباتر میکند و...

کلاه گیس چیست ؟

کلاه گیس به نوعی از موهای مصنوعی (الیاف) گفته میشود که بر روی یک پارچه دوخته میشود و توسط یک کش بر روی سر قرار گرفته میشود . به عبارتی دیگر کلاهی که بر روی آن مو تشکیل شده است . کلاه گیس بنا به علت های پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد . علل های پزشکی شامل : ریزش مو ، طاسی ، شیمی درمانی و یا صرفا جهت زیبایی و تزئین .

انواع کلاه گیس

امروزه کلاه گیس ها به دو صورت طبیعی و مصنوعی یافت می شوند.

کلاه گیس طبیعی

این نوع از کلاه گیس قیمت بالایی داشته و خرید این مدل برای همه ی افراد مقدور نیست؛ ولی کلاه گیس های طبیعی، کیفیت و دوام بسیار بالایی داشته و مناسب استفاده روزانه و طولانی مدت هستند. برای ساخت کلاه گیس های طبیعی در ابتدا موهای طبیعی را به روشهای مختلفی ضدعفونی کرده، سپس آنها را بی رنگ و یا به رنگ های مورد نظر در می آورند. در این مدل معمولا کلاه گیس ها با رنگ های طبیعی مثل قهوه ای،  عنابی، مشکی و…. یافت می شوند.

کلاه گیس های مصنوعی

کلاه گیس مصنوعی قیمت مناسب تری نسبت به نوع طبیعی دارند ولی با این تفاوت که کلاه گیس های طبیعی ظاهری کاملا شبیه به موهای طبیعی دارند.

کلاه گیس های مصنوعی عمدتا شبیه موهای انسان ساخته می شوند و از جنس الیاف مصنوعی هستند.

این نوع از کلاه گیس ها در رنگ ها و مدل های بسیار متنوعی ساخته می شوند.

علاوه بر دسته بندی بر اساس جنس، کلاه گیس ها در اندازه های کوتاه، متوسط و بلند و مدل زنانه و مردانه نیز قرار می گیرند. هر کدام از این دسته بندی ها دارای تنوع بسیار بالایی هستند. معمولا کلاه گیس های کوتاه تا روی گردن، متوسط تا روی شانه و کمی پایین تر و مدل بلند تا کمر یا باسن هستند.

کلاه گیس های مردانه و زنانه هم متناسب با اندازه کلی سر آقایان و بانوان ساخته می شودند. همچنین برای پوشاندن موهای خود در زیر کلاه گیس، باید از کلاه طاسی استفاده کنید.

انتخاب نوع مو

دو نوع کلاه گیس وجود دارد: کلاه گیس‌های ساخته شده با موی انسان و موی مصنوعی. کلاه گیس‌های ساخته شده با موی واقعی انسان، گران‌تر از کلاه گیس‌هایی هستند که با موی مصنوعی ساخته می‌شوند. اولی، واقعی بنظر می‌رسد، نگهداری از آن آسانتر است، و بافت‌ها و مدل‌های مختلفی دارد. کلاه گیس‌های ساخته شده با موی واقعی در میان بیماران مبتلا به سرطان، آلوپسیا و افرادی که می‌خواهند به موهایی با ظاهر طبیعی دست یابند، بسیار محبوب است.

کلاه گیس‌های مصنوعی، رنگ‌های متنوع تری دارند. با اینحال به اندازه‌ی کلاه گیس‌های ساخته شده از موی انسان، واقعی بنظر نمی‌رسند. بخاطر بافت و درخشش غیر طبیعی آنها، شما حتی از فاصله‌ی دور هم می‌توانید تشخیص دهید که فرد، کلاه گیس گذاشته است. معمولا کلاه گیس‌های رنگی ساخته شده از موی مصنوعی، برای بالماسکه، اجراهای هنری و… بکار می‌روند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که با رفتن به جلوی آینه و دیدن دندان‌های زرد شده خود ناراحت شوید؟ آیا شما نیز علاقه‌مند هستید که دندان‌های سفید و به تبع آن لبخندی زیبا داشته باشید؟ امروزه روش‌های متعددی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها دندان‌های خود را سفید نمود و اعتماد به نفس چند برابری پیدا کرد. از جمله این روش می‌توان لمینت، بلیچینگ دندان و کامپوزیت را نام برد، که در این میان بهترین روش برای سفید کردن دندان‌های طبیعی بلیچینگ خواهد بود. اگر شما نیز به فکر سفید کردن دندان‌های خود هستید با ما همراه باشید تا مطرح نماییم که هزینه بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان) به چه عواملی وابسته است و پاسخ دهیم که هزینه بلیچینگ دندان چیست و شامل چه مواردی است.

بلیچینگ دندان چیست؟

سفید کردن دندان ها همان بلیچینگ دندان است. بلیچینگ باعث از بین رفتن رنگ های می‌شود که به‌ مرور زمان بر روی دندان ها شکل‌ گرفته و دندان ها را زرد و بدرنگ کرده امد. جالب است بدانید که گاهی اوقات درمان سفیدی کردن دندانها (بلیچینگ) باعث از بین رفتن رنگ های نامناسب ژنتیکی نیز می‌شود.

بلیچینگ دندان به چه صورتی انجام می شود؟

بلیچینگ دندان در واقع نتیجه اکسید دندان با موادی است که بر روی دندان قرار میگیرد و این مواد در لابه لای دندان ها جذب می شود و باعث سفید شدن دندان ها می شود. جذب مواد در این روش از سفید کردن دندان با گذشت زمان باعث می شود که قسمت های زیرین دندان نیز سفید شوند. برای آنکه تاثیر پراکسید کربن که همان ماده اصلی بلیچینگ به شمار میرود بیشتر شود از نور یا گرما به وسیله دستگاه مخصوص می توان استفاده کرد.

چه عواملی باعث زرد شدن دندان می گردد؟

دندان ها ، به دلیل وجود رنگدانه هایی که در برخی از مواد خوراکی وجود دارند، مانند چای و قهوه و رنگدانه های مصنوعی که مانند نوشابه و عادت های روزمره برخی افراد مانند سیگار کشیدن ، باعث می شود که رنگ دندان افراد سفیدی خود را از دست بدهد و زرد رنگ بشود. افزایش سن و مرور زمان نیز دندان ها را زرد رنگ می کند و برخی افراد نیز به صورت ژنتیکی و مادرزادی رنگ دندان های آن زرد رنگ است.

بلیچینگ برای سفیدکردن دندان ها به کار می رود. از نظر دندان پزشکان یک درمان برای ظاهر زرد دندان است. در این درمان رنگدانه هایی که روی مینای دندان قرار گرفته اند و سبب بدرنگی آن شده اند را پاک می کنند. حتی در درمان بلیچینگ برخی از بدرنگی های ژنتیکی نیز درمان می شود. بلیچینگ سبب سفید شدن دندان ها و زیبایی آن ها می شود ، در نتیجه اعتماد به نفس و ظاهر زیبا را به فرد هدیه می کند.

* بلیچینگ بر روی دندان های عادی انجام می شود و بر روی دندان های روکش شده تاثیری ندارد.

قیمت معاینه و تشخیص دندانپزشکی سال ۱۴۰۲

برای تشخیص مشکلات دهان و دندان ابتدا دندانپزشک باید دندان‌ها را معاینه کند و در صورت نیاز عکس‌برداری از دندان تجویز می‌شود. در جدول زیر می‌توانید قیمت خدمات معاینه و تشخیص را مشاهده کنید.

  • معاینه و تشخیص     میانگین قیمت به تومان
  • ویزیت دندانپزشک عمومی      ۱۰۰٫۰۰۰
  • ویزیت دندانپزشک متخصص  ۱۵۰٫۰۰۰
  • گرافی پری اپیکال (عکس opg) – دکتر عمومی    ۶۰٫۰۰۰
  • گرافی پری اپیکال (عکس opg) – دکتر متخصص ۱۰۰٫۰۰۰
  • عکس بایت وینگ – دکتر عمومی          ۵۰٫۰۰۰
  • عکس بایت وینگ – دکتر متخصص      ۹۰٫۰۰۰
  • عکس اکلوزال – دکتر عمومی ۸۰٫۰۰۰
  • عکس اکلوزال – دکتر متخصص            ۱۰۰٫۰۰۰

قیمت معاینه و تشخیص دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲

قیمت بلیچینگ دندان با لیزر

سفید کردن دندان با لیزر یکی از روش‌های بلیچینگ دندان است که موجب روشن شدن رنگ مینا و عاج دندان می‌شود. با استفاده از روش سفید کردن با لیزر می‌توانیم در عرض کمتر از یک ساعت و نیم، رنگ دندان‌ ها را بین دو تا شش درجه روشن‌ تر کنیم.

این روش در مطب ها و کلینیک های تخصصی زیبایی در داخل خود مطب انجام می شود. در این تری پلاستیکی فضای مناسب بین دندان و وسیله پلاستیکی پیشبینی شده که ژل‌های بلیچینگ را طبق دستور پزشک در آن قرار میدهید. در نهایت پس از گذشت چند هفته و پس از استفاده از ژل مربوطه طبق دستور العمل دندانپزشک، دندانها به سفیدی مورد نظر می‌رسند. ژل مورد استفاد ه در این روش بین ۱۶ تا بیست درصد غلظت دارند.

قیمت محصولات بلیچینگ دندان

در سال‌های اخیر محصولات زیادی نیز برای سفید کردن در داروخانه‌ها و سوپر مارکت‌ها ارائه می‌شوند که غلظتی کمتر از ده درصد دارند و به علت نظارت نداشتن دندانپزشک بر مراحل درمان و احتمال آسیب به لثه ها بعلت محافظت نشدن، استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌گردد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

زیبایی دندان یکی از پراهمیت‌ترین جنبه‌های زیبایی است که از همان برخورد اول و نخستین لبخند‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. به همین دلیل نیز بیشتر افراد سعی می‌کنند که با رعایت نکات اولیه در رابطه با حفظ سلامت دندان‌ها، زیبایی آن‌ها را نیز حفظ نمایند. دنیای دندان و دندان‌پزشکی امروزه گسترش بسیاری پیدا کرده است و همه افراد نیز به نوعی با آن در ارتباط هستند.

یکی از اصلی‌ترین عناصری که احتمالاً بار‌ها با نام آن برخورد داشتید کامپوزیت دندان است. اگر تصمیم به انجام این تغییر بر روی دندان‌هایتان دارید بهتر است که با آگاهی کامل از کامپوزیت ارزان دندان ویژگی‌ها و نکات مربوط به آن را بدانید و در نهایت نیز به شکل هوشمندانه و مطلع‌تری به سمت آن قدم بردارید. در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر بگوییم.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت به طیف گسترده ای از درمان های دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی اطلاق میشود. چیزی که ما آن را تحت عنوان کامپوزیت دندان میشناسیم در واقع به نام رزین کامپوزیت است که به طریق مختلف در دندانپزشکی مورد استفاده قرار میگیرد میتوان گفت کامپوزیت تکنیکی است که در آن از مواد رنگ دندان استفاده میشود که جنس آن ها از پلیمر میباشد بدین ترتیب که با استفاده از تکنیک کامپوزیت دندان یک سری از مشکلات دندانی را میتوان رفع کرد از جمله :

  • برخی بد شکلی ها
  • بلند و بزرگ کردن دندان های کوچک
  • اصلاح کجی جزئی دندان ها
  • اصلاح سطح و لبه های دندان
  • تعویض پرشدگی های قدیمی دندان و یا پر کردن دندان هایی که به تازگی دچار پوسیدگی شده اند.
  • فاصله های بین دندانی : گاهی بین دندان ها فاصله هایی وجود دارد که ظاهری ناخوشایند دارند با کامپوزیت دندان میتوان فاصله ی بین دندان ها را بست.
  • شکستگی های دندانی : ترمیم لب پر شدگی و ترک های جزئی دندان ها در برخی موارد ممکن است بر اثر حادثه ای دندانی شکسته شده و ترتیب دندان ها را بر هم بزند.
  • یک سری از انواع بهم ریختگی های دندان ها : بدفرمی و نامرتب بودن دندان در برخی موارد با کامپوزیت دندان قابل حل است میتوان گفت مشکلاتی در وضعیت کم تا متوسط را میتوان با کامپوزیت دندان رفع نمود اما گاهی نیز به درمان های فراتر مانند ارتودنسی نیاز است.
  • بعضی از انواع بد رنگی های دندان : سفید کردن دندان خصوصا در مواردی که تغییر رنگ های دندانی با بلیچینگ رفع نمیشوند و با شیوه های دیگر قابل حل نیستند این بد رنگی ها را میتوان با کامپوزیت پنهان کرد.
  • مواردی که از آن ها یاد شد مشکلاتی دندانی هستند که با تکنیک کامپوزیت دندان قابل حل میباشند.

قیمت کامپوزیت دندان

هزینه کامپوزیت دندان بسته به نوع برند کامپوزیت و دستمزد پزشک متفاوت می باشد.قیمت کامپوزیت دندان در سال 1401 به عوامل مختلفی همچون جنس کامپوزیت، مارک کامپوزیت و همچنین تعداد واحد دندان هایی که بر روی آن کامپوزیت دندان اجرا میشود بستگی دارد.این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت کامپوزیت دندان به صورت تک واحدی محاسبه می شود.

کیفیت کامپوزیت استفاده‌شده و میزان تخصص پزشک نیز می‌تواند هزینه نهایی را تغییر دهد. در نظر داشته باشید که هر چند مراجعه به یک دندانپزشک زیبایی متخصص با تجربه و شناخته‌ شده، هزینه شما را افزایش می‌دهد، اما از تکرار مراحل درمانی و پرداخت هزینه‌های تکراری جلوگیری می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چاقی یک بیماری است و به دلیل افزایش چاقی و مشکلاتی که برای افراد در پی دارد،استفاده از جراحی های لاغری امروزه بسیار پرطرفدار شده است زیرا با اینکه روش های زیادی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد، ولی جراحی لاغری به یکی از موثر ترین و سریع ترین روش ها برای کاهش وزن و تناسب اندام تبدیل شده است. در این مقاله می خواهیم به شما مراجعه کنندگان گرامی کمک کنیم تا بتوانید  بهترین جراح لاغری در تهران  را در این عمل سخت و حساس انتخاب نمایید.

یک جراح خوب باید بر همه روش های جراحی چاقی مسلط باشد؛

یکی از تاثیرگذار ترین و تخصصی ترین جراحی ها، جراحی لاغری و تناسب اندام است و می توان گفت درصد موفقیت در این عمل بسیار بالا است و افراد زیادی از این روش به تناسب اندام رسیده اند و این بیماری را درمان نموده اند. از پرطرفدارترین و بهترین جراحی های لاغری، عمل بای پس معده و عمل اسلیو معده می باشد. یک جراح خوب چاقی علاوه بر اینکه باید به این دو روش که جز محبوب ترین روش ها است، مسلط باشد بلکه باید به تمام روش ها و سایر تکنیک های جراحی لاغری نیز مسلط باشد. سایر روش های لاغری و تناسب اندام به شرح زیر است که یک پزشک حاذق باید به آنها مسلط باشد:

  • مینی بای پس 
  • ساسی بای پس
  • بای پس روده
  • باندینگ معده
  • پلیسه معده
  • بالون
  • و …

ویژگی های جراح چاقی

بهترین جراح اسلیو باید تجربه درمان افرادی مشابه شما را داشته باشد تا بتواند تشخیص دهد بهترین گزینه برای کاهش وزن شما چیست. آیا باید از رژیم غذایی استفاده کنید و یا اینکه باید از روش های مختلف جراحی چاقی مانند بای پس یا اسلیو معده استفاده کنید.

هنگامی‌که از بهترین جراح چاقی دکتر سلیمی در صدد کاهش وزن استفاده می‌کنید، انتظار کسب بهترین نتیجه از درمان را دارید. در غیر این صورت اگر از تخصص‌های اگر از پزشکی بی‌تخصص در این زمینه استفاده کنید نه ‌تنها نتیجه مطلوبی از جراحی چاقی حاصل نمی‌گردد، بلکه امکان شکل‌گیری عوارض جبران‌ناپذیری وجود دارد.

علت این مطلب آن است که ریزه کاری های تکنیکی و علمی در انجام این عمل ها باعث موفقیت آمیز بودن آن و همچنین موجب کاهش احتمال عوارض می گردد. عددی وجود دارد به نام شاخص وزنی یا bmi که نشان می‌دهد هر فرد برای قد خود چقدر چاق است. در این عمل جراحی پزشک ابتدا روی نواحی مورد نظر خط می کشد و پروسه این عمل جراحی به تکنیک های مورد استفاده ی پزشک بستگی دارد.

بعد از این عمل جراحی بیمار فقط یک یا دو شب در بیمارستان بستری می شود. تمامی موارد گفته شده در بالا را به طور کامل مطالعه فرمایید و علاوه بر آن ها برای جمع بندی یک سری سوالات را برای شما آماده کردیم که سوالات اساسی و مهم هستند که به شما کمک می کنند یک جراح خوب و موفق را برای انحام عمل لاغری خود بشناسید.

ممکن است از شما خواسته شود یک برنامه فعالیت بدنی را شروع کنید و هرگونه مصرف دخانیات را متوقف کنید. همچنین ممکن است لازم باشد با برنامه ریزی قبلی برای بهبودی خود پس از جراحی آماده شوید. به عنوان مثال ، اگر فکر می کنید به کمک احتیاج دارید ، در خانه ترتیب کمک دهید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هزینه عمل اسلیو معده سال ۱۴۰۱ / ۱۴۰۲ کمی بالا رفته است؛ بنابراین اگر قصد انجام آن را دارید؛ باید ضمن اطلاع از حدود قیمت این جراحی، بدانید که چه عواملی در قیمت این عمل لاغری دخیل‌اند. جراحی اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی جراحی برای کاهش وزن است که شامل برداشتن قسمت بزرگی از معده است. پس از جراحی، فرد پس از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می کند. هزینه اسلیو معده در سال 1401 / 1402 حدود 38 میلیون تومان است. با این‌حال اگر عوامل تاثیرگذار بر این جراحی را بدانید؛ حتما می‌توانید کمی قیمت آن را پایین بیاورید.

اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده نوعی از جراحی چاقی است که در آن کاهش قابل توجه ظرفیت معده و ایجاد یک محدودیت اجباری و فیزیولوژیک در میزان غذای مصرفی فرد صورت می گیرد. در این نوع جراحی ۷۰ درصد از بخش قابل ارتجاع معده شامل قسمتی از معده که هورمون گرلین (GHERLIN) {هورمونی که نقش بسزایی در ایجاد اشتها دارد یا همان هورمون گرسنگی} ترشح می کند از معده جدا شده و قسمت باقی مانده معده با منگنه های تیتانیومی ویژه این عمل ها ترمیم می شود و ۷۰ درصد بافت معده جدا شده از بدن خارج می گردد.

مزایای عمل اسلیو معده

  • کاهش حجم معده – عمل جراحی گاسترکتومی آستینی یکی از بیشترین اعمال محدود کننده متداول و موثردر درمان جراحی در کاهش وزن است.
  • نرمال بودن عملکرد معده پس از عمل
  • انجام عمل به شیوه لاپاروسکوپی
  • ساده بودن روش جراحی و کوتاه بودن زمان جراحی
  • کوتاه بودن مدت اقامت بیماران در بیمارستان
  • عدم وجود جسم خارجی در معده مانند روش حلقه
  • در این عمل عوارض اعمال بزرگی مانند بای پس و انحراف بیلیوپانکراتیک، نظیر زخم حاشیه آناستوموز، کمبود ویتامین ها، انسداد روده و استئوپروز وجود ندارد. همچنین مشکلات ناشی از سر خوردن حلقه، اروژن (خوردگی وسوراخ شدن معده) وانسداد معده و نیز مراجعات مکرر پس از عمل که در عمل باندینگ ممکنست ایجاد شود وجود ندارد.
  • در صورت عدم پاسخ مناسب به درمان، براحتی قابل تغییر به روشهای دیگر نظیر بای پس و دئودنال سوئیچ است.
  • به لحاظ برداشت بخش عمده معده که مسئول ایجاد اشتها و گرسنگی است و ذخیره غذا در این قسمت انجام می شود، در کاهش وزن موثرتر از گاستریک بندینگ است.
  • میزان کاهش وزن طی ۳ سال پس از عمل بین ۶۰ تا ۸۰ % از اضافه وزن بدن می باشد.
  • میزان کاهش وزن کمتر از روش باي پس معده است.
  • •شیرینی خور شدن بیماران منجر به کندی سیر کاهش وزن می شود.
  • برگشت ناپذیر بودن روش – ۸۵% معده دراین عمل رزکت می شود واز شکم خارج می گردد لذا عمل غیر قابل برگشت است.
  • قابلیت گشاد شدن و افزایش حجم قسمت باقیمانده پس از ۵ سال
  • مشکلات ناشی از استاپلینگ نظیر نشت باید مورد تأمل قرار گیرد.

معایب عمل اسلیو معده

هزینه کاهش وزن با عمل اسلیو می‌ارزد؟

پس از جراحی چاقی برای کاهش وزن و حفظ آن باید تغییرات قابل توجهی در سبک زندگی ایجاد کنید. به عنوان مثال، توصیه های تغذیه ای از یک متخصص تغذیه در مورد چگونگی تغییر عادات غذایی برای حفظ سلامتی در حین کاهش وزن دریافت خواهید کرد.

وعده های غذایی شما بسیار کمتر از قبل خواهد بود. و احتمالا تا آخر عمر از ویتامین ها یا سایر مکمل ها استفاده خواهید کرد.

شما همچنین باید میزان فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.

هزینه جراح لاپاروسکوپی برای اسلیو معده

این روش معمولاً به روش لاپاروسکوپی انجام می شود که شامل قرار دادن ابزارهای کوچک از طریق چندین برش کوچک در قسمت فوقانی شکم است. طی گاسترکتومی اسلیو، حدود 80 درصد معده برداشته می‌شود و شکمی لوله‌ای شکل به اندازه و شکل یک موز باقی می‌ماند. بنابراین دستمزد جراحی که لاپاراسکوپی را بلد باشد بسیار اهمیت دارد که بین 15 تا 18 میلیون تومان است.

محدود کردن اندازه معده مقدار غذایی را که می‌توانید مصرف کنید محدود می‌کند. علاوه بر این، این روش باعث تغییرات هورمونی می شود که به کاهش وزن کمک می کند. همین تغییرات هورمونی همچنین به تسکین شرایط مرتبط با اضافه وزن، مانند فشار خون بالا یا بیماری قلبی کمک می کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی لاغری یکی از سریع ترین روش های لاغری می باشد که البته می تواند عوارض بسیاری نیز داشته باشد. امروزه جراحی لاغری به صورت گسترده انجام می گیرد و روش های مختلفی را نیز در بر می گیرد. عوارض جراحی لاغری یکی از مهم ترین مسایل است که باید به صورت دقیق به آن توجه نمایید زیرا ممکن است حتی جان شما را نیز در معرض خطر قرار دهد. جراحی کاهش وزن خطر عوارضی را به همراه دارد که برخی از آنها می توانند جدی باشند که در ادامه به صورت مفصل به آن ها می پردازیم.

انواع جراحی لاغری

یک سری روش‌ها مانند بالن وجود دارند که اثربخشی مناسبی نداشته و تنها حجم معده را کم خواهد کرد، روش دیگری مانند اسلیو معده است که حجم معده را کاهش داده و معمولا به صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود و بیمار حجم غذایی را که مصرف می‌کند بسیار کم خواهد بود؛ این نوع عمل جراحی برای افرادی که ریزه‌خوار هستند تأثیری نخواهد داشت زیرا آنها در وعده‌های زیادی مواد غذایی فراوانی را مصرف می‌کنند.

عمل اسلیو معده چیست؟

اگر از گروه افرادی هستید که منتظر شنبه هر هفته می باشید تا رژیم و ورزش را شروع نمایید اما نمی توانید در مقابل مواد غذایی خوشمزه مقاومت کنید و در آخر تسلیم می گردید؛ احتیاجی نیست به دنبال یک شنبه دیگر باشید.  تصور کنید پس از غذا احساس سیری داشته باشید؛ بدون اینکه به مقدار گذشته غذا بخورید – و در این روند وزن زیادی از دست بدهید و به اندام دلخواه خود برسید. بله این اتفاق می تواند معجزه ای برای هر فرد چاق باشد که عمل کوچک شدن معده یا اسلیو را انجام می دهد.

عمل اسلیو یکی از انواع پرطرفدار جراحی چاقی یا کاهش وزن می باشد. در این عمل، جراحان قسمتی از معده شما را برمی دارند و بخش های باقی مانده را به هم می چسبانند تا معده تازه ای به اندازه یک موز ایجاد کنند. معده کوچکتر (پس از عمل بریدن معده) تنها می تواند دو اونس غذا (56 گرم) را در خود جای دهد، در مقایسه با معده نرمال ​​که می تواند تا (22679 گرم) غذا را در خود جای بدهد. در واقع سوال خیلی مهمی که در اینجا مطرح می شود؛ این است که حجم معده پس از عمل اسلیو چه تغییری خواهد کرد؟

در جواب باید گفت که قطعا تنها با یک معده کوچک که حدوداً ۰.۱ سایز اصلی خود می باشد، خیلی زودتر از قبل احساس سیری خواهید داشت و در نتیجه شما نمی توانید به مقدار قبل غذا میل کنید و این امر به کاهش وزن منجر خواهد شد. به علاوه، این جراحی قسمتی از معده شما را که وظیفه ترشح هورمون های زیاد شدن اشتها  دارد را حذف می کند.

آیا معده بعد از جراحی بزرگ می شود؟

بدیهی است که با گذشت زمان، کاهش وزن فعال کاهش می‌یابد و بدن و معده بیمار با اندازه‌هایی که بیماران اکنون می‌خورند، تنظیم می‌شوند. البته، با گذشت زمان، این جراحی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به بیمار اجازه می‌دهند به مرور زمان کمی غذای بیشتری بخورند، مخصوصاً زمانی که به هدف کاهش وزن خود رسیده‌اند. بنابراین، پاسخ به اینکه آیا معده شما پس از جراحی کاهش وزن می تواند دوباره رشد کند خیر است، به اندازه اصلی خود رشد نمی کند، بلکه ظرفیتی را در خود جای می دهد که به بیمار اجازه می دهد پس از رسیدن به موفقیت کاهش وزن، یک زندگی عادی طولانی مدت داشته باشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بوتاکس معده یکی از روش‌های درمانی برای کاهش وزن و بهبود علائم اضطراب و افسردگی در برخی بیماران است. در این روش، بوتاکس به عنوان یک ماده موضعی در دیواره معده تزریق می‌شود تا حرکات معده را کند کرده و احساس سیری بیمار را افزایش دهد.

این روش باعث کم شدن ترشح اسید در معده ، بهبود علائم اسهال و یبوست و کاهش سایز معده می‌شود که در نتیجه باعث کاهش وزن بیمار می گردد.

اما باید توجه داشت که بوتاکس معده یک روش درمانی است و برای کاهش وزن کافی نیست و باید همراه با تغییر در شیوه زندگی و تغذیه سالم همراه شود.

مانند دیگر روش درمانی دیگری، بوتاکس معده هم ممکن عوارضی داشته باشد. بعضی از عوارض ممکن شامل درد، تورم، خارش، افتادگی و تحریک معده است.

در موارد نادر، عوارض جدی مانند تب و مشکلاتی برای صفرا می‌توانند رخ دهند. عوارض جانبی بعد از درمان ممکن است تا چند روز یا هفته دوام داشته باشد و در بعضی موارد نیاز به درمان پزشکی است.

به هر حال، مهم است که قبل از تصمیم به دریافت بوتاکس معده، با پزشک خود مشورت کنید و تمامی عوارض و فواید مرتبط با این روش درمانی را بشناسید. بوتاکس معده برای برخی بیماران می‌تواند به عنوان یک روش درمانی موثر و مفید باشد.

آیا واقعا بوتاکس معده باعث کاهش وزن سریع می شود؟

تاکس معده یک روش جدید لاغری است که به صورت آندوسکوپی انجام می شود. در این روش سمی به نام بوتولینوم به عضلات معده تزریق می شود. این کار انقباضات ماهیچه های معده را کاهش می دهد و زمان تخلیه غذا از معده را طولانی می کند. در نتیجه بیمار به سرعت سیر می شود، سطح گرسنگی کاهش می یابد و به مرور زمان کاهش وزن رخ می دهد. لازم به ذکر است که این درمان یک روش کاهش وزن نیست. کاهش وزن تعریف دیگری دارد و مکانیسم کاهش وزن آن بسیار موثرتر و متفاوت تر است.

قبل از آن باید اطمینان حاصل شود که متقاضی بیماری زمینه ای ندارد. اگر فرد مشکلی نداشته باشد بعد از بوتاکس معده کاهش اشتها و میزان کالری مصرفی را مشاهده می کند. این روش به شما این امکان را می دهد که به سرعت وزن خود را بدون ایجاد عوارض خطرناک کاهش دهید. علاوه بر این، این روش جدید نوید درمان سرطان معده را نیز دارد.

هزینه جراحی لاغری

هزینه عمل لاغری یکی از دغدغه های همیشگی کسانی است که به هر دلیل به این نوع از جراحی رو می آورند! به همین اندازه یکی از معدود پرسش هایی است که نمی توان به آن پاسخ روشنی داد چرا که برایش در برخی از موارد، هزینه های روشنی تعریف نشده است اما با در نظر گرفتن دستمزد جراح لاغری می توانیم آن را تخمین بزنیم و برایش کم یا بیش برنامه ریزی کنیم.

از سویی دیگر همیشه سوالات به میزان هزینه عمل جراحی لاغری ختم نمی شوند و پای سوالات دیگری نیز به میان می آید، پرسش هایی پیرامون نقش بیمه در تامین هزینه‌ها برای مثال این پرسش به طور مکرر پرسیده می شود: هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی قابل پرداخت است؟



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بای پس معده، عمل اسلیو معده و دیگر روش های جراحی لاغری، از روش های غیر طبیعی کاهش وزن محسوب می شوند. جراحی های لاغری نه تنها می توانند خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و آپنه خواب را کاهش دهند، بلکه کیفیت زندگی شخص را به طرز قابل توجهی بهبود می بخشند.

کاندیدای جراحی لاغری

کاندیدای جراحی لاغری کسانی هستند که :

  • تلاش هایشان در جهت کاهش وزن با ورزش و برنامه رژیم غذایی لاغری ناموفق بوده باشد.
  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) 40 به بالا هستند.
  • دارای شاخص توده بدنی (BMI) 35 به بالا بوده و دچار مشکلات و بیماری های جدی ناشی از چاقی هستند.
  • نوجوانانی که در سن بلوغ بوده و شاخص توده بدنی (BMI) آنها ۳۵ یا بالاتر بوده و دچار مشکلات جدی ناشی از چاقی هستند.
  • در برخی موارد، در صورت داشتن این ویژگی ها به همراه بیماری های جدی ناشی از چاقی، بیمار ممکن است برای چند نوع جراحی لاغری کاندید شود.

چرا باید به دنبال جراحی لاغری برویم؟

جراحی لاغری اغلب راه حل آخر بوده و زمانی انجام می شود که تمام تلاش های دیگر در راستای کاهش وزن بی نتیجه مانده و سلامت بیمار در خطر باشد. با این وجود، جراحی لاغری هنوز هم جزء جراحی های پرخطر بوده و نیازمند مراقبت و رسیدگی های ویژه برای جلوگیری از بروز عوارض می باشد. جراحی های لاغری نه جزء جراحی های زیبایی بوده و نه می تواند جایگزینی برای عادات غذایی خوب و داشتن فعالیت های منظم باشد.

جراحی لاغری موجب کاهش وزن سریع می شود اما برای موفقیت این عمل، بیمار باید ورزش مداوم و تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری را در برنامه زندگی خود قرار دهد. از آنجایی که چاقی ژنتیکی قابل درمان نیست و تنها با جراحی کمی اصلاح می شود، در صورت شکست جراحی لاغری، وزن بیمار به طور ناگهانی افزوده می شود.

پلیسه معده

روش پلیکیشن در ایران ابداع شده است. این روش تقریبا مثل اسلیو است اما ارزان‌ترین روش جراحی به حساب می‌آید زیرا در آن از وسایل خاصی استفاده نمی‌شود. در واقع طی آن معده روی هم بخیه می‌خورد و پلیسه می‌شود، به این ترتیب فضای آن کم می‌شود. به این روش از جراحی لاغری پلیسه معده گفته می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انواع روش های لاغری ممکن است بسته به وضعیت شما، سبک زندگی، هدف‌ها و ترجیحات شخصی متفاوت باشند. در اینجا یک روش کلی برای لاغری آورده‌ام که ممکن است به شما کمک کند:

برای لاغری و کاهش وزن راهکار های زیادی وجود دارد از جمله رژیم غذایی تحت نظر متخصص، ورزش و فعالیت بدنی ، عمل لاغری و تزریق بوتاکس معده.

انواع روش های لاغری

  • تغذیه سالم و متنوع: مصرف غذاهای پر از مواد مغذی از جمله میوه‌ها، سبزیجات، میوه‌های خشک، ماهی، گوشت سفید، حبوبات و میوه‌های آجیلی می‌تواند به شما کمک کند تا کالری مصرفی خود را کاهش دهید و همچنین از تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی نیازمندی‌های بدن خود اطمینان حاصل کنید.
  • کنترل اندازه وعده‌ها و مصرف کالری: مهم است که مقدار کمتریی از کالری‌هایی که بدن شما مصرف می‌کند را دریافت کنید تا وزنتان کاهش یابد. کنترل اندازه وعده‌ها و رعایت اندازه‌های سرویس غذایی می‌تواند به شما کمک کند کالری‌ها را کاهش دهید.
  • ورزش منظم: ترکیب تمرینات کاردیوی (مثل دویدن، پرش، شنا) با تمرینات مقاومتی (مثل اسکوات، پرس سینه، لیفت) می‌تواند به افزایش سوزاندن کالری‌ها، افزایش استقامت و افزایش سرعت متابولیسم کمک کند.
  • مدیریت استرس: استرس می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. روش‌های مدیریت استرس مثل یوگا، تمرین تنفس، مدیتیشن و ورزش می‌توانند به شما کمک کنند تا با استرس بهتر کنار بیایید.
  • مصرف آب: مصرف کافی آب به سرعت متابولیسم کمک می‌کند و از احساس گرسنگی اشباع می‌کند.
  • خواب کافی: خواب به موجب تعادل هورمون‌ها و استراحت بدن کمک می‌کند و می‌تواند به فرآیند لاغری کمک کند.
  • تنظیم روزانه: ثبت تغذیه و ورزش در یک ژورنال یا برنامه می‌تواند به شما کمک کند تا پیشرفت‌های خود را مشاهده کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید.
  • صبر و پایبندی: لاغری یک فرآیند طولانی است و نتایج فوری را نباید انتظار داشت. مهم است که صبور باشید و به پایبندی به برنامه خود ادامه دهید.

انواع جراحی لاغری

یک سری روش‌ها مانند بالن وجود دارند که اثربخشی مناسبی نداشته و تنها حجم معده را کم خواهد کرد، روش دیگری مانند اسلیو معده است که حجم معده را کاهش داده و معمولا به صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود و بیمار حجم غذایی را که مصرف می‌کند بسیار کم خواهد بود؛ این نوع عمل جراحی برای افرادی که ریزه‌خوار هستند تأثیری نخواهد داشت زیرا آنها در وعده‌های زیادی مواد غذایی فراوانی را مصرف می‌کنند.

اسلیو معده

در این روش حدود 80 درصد از معده که شامل قسمت تولید کننده هورمون گرسنگی می باشد برداشته می شود و باقی مانده معده بخیه زده می شود و معده به شکلی باریک و دراز مانند موز یا آستین تبدیل می گردد. با کوچک شدن حجم معده و از بین رفتن هورمون گرسنگی بیمار کالری کمتری را دریافت می کند و وزن وی نیز به صورت چشم گیری کاهش پیدا می کند.

حلقه معده

حلقه قابل تنظیم معده شامل قرار دادن یک بند یا حلقه به دور بخش بالایی معده و تشکیل کیسه ای کوچک در بالای حلقه است و بخش تحتانی معده نیز در زیر حلقه قرار می گیرد. حلقه معده جزء جراحی های کم تهاجمی است و به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. در این روش برش هایی کوچک برای ورود ابزار جراحی و قرار دادن حلقه به دور معده روی شکم زده می شوند.

بالون معده

بالون معده جزء جراحی های غیر تهاجمی است زیرا شامل هیچ گونه برش و خونریزی نمی شود و در این روش جراحی بعد از انجام بی حسی یک بالون یا بادکنک خالی از طریق دهان وارد بدن می شود که به سمت معده هدایت می گردد و بعد از قرارگری در معده بالون با محلول سالین پر می گردد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اسلیو نوعی جراحی چاقی است که به روش لاپاراسکوپی و با ایجاد برش های کوچکی در قسمت فوقانی شکم انجام می شود. در این نوع جراحی لاغری بهترین جراح اسلیو بخش اعظمی از قسمت چپ معده را خارج می کند و بخش باقی مانده مشابه یک لوله باریک یا موز است توسط ابزارهای مخصوصی منگنه زده می شود. پس از انجام این نوع عمل جراحی به دلیل کاهش حجم غذای مصرفی فرد تا دو سال به تدریج حدود 70 درصد از اضافه وزن خود را از دست خواهد داد.

بهترین جراح اسلیو معده

  • برای شناختن بهترین جراح اسلیو معده به موارد زیر توجه نمایید:
  • بالاترین درجه تخصص در جراحی اسلیو معده، فوق تخصص جراحی اسلیو معده یا فلوشیپ لاپاراسکوپی است.
  • بهترین بهترین جراح اسلیو معده در اهواز کسی است که تجربه لازم در جراحی چاقی موفق و همچنین دانش و تجربه برتر در جراحی کاهش وزن را داشته باشد.
  • جراحان در صورت شرکت در دوره فلوشیپ می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی و اخذ گواهی فارغ التحصیلی تخصص کسب کنند. در واقع فلوشیپ یک دوره تکمیلی در پایان یک رشته تخصصی پزشکی است.
  • پزشکانی که دارای رزیدنتی یا فلوشیپ هستند، دانش و آموزش بیشتری برای انجام جراحی های موفق دارند. بنابراین هنگام انتخاب بهترین پزشک جراحی اسلیو معده به این نکته توجه داشته باشید که جراح در جراحی چاقی و همچنین تجربه در روش لاپاراسکوپی جراحی اسلیو معده نیز تجربه دارد.
  • علم پزشکی نوین با استفاده از روش ها و تکنیک های نوین جراحی اسلیو معده کمک می کند تا با آسیب و درد کمتر عمل شود و بیمار پس از عمل به سرعت بهبود یابد. بنابراین تجربه در انجام چندین عمل جراحی ملاک انتخاب بهترین پزشک جراحی اسلیو معده نیست. برای حفظ سلامتی پیشنهاد می کنیم به جراح متخصص مراجعه کنید.
  • می توانید از خدمات مشاوره حضوری جراحان چاقی استفاده کنید و با سایر بیمارانی که جراحی کرده اند با آن جراح چت کنید. بنابراین می توانید نظر افرادی که تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار گرفته اند را جویا شوید.
  • تصمیم به موقع برای مداخله جراحی
  • انجام عمل جراحی بر روی بیمار در اتاق عمل
  • پیگیری وضعیت بیمار پس از عمل
  • تشخیص صحیح برای درمان مشتری

مهمترین وظایف بهترین جراح اسلیو معده



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند می تواند برای دیگران بسیار مفید باشد. بنابر این شما هم میتوانید در انتهای متن تجربه خود را در فرم پایین بنویسید تا مورد استفاده دیگران قرار گیرد. می توانید به این پادکست که در این زمینه برای شما فراهم شده است گوش فرا دهید:

یکی از پرطرفدار ترین جراحی های لاغری که برای کاهش وزن و درمان چاقی مفرط انجام میشه عمل اسلیو معده می باشد . بعد از تعریف این جراحی نکاتی که درباره این عمل وجود دارد را بر اساس تجربیات کسانی که اسلیو معده انجام داده اند بررسی می کنیم.

عمل اسلیو معده چه عملی است ؟

راه حلی که پیش روی مبتلایان به چاقی مفرط و کسانی که بی ام ای بالاتر ۳۵ دارند قرار می گیرد جراحی لاغری می باشد. یکی از مطمئن ترین و پرطرفدارترین جراحی های لاغری اسلیو معده است. قبل از اینکه بخواهیم تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند را عنوان کنیم باید توضیحی درباره چگونگی جراحی اسلیو معده بدهیم.

اسلیو معده یکی از انواع جراحی های لاغری است که طرفداران زیادی دارد.

عمل اسلیو چه عوارضی دارد؟

مانند هر عمل دیگری، عمل اسلیو نیز با عوارض احتمالی کوتاه‌مدت و بلندمدت همراه است. مهم‌ترین عوارض احتمالی ناشی از عمل اسلیو به شرح زیر است:

  • خونریزی زیاد
  • عفونت معده
  • پاسخ منفی بدن به داروهای بیهوشی
  • ایجاد لخته‌های خونی
  • اختلالات خونی و ریوی
  • نشت غذا از محل بریده‌شده معده

آزمایشات و مراقبت‌های قبل از عمل اسلیو

روز عمل، آزمایشاتی به‌منظور ارزیابی کامل شرایط جسمانی تجویز می‌شود. مهم‌ترین این آزمایش‌ها و مراقبت‌های بالینی عبارت‌اند از:

  • معاینه کامل جسمانی
  • آزمایش CBC، سونوگرافی صفراوی و سایر تست‌های سنجش شرایط جسمانی
  • کنترل بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا و مشکلات ریوی
  • مشاوره تغذیه
  • برگزاری جلساتی برای آشنایی با نوع جراحی و شرایط پس از عمل
  • مشاوره با روان‌پزشک برای اطمینان از آمادگی روانی فرد برای انجام عمل اسلیو

ریسک‌ها و عوارض جراحی اسلیو معده لاپاراسکوپی

هر نوع عمل جراحی که تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود خطر آسیب قلبی و مغزی را به همراه دارد؛ اما این ریسک‌ها چندان زیاد نیستند. مدت‌زمان انجام جراحی اسلیو لاپاراسکوپی نسبت به جراحی بای‌پس معده کوتاه‌تر است. در جراحی اسلیو لاپاراسکوپی 5 تا 10 درصد احتمال بروز عوارض جراحی اسلیو زیر وجود دارد:

  • نشت شیره گوارشی معده از جایی که معده برداشته شده است.
  • خون‌ریزی
  • آمبولی: ایجاد لخته خونی در پایتان که به سمت قلب و ریه‌تان حرکت می‌کند
  • کاهش قطر داخلی معده جدید
  • عفونت
  • سوء جذب مواد مغذی


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از انواع جراحی های لاغری که با هدف کاهش وزن و لاغری انجام می شود، جراحی اسلیو معده نام دارد. در اسلیو معده و یا اسلیو گاسترکتومی حدود 80 درصد از حجم معده کاهش می یابد. بدین صورت که جراح لاغری حجم اضافی معده را برش داده و ب وسیله جراحی لاپاراسکوپی آن را خارج می کند. با کاهش حجم معده، بیمار دیگر قادر به خوردن حجم زیادی از غذا نیست و مهم ترین مسئله این است که با انجام این عمل هورمون گرسنگی نیز حذف می شود. بدین صورت روند لاغری و کاهش وزن ادامه پیدا خواهد کرد.

مزایای جراحی اسلیو معده

جراحی اسلیو معده دارای مزایای است از جمله:

  • کاهش احساس گرسنگی و ایجاد بی‌اشت‌هایی در بسیاری از بیماران
  • جراحی کوتاه‌مدت‌تر نسبت به بای پس معده
  • حفظ روده در مسیر گوارشی
  • عدم بروز مشکلات گوارشی ناشی از نبود قسمتی از روده
  • حفظ پیلور معده
  • عدم نیاز به تنظیمات خاص
  • عدم نیاز به جاگذاری جسم خارجی در بدن
  • کاهش وزن طی بیشتر از ۱۸ ماه پس از جراحی

شکست در از دست دادن وزن با جراحی بای‌پس معده و یا عمل اسلیو معده به طور قابل توجهی کمتر از سایر روش‌هاست. با این حال این روش نیز همانند بسیاری از روش‌های جراحی بزرگ معده غیر قابل برگشت است و بیماران را در معرض خطر کمبود طولانی مدت مواد مغذی قرار می‌دهد.

بازگشت وزن بعد از اسلیو معده

بعد از جراحی در سال اول، بیشتر بیماران از رژیم غذایی مناسب استفاده می کنند و ورزش می کنند. به اندازه کافی غذا می خورند و به اندازه کافی ورزش می کنند و فعالیت بدنی دارند.‌‌ اما هر چه زمان می گذرد، افراد دوباره مانند گذشته پرخوری می کنند و کم ورزش می کنند.‌

این عامل روند کاهش وزن را کند می کند.‌ هنگامیکه وزنتان بیشتر است بدن برای عملکرد خون به کالری بیستری نیاز دارد. بعد از جراحی لاغری معده، متابولیسم بدن کم می شود و نیاز شما به کالری هم کم می شود.‌ به همین دلیل نمی توانید مانند گذشته با حجم زیاد غذا بخورید و کالری بیشتری به بدنتان برسانید در نتیجه چاق می شوید.‌ بیشتر وزن فرد به عادت های غذایی او بستگی دارد.‌

علت استپ وزن بعد از عمل اسلیو

استپ وزن، توقف پروسه کم شدن وزن پس از عمل جراحی اسلیو معده است. افراد منتخب به طور معمول تا  مدت زمان تقریبی سه هفته بعد از انجام عمل، کاسته شدن وزن فوری و چشمگیری را تجربه می کنند. ولی بعد از این روند احتمال دارد پروسه کم کردن وزن خیلی آهسته یا در کل دچار وقفه شود.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 | نظرات ()