نوشته شده توسط : رعنا

1با ارتودنسی اینویزیلاین همه چیز آسونه

برخلاف ارتودنسی کودکان که خود کودک، والدین و متخصص ارتودنسی کلی به زحمت و دردسر می افتند تا درمان تمام شوند، در ارتودنسی نامرئی با Invisalign دردسرها خیلی خیلی کم هستد طوری که همه چیز برای شما آسان پیش میرود. تنها کافی است که به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و از او بخواهید دندان های شما را به صورت رایگان ارزیابی کند و یک برنامه برای درمان ارتودنسی با اینویزیلاین برای شما در نظر بگیرد.

2کسی نمیتونه دستگاه ارتودنسی شما رو ببینیه! اگر هم دید میذاره پای باکلاس بودنت!

دستگاه های این-ویزیلاین برخلاف بریس های فلزی که از 10 متری هم قابل مشاهده هستند چندان در چشم نیستند. مگر اینکه شخصی خیلی به شما نزدیک شود تا بتواند آن ها را ببیند. بنابراین اگر دوست ندارید کسی بفهمد شما تحت درمان ارتودنسی هستید اصلا نگران نباشید زیرا کسی دستگاه شما را نمی بیند. تازه به قول یکی از دوستان دانشجو که طی پروسه درمانی اینویزیلاین گذاشته بود، همه میگویند چه درمان باکلاسی!

3با اینویزیلاین نهایتا تا 4 ترم مشکل دندونات حل میشه

یکی دیگر از مزایای اینویزیلاین‌ها این است که بسته به مشکلی که با دندانهایتان دارید ممکن است کمتر از آنچه که فکرش را میکنید طرح لبخندتان اصلاح شود. این دستگاه ها برای مقابله با مشکلات ارتودنسی از خفیف تا شدید ساخته شده اند

4با یک طرح لبخند عالی و پرفکت فارغ التحصیل میشی!

بودن در دانشگاه از هر لحاظ یکی از بهترین دوره های زندگی همه ما انسان ها است. شما وقت زیادی دارید که هم به درس و تحصیل خود برسید و هم کارهای دیگری مثل حضور در انجمن های دانشجویی،  مسابقات ورزشی، شرکت در کلاس های راهنمایی و رانندگی و …. را انجام دهید. اگر میخواهید در بهترین حالت ممکن فارغ التحصیل شوید، در کنار سایر برنامه های خود، بیایید بین این همه تفریح یک جای خالی هم برای درمان ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین اختصاص بدهید.

5.هزینه ارتودنسی نامرئی اینویزیلاین کم است

میدانیم که زندگی دانشجویی هزینه ها و خرج و مخارج خودش را دارد و شاید خیلی از دانشجوها نتوانند هزینه های درمان هایی مثل ارتودنسی سرامیکی یا ارتودنسی با بریس معمولی را پرداخت کنند. اما نگران نباشید چون ارتودنسی اینویزیلاین هزینه های کمتری دارد و مناسب دانشجوها است.

 

اگر دانشجو هستید و فکر میکنید دندان های شما ناصاف و کج است با یک متخصص ارتودنسی خوب صحبت کنید تا ببینید مشکل دندان های شما چقدر شدید است و کدام یک از گزینه های بالا برای شما مناسب است. برای مثال اگر در تهران درس میخوانید میتوانید با دکتر درویش پور یکی از 10 تا بهترین متخصص ارتودنسی در تهران مشورت کنید و تا قبل از فارغ التحصیلی صاحب یک لبخند بینظیر شوید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه درمان ارتودنسی تنها برای کسانی که سالم و سرحال هستند، انجام نمی‌شود بلکه برای افرادی که دچار برخی مشکلات پزشکی هستند نیز انجام می‌شود. هنگامی که درمان ارتودنسی برای برخی بیماران که مشکلات پزشکی دارند انجام می‌شود، ممکن است با برخی چالش‌ها روبرو شویم. یکی از این قبیل چالش‌ها، مشکلاتی است که عمدتاً به دنبال اختلالات خونریزی رخ می‌دهد.

مراقبت‌های دندانی در صورت وجود اختلالات خونی

بهداشت دهان و دندان مناسب در تمامی افراد، از جمله افراد مبتلا به اختلالات خونی، حائز اهمیت است. البته برخی دستورات و موارد احتیاط خاص نیز وجود دارد که در صورت آماده شدن برای درمان­ دندان‌ها باید رعایت شوند. به علاوه اطلاعات ضروری را باید در اختیار دندانپزشک گذاشت تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه را چه در کوتاه مدت و چه در طولانی مدت به دست خواهید آورد.

طراحی درمان‌های دندانی

برای دندانپزشک شما بسیار حائز اهمیت است که برای درمان شما، یک طرح درمانی تدارک ببیند تا مطمئن شود که این درمان‌ها به بهترین و ایمن‌ترین وجه ممکن انجام می‌شوند. بسته به شدت اختلالات خونی، ممکن است برخی مراقبت‌های خاص در مورد برخی درمان‌های خاص وجود داشته باشد.

برای آماده شدن برای برخی درمان‌های دندانی خاص، جایگزینی فاکتور خونی، اسپری بینی دسموپرسین استات ممکن است ضروری باشد. این پروسه‌های دندانی شامل بی حسی، جرم گیری‌های عمیق، کشیدن دندان، پر کردن‌های عمیق و هر گونه جراحی در دهان می‌شود. حتماً باید پیش از انجام هر گونه درمان دندانی، با پزشک خود در مورد اقداماتی که ممکن است لازم باشد، صحبت کنید.

استفاده از بریس در افراد مبتلا به اختلالات خونی

اشخاص مبتلا به اختلالات خونریزی می‌توانند از بریس استفاده کنند. اگر شما به بریس نیاز داشته باشید، دندانپزشک، شما را به متخصص ارتودنسی ارجاع  خواهد داد. متخصص ارتودنسی می‌تواند برای شما ارتودنسی ثابت یا متحرک  تجویز کند. هرچند قبل از شروع درمان ارتودنسی، اکیداً توصیه می‌شود برنامه درمانی خود را با پزشک معالج مربوط به اختلالات خونی خود بررسی کنید.

 

انجام دادن دستورات پس از درمان

پس از اتمام هرگونه درمان بر روی دندان، دندانپزشک دستورالعمل‌­های دقیقی را در اختیار شما خواهد گذاشت که باید در طول دوره بهبودی دهان، آنها را انجام دهید. یخ ممکن است برای کاهش تورم دهان پیشنهاد شود. هنگامی که در درمان ارتودنسی، دندانی کشیده شود، از خوردن غذاهای داغ بپرهیزد و سوپ بخورید و نیز دهان را چندین بار در روز آبکشی نمایید. بسیار مهم است که رژیم آمیکار (AMICAR) را که هماتولوژیست خود تجویز کرده است کامل کنید. متوقف ساختن زودهنگام استفاده از آمیکار، می‌تواند باعث وقوع خونریزی شود. دندانپزشک ممکن است توصیه کند که در صورت لزوم از مسکن‌های غیر آسپرینی استفاده کنید. (توجه داشته باشید که هنگامی که آمیکار تجویز شده است، دوره داروها باید در 5-6 روز تمام شود.)



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی در کودکان برای جلوگیری از مشکلات فک و دندان در سنین بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از والدین بر این باورند که بهتر است تا زمان اتمام رشد دندان ها و فک کودکان دلبندشان صبر کنند تا جایگاه و حالت نهایی فک و دندان ها شکل گیرد. سپس به کمک درمان های ارتودنسی توسط دندان پزشک های مجرب اقدام به درمان نا هنجاری ها نمایند. در واقع باید گفت این یک باور نادرست می باشد. چرا که با مداخله زود هنگام و یا به موقع دندانپزشک یا ارتودنتیست ، کودک می تواند درمان راحت تری داشته باشد.

در حالت کلی می توان گفت 70% مردم نیاز به درمان های ارتودنسی مختلف دارند. و از این میان 40% از کودکان به درمان های اولیه و به موقع در حوزه ارتودنسی نیازمند می باشند. در صورت درمان این مشکلات و ناهنجاری ها نیاز به پرداخت هزینه های بالای ارتودنسی در سنین بزرگسالی و استفاده از متد های پیشرفته و جراحی های متعدد نخواهد بود.

مشکلات قابل حل در کودکان به وسیله ارتودنسی

مشکلات زیر میتواند به عنوان یک اخطار برای نیازمندی به ارتودنسی در کودکان به حساب آید:

  • جلو زدگی فک
  • عقب ماندگی فک
  • اندازه دندان ها
  • وجود دندان های اضافی
  • اختلالات فکی دندان ها

و همچنین عادات نادرست رایج در میان کودکان نظیر: مکیدن انگشت شست و تنفس دهانی.

آشنایی بیشتر با اخطار های ارتودنسی

عقب ماندگی و یا جلو زدن فک یا به عبارتی عارضه آندربایت در واقع همان اختلال و وجود ناهماهنگی در رشد فک بالا و فک پایین می باشد. این عارضه در سنین نوجوانی و زمانی که رشد کودک هنوز ادامه دارد به راحتی قابل درمان  است. اگر این نوع ناهنجاری در زمان رشد بیمار درمان نگردد فرد مبتلا مجبور به انجام درمان های ارتودنسی پیشرفته و جراحی فک خواهد شد.

 

عدم وجود فضای کافی برای رشد دندان ها نیز یکی از رایج ترین مشکلات موجود در بین افراد می باشد. در اکثر مواقع این مشکل با تراکم دندان ها ارتباط مستقیم دارد و به طور مثال اگر فک کودک کوچک و یا باریک باشد در سنین بالا برای درمان رشد دندان ها شاید پزشک معالج مجبور به کشیدن دندان های فرد شود. این در حالی است که اگر این مشکل به موقع درمان شود می توان با استفاده از تجهیزاتی در زمان رشد فضای بیشتری در دهان ایجاد کرد که مانع کشیدن دندان ها در درمان های ارتودنسی خواهد شد.

مزایای استفاده از درمان های ارتودنسی در سنین پایین

بهترین و مهمترین مزیت درمان مشکلات ارتودنسی در سنین پایین و در کودکان داشتن لبخندی زیبا و در پی آن بهره مندی از بدنی سالم و لثه های قوی و سلامت در بزرگسالی است. اما از دیگر مزایای ارتودنسی کودکان می توان موارد زیر را برشمرد:

 

  • شناسایی و ممانعت از ایجاد عادت های نامناسب
  • جلوگیری از ضعف رشدی در فک و دندان کودک
  • کاستن نیاز به جراحی های گسترده فک و دندان در بزرگسالی
  • درمان ارتودنسی برای کودکان مبتلا به شکاف لب و کام
  • دور کردن هزاران نفر از داشتن مشکلات پیچیده ارتودنسی در بزرگسالی
  • رسیدن به نتایج با کیفیت با احتمال ریسک پایین تر


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کش‌های ارتودنسی برای درمان جلو بودن فک بالا و جلو بودن فک پایین  و نیز برای اعمال فشار روی دندان در یک جهت خاص و قرار گرفتن در موقعیت صحیح استفاده می‌شود. این کش‌ها در اطراف براکت‌ها قرار می‌گیرند و درنگ‌های متنوع به کار برده می‌شوند. هنگام درمان ارتودنسی بهتر است این کش‌ها در زمان خواب نیز استفاده شوند. برای حفظ سلامت دهان و دندان و همچنین دارا بودن قابلیت کشسانی بیشتر بهتر است روزی 3 تا 4 بار کش‌ها تعویض شوند.

 

انواع کش‌های ارتودنسی

کش‌های ارتودنسی انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

کش ارتودنسی اورینگ (o-Ring): کشهای کوچکی هستند که دور براکت‌ها قرار میگیرند این کش‌ها برای حفظ سیم ارتودنسی داخل براکت‌ها استفاده می‌گردد. این کش‌ها در رنگ‌های متنوعی عرضه شده‌اند.

کش ارتودنسی رابربند یا باند‌های پلاستیکی: این کش‌ها در اندازه بزرگتر هستند و تنوع رنگ دارند. هدف از استفاده این کش‌ها اعمال فشار و نیرو بر دندان‌ها و حرکت دادن آنها و هدایت قوس‌های دندانی به موقعیت مورد نظر و جفت شدن دندان‌ها است.

کش ارتودنسی مثلثی: در حالتی که دندان‌های بالا بر روی دندان‌های پایین قرار نمی‌گیرند از کش ارتودنسی مثلتی استفاده می‌‍شود. کش ارتودنسی مثلثی از قلاب دندان نیش بالا به قلاب دندان آسیای پایین و قلاب دندان نیش پایین وصل می‌شود و شکل مثلت به وجود می‌آورد.

کش ارتودنسی کلاس 1: برای حرکت دندان‌ها به سمت یکدیگر و بسته شدن فضای باز اضفای بین آنها از کش ارتودنسی کلاس 1 استفاده میشود. در این حالت کش از قلاب دندان آسیای بالا به سمت قلاب دندان نیش بالا کشیده می‌شود.

کش ارتودنسی کلاس 2: برای حرکت دندان‌های بالا رو به عقب و حرکت رو به جلوی دندان‌های پایین از کش ارتودنسی کلاس 2 استفاده میشود. در این حالت کش ارتودنسی را از قلاب دندان نیش بالایی به قلاب دندان آسیای پایین وصل می‌شود.

کش مثلثی کلاس 2: ابتدا کش به قلاب یکی از دندان‌های نیش بالا و بعد به قلاب دندان آسیاب کوچک ردیف پایین و در نهایت به قلاب دندان آسیاب بزرگ ردیف پایین وصل می‌شود. در این حالت یک شکل مثلثی به وجود می‌آید که هدف آن حرکت رو به عقب دندان‌های بالا و حرکت رو به جلوی دندان‌های پایین است.

کش ارتودنسی کلاس 3: برای بهتر و تسریع  حرکت رو به جلوی دندان‌های بالا و حرکت رو به عقب دندان‌های پایین از کش ارتودنسی کلاس 3 استفاده می‌شود. این کش از قلاب دندان نیش پایین به دندان آسیای بالا متصل می‌شود.

کش مثلثی کلاس 3: کش از قلاب دندان نیش ردیف پایین به قلاب دندان آسیاب کوچک ردیف بالا و سپس به قلاب یکی از دندان‌های آسیاب بزرگ ردیف بالا وصل می‌شود. هدف از استفاده از این کش حرکت رو به جلوی دندان‌های بالا و حرکت رو به عقب دندان‌های پایین است.

کش ارتودنسی جعبه‌ای: به منظور روی هم قرار گرفتن دندان‌ها از کش ارتودنسی جعبه ای استفاده میشود. در این حالت قرار دادن کش‌ها به صورت یک مربع یا چهار‌گوش صورت میگیرد به طوری که به دو دندان در بالا و دو دندان در پایین متصل می‌شود.

کش ارتودنسی 7: استفاده از کش ارتودنسی 7 باعث تماس دو ردیف دندان شده و آنها را روی هم قرار می‌دهد. در این حالت کش به قلاب سه دندان متصل شده و به شکل 7 در می‌آید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از سوالات متداولی که بیماران میخواهند بدانند این است که هزینه ارتودنسی چقدر است. چرا که یکی از مهمترین عوامل تصمیم‌گیری درباره انجام درمان ارتودنسی هزینه آن می‌باشد.

لبخند ما جزیی از هویت ما را تشکیل می‌دهد چرا که بر احساس ما در مورد خودمان و همچنین نوع نگاه دیگران به ما تاثیر زیادی می‌گذارد. لبخند زیبا و دندان‌های صاف نه تنها باعث زیباتر شدن چهره می‌شود بلکه در سلامت فرد نیز تاثیر بسزایی دارد.

هزینه‌های ارتودنسی به چندین عامل مختلف بستگی دارد که این هزینه‌ها بر اساس طول درمان و روند درمان در جلسه اول مشاوره توسط متخصص ارتودنسی تعیین می‌شود. متناسب با نوع ناهنجاری و شدت نامرتبی دندان‌ها، همچنین ارتودنسی ثابت و یا ارتودنسی متحرک هزینه ارتودنسی و همچنین هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین متفاوت خواهد بود.

 

عوامل تاثیر گذار در هزینه ارتودنسی

عواملی که در تعیین هزینه ارتودنسی موثر هستند عبارتند از:

  • نوع درمان ارتودنسی
  • طول درمان ارتودنسی
  • میزان ناهنجاری
  • نیاز به درمان جانبی
  • متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک عمومی
  • مطب یا درمانگاه
  • بیمه ارتودنسی
  • انتظارات بیمار از ارتودنسی

نوع درمان ارتودنسی:  معمولا هزینه ارتودنسی برای بیماران مختلف به علت استفاده از روش های درمانی متفاوت متغیر می باشد. ارتودنسی متحرک چون برای مشکلات جزئی و متداول نامرتبی دندان می‌باشد در ظرف مدت کوتاهی به نتیجه می‌رسد. ارتودنسی متحرک در مقایسه با ارتودنسی ثابت هرینه کمتری دارد. ارتودنسی ثابت کاملترین و رایج‌ترین نوع ارتودنسی است و برای مشکلات مهمتر و اساسی دندان استفاده می‌شود و از لحاظ قیمت گرانتر است. نوع مواد و وسایل استفاده شده، سن بیمار، طول درمان و بیماری‌های دهان و دندان از جمله عواملی هستند که بر هزینه‌های ارتودنسی ثابت تاثیر می‌گذارد. بنابراین تعرفه درمان در هر یک از موارد خاص و بسته به تشخیص متخص ارتودنسی هزینه‌های متفاوتی دارند. انواع ارتودنسی که هزینه بیشتری دارند عبارتند از:

 

  • ارتودنسی دیمون
  • ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی اینویزیلاین
  • ارتودنسی با براکت‌های همرنگ دندان
  • ارتودنسی لینگوال

انتظارات بیمار در هزینه ارتودنسی: بسته به نوع انتظار بیمار از ارتودنسی هزینه ارتودنسی متفاوت است. ممکن است بیماری فقط خواستار مرتب سازی دندان باشد اما بیماری دیگر ارتودنسی دندان را برای تغییر در فرم صورت بخواهد مسلما هزینه ارتودنسی این دو بیمار با هم متفاوت است.

 

متخصص ارتودنسی: هزینه‌ای که دندانپزشکان مختلف برای یک عمل دندانپزشکی مشخص تعیین می‌کنند ممکن است متفاوت باشد. درمان ارتودنسی نزد متخصص ارتودنتیست هزینه بیشتری نسبت به یک دندانپزشک عمومی دارد. بنابراین تاکید می‌شود قبل از انجام عمل ارتودنسی به چند تن از ارتودنتیست‌ها مراجعه کرده و از قیمت‌ها اطلاع پیدا کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی چیست و چه اهمیتی دارد؟

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که به اصلاح مشکلات دندان و ناهنجاری فک می پردازد. ارتودنسی دارای انواع مختلفی همچون ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی فانکشنال می باشد. دندان های کج و نامرتب یا عدم روی هم قرار گرفتن درست دندان ها می توانند علاوه بر جنبه های زیبایی به سلامت فرد نیز آسیب برسانند. تمیز کردن این دندان ها دشوار است و به همین دلیل مستعد ایجاد پوسیدگی و بیماری های پریودنتیت می باشند.

همچنین این مشکلات ممکن است به عضلات جویدن فشار اضافه وارد کند و منجر به سردرد، سندروم مفصل گیجگاهی فکی، درد در ناحیه گردن، شانه ها و پشت شود.

از فواید درمان ارتودنسی می توان به داشتن دهانی سالم تر، ظاهری زیبا تر و دندان هایی با دوام تر اشاره کرد.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی فردی است که رشته ی تحصیلی وی در دانشگاه تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری های دندان و فک و صورت می باشد. وی خدمات بسیاری را جهت صاف کردن دندان های کج و اصلاح مشکلات فک و بایت ارائه می دهد.

 

کلینیک دکتر درویش پور

با توجه به زمان بر بودن درمان های ارتودنسی نزدیکی کلینیک تخصصی ارتودنسی به منزل و یا محل کار می تواند باعث آرامش و آسایش شما در طول دوره ی درمانتان شود. به عنوان مثال اگر در غرب تهران ساکن هستید به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران بگردید. در کلینیک تخصصی غرب تهران، دکتر درویش پور و همکارانش با بهره گیری از روش های نوین ارتودنسی به تصحیح روابط فک و دندان و ردیف کردن دندان های نامنظم می پردازند تا لبخندی زیبا را به شما هدیه داده و موجب افزایش اعتماد به نفستان شوند



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اغلب متخصصین ارتودنسی با افرادی که از روش های سفید کننده استفاده می کنند موافق نیستند.

آنها روش های سفید کننده را برای درصد کمی از بیماران خود توصیه می کنند، اما تقاضا برای سفید کردن دندان ها در 20 سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است.

امروزه دندان های سفید تر ممکن است حتی از لحاظ فرهنگی هم مهم باشد، زیرا تحقیقات نشان داده است که ظاهر شدن دندان های شخص می تواند بر دیگران تاثیر بگذارد.

از این رو سفید کردن دندان برای کاهش عوارض شایع درمان ارتودنسی و ضایعات بوجود آمده توصیه شده است، اما تاکید بیشتر استفاده از درمان های خانگی برای سفید کردن دندان پس از ارتودنسی است.

شما اگر از بهترین متخصص ارتودنسی در تهران این سوال را بپرسید به شما اینگونه پاسخ می دهد.

من توصیه می کنم که قبل از شروع هر گونه درمان سفید کننده اجازه دهید 1-3 ماه از اتمام درمان شما بگذرد؛

این زمان به دلیل این است که تفاوت بین منطقه زیر براکت و اطراف آن تثبیت شود، اثر زمان سپری شده می تواند به طور قابل توجهی باعث استحکام مینای دندان شود.

دو فرآیند سفید کردن دندان ها پس از ارتودنسی کدامند؟

  • ·         سفید کردن دندان در خانه

برای استفاده از سفید کننده های دندان در خانه بهتر است ابتدا از سلامت کامل همه دندان های خود اطمینان حاصل کنید و سپس اقدام به این عمل نمایید.

انواع مختلفی از سفید کننده های دندانی (گیاهی یا شیمیایی) در داروخانه ها وجود دارند.

  • ·         سفید کردن دندان نزد یک دندانپزشک

شورای عمومی دندانپزشکی به صراحت توصیه می کند که سفید کردن دندان یک عمل دندانپزشکی است و بنابراین باید توسط یک دندانپزشک واجد شرایط انجام شود.

این واقعا مهم است که یک متخصص دندانپزشکی قبل از انجام هر نوع درمان سفید کننده دندان های شما را چک کند به این ترتیب او اطمینان حاصل می کند که هیچ مشکلی حتی مشکلات جزیی در دندان های شما وجود ندارد زیرا با سفید کردن دندان ها ممکن است این مشکلات تشدید شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عمل پلیسه معده چیست؟

پلیکیشن یا پلیکاسیون معده (gastric plication) جدیدترین روش جراحی لاغری در دنیا است که هدفش کاهش حجم معده بدون برداشتن حتی یک سانتی متر از بافت معده است. این عمل با روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود و یک عمل بسیار کم تهاجم محسوب میشود. یکی از بهترین مزایای این عمل، عدم دستکاری روده ها است و مقدار قابل توجهی از اضافه وزن بیمار نیز به راحتی از بین می رود.

عمل پلیسه معده چگونه انجام می‌شود؟

پلیکاسیون معده یک عمل کم تهاجم است که با روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود. (برای آشنایی کامل با لاپاراسکوپی و درک مراحل عمل پیشنهاد میکنیم حتما به این صفحه مراجعه کنید).

به طور کلی ما با انجام عمل جراحی لاغری، دستکاری بافت ها و اندام ها، دو کار اصلی انجام میدهیم. یا حجم معده را کاهش میدهیم که بیمار با خوردن مقدار کمی غذا زود سیر شود. و یا کاری میکنیم که مسیر جذب مواد غذایی به حداقل برسد یا کاهش پیدا کند. برای مثال ما در عمل اسلیو معده بخش اعظم معده را بر میداریم و از شکم خارج میکنیم. تا جذب مواد غذایی کاهش پیدا کند و بیمار لاغر شود.

با انجام عمل پلیکاسیون چقدر از اضافه وزن کم میشود؟

با اینکه عمل جراحی پلیسه معده یک روش لاغری کاملا جدید است. اما ثابت شده که درصد موفقیت بالایی دارد. بر آورد میشود که با انجام این عمل بعد از 1 سال، بیمار تقریبا نزدیک 50 درصد از اضافه وزن خود را از دست میدهد.

عمل جراحی پلیسه معده چه مزایایی دارد؟

معده و روده به هیچ عنوان برش داده نمیشوند یا برداشته نمیشود. مخوصا روده ها به هیچ وجه دستکاری نمیشوند.

نیازی به اتصال جسم خارجی به بافت معده وجود ندارد و تحریک معده ه حداقل میرسد.

بر خلاف عمل هایی مثل اسلیو و بای پس معده، این عمل برگشت پذیر است و معده میتواند به حالت اول خود بازگردد

معایب انجام عمل جراحی پلیسه معده چیست؟

عمل پلیسه معده جدیدترین روش جراحی  در دنیا است بنابراین قدمت چندانی در مقایسه با عمل های اسیلو معده، بای پس معده، ساسی بای پس بالون، باندینگ و … ندارد. طبیعی است که مسالعات و تحقیقات کمتری روی این عمل انجام شده است.

به نظر میرسد که در حال حاظر شرکت های بیمه هزینه های این عمل را به صورت کامل پرداخت نمیکنند و حتی در برخی موارد هزینه ای بابت این عمل به شما بر نمیگردانند.

خطرات و عوارض جانبی همراه این عمل چگونه است؟

مانند هر عمل دیگری، از آنجایی که بدن دستکاری میشود، عمل راحی پلیسه معده نیز میتواند عوارضی داشته باشد. البته اگر در شرایط مناسب و توسط جراح لاغری خوب این عمل صورت بگیرد عوارض و خطرت به حداقل خواهد رسید. اما در هر صورت موارد زیر میتوانند جزئی از عوارض احتمالی این عمل باشند: (توجه کنید که گفتیم احتمالی یعنی ممکن است اصلا چنین عوارضی رخ ندهد)

·         تهوع و استفراغ

·         جدا شدن بخیه ها (که عمل باید دوباره انجام شود )

·         نشت مواد غذایی و مایعات از مناطقی که بخیه شده است ( که به طور مشابه نیاز به عمل مجد دارد)



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قبل از اینکه بخواهیم محدوده قیمت این عمل را به صورت حدودی بیان کنیم، بهتر است با تمامی عوامل تاثیر گذار بر هزینه این عمل آشنا شوید. به طور کلی هزینه عمل جراحی چاقی به فاکتورهای زیر بستگی دارد

 

نوع عمل و تکنیک جراحی بکار رفته در آن

میزان و هزینه درخواستی جراح لاغری

مکان انجام عمل

ملاحظات بیمه ای

پیچیدگی های عمل جراحی و نیاز به بستری شدن بیشتر

بیایید کمی وارد جزئیات شویم و موارد بالا را به صورت خلاصه توضیح دهیم:

 

تکنیک جراحی

احتمالا از این موضوع مطلع هستید که روش های مختلفی برای لاغر شدن وجود دارد. و وقتی صحبت از جراحی لاغری می‌شود، منظورمان تنها یک روش جراحی محدود نیست. متخصصان و جراحان باریاتریک (شما بخوانید جراحان لاغری) از تکنیک های مختلفی برای لاغر کردن افراد چاق استفاده می‌کنند. برخی از این تکنیک ها و متدهای جراحی که هر کدام هزینه ها و قیمت های مختلفی دارند عبارتند از:

 

اسلیو معده

بای‌پس معده

اسلیو معده با سوئیچ دئودنال (اثنی عشر یا دوازدهه)

حلقه‌معده (که قابل تنظیم است)

بالون‌معده

و روش‌های دیگر نظیر ایمپلنت‌های الکتریکی (وسایل الکتریکی کاشتنی)

هزینه عمل جراحی لاغری درخواستی جراح

محل انجام عمل

قطعا یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار روی هزینه عمل جراحی لاغری محل انجام عمل است. هزینه های این عمل بر اساس اینکه آیا شخص در کلینیک، مطب یا بیمارستان تحت درمان قرار بگیرد متفاوت خواهد بود. حتی نوع بیمارستان نقش بسیار تعیین کننده ای در افزایش یا کاهش قیمت ها خواهد داشت.

 

شرایط بیمه

هرچند که عوامل ذکر شده در بالا مهم هستند و تاثیرگذار؛ اما هیچکدام از آن ها به اندازه بیمه نمی توانند قیمت و هزینه عمل جراحی لاغری را بالا و پایین کنند. مهمترین سوالات بیماران و افرادی که با چاقی مفرط مواجه هستند معمولا پیرامون بیمه و حمایت انواع بیمه ها و شرایط دیگر آن است.

 

نحوه محاسبه قیمت جراحی لاغری بر اساس نوع بیمه

نمیتوان به صورت دقیق هزینه ها را بر اساس شرایط بیمه ای ذکر کرد. اما ما در این مقاله محدوده منطقی قیمت ها و هزینه ها را بر اساس نوع پوشش بیمه ذکر میکنیم.

 

بدون بیمه

هزینه عمل جراحی لاغری بدون بیمه در بیمارستان دولتی: حدودا 20 میلیون تومان

هزینه عمل جراحی لاغری بدون بیمه در بیمارستان خصوصی: حدود 24 میلیون تومان

بدون بیمه تکمیلی

تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اما بدون بیمه تکمیلی: حدود 9 تا 11 میلیون تومان

بیمه سلامت ایران بدون بیمه تکمیلی: حدود 10 تا 11 میلیون تومان

سخن پایانی

هرچند که ممکن است هزینه عمل لاغری بالا باشد، اما به نظر می‌رسد مجموع عوارض و هزینه های جانبی چاقی مفرط، بسیار بیشتر از هزینه های خلاص شدن از چاقی با عمل باشد. این را فراموش نکنید که شما یک بار هزینه می‌دهید و یک عمر خود را از شر عوارض چاقی مثل بیماری های قلبی و عروقی و دیابت خلاص می‌کنید. اگر دچار بیماری قلبی یا دیابت شوید همانطور که گفته شد هزینه ها برای شما بسیار بالاتر خواهد بود و حتی ممکن است جان شما نیز به خطر بی افتد. 



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به تازگی عمل بای پس معده )به روش لاپاراسکوپی )انجام داده اید و می‌خواهید بدانید که باید چه رژیم غذایی داشته باشید؟ می‌خواهید زیر تیغ جراحی بای پس معده بروید و دوست دارید بدانید برنامه غذایی بعد از  این عمل چگونه است؟

مروری بر تغذیه بعد از عمل بای پس معده

رژیم غذایی که متخصصان تغذیه و جراح لاغری برای بیمارانی که زیر تیغ جراحی اعمالی مثل بای پس معده یا حتی اسلیو معده در نظر میگیرند به التیام برش ها و زخم ها و همچنین تغییر عادات غذایی شخص کمک بسیار زیادی میکند.

 

هدف از تجویز رژیم غذایی بای پس معده

این برنامه غذایی برای اهداف زیر در نظر گرفته شده است:

جلوگیری از وارد شدن آسیب به معده توسط مواد غذایی

خوردن مقادیر کم و لقمه های کوچک دقیقا متناسب با معده شما که کوچکتر شده است

کمک به کاهش وزن بهتر و جلوگیری از وزن گیری مجدد

کاهش و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از عمل جراحی لاغری

۴ مرحله تغذیه در بای پس معده

مرحله اول تغذیه: مایعات و غذاهای آبکی

تا یک روز بعد از عمل لاغری بای پس معده باید تنها آب و مایعات شفاف میل کنید. بعد از یک روز شما میتوانید سایر مایعات دیگر را نیز بخورید. برای مثال طی ۱ هفته اول میتوانید موارد زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

·         سوپ آبکی

·         آب میوه های طبیعی بدون شکر

·         چای و قهوه بدون کافئین

·         شیر کم چرب

·         ژله بدون بدون شکر

مرحله دوم تغذیه بای پس معده : غذاهای پوره ای

پس از گذشت حدود ۱ هفته از عمل و بعد از آنکه سیستم گوارش خود را به مصرف مایعات عادت دادید، اکنون باید شروع به خوردن عذاهای پوره ای کنید. حتما میدانید که غذاهای پوره ای در واقع میکس چند ماده غذایی است که به صورت فشرده و له شده تهیه میشوند. حتی میتوانید همچنان غذاهایی بخورید که آب غلیظ و مقوی دارند. اما دقت کنید که هنوز نمیتوانید تکه های جامد غذایی را در این مرحله بخورید.

مرحله سوم تغذیه بای پس معده : غذاهای نرم

بعد از چند هفته مصرف مواد غذایی پوره ای، همزمان با پیشرفت  در روند بهبودی و نظر جراح لاغری خود میتوانید مصرف مواد غذایی نرم را شروع کنید. این غذاهی نرم باید دارای ویژگی های زیر باشند:

 

·         به راحتی بریده یا قطعه قطعه شوند

·         کوچک باشند

·         و به راحتی قابل جویدن باشند.

مرحله چهارم تغذیه بای پس معده : بلاخره غذاهای جامد!

 

بعد از حدود ۸ هفته از شروع رژیم غذایی بای پس معده اکنون میتوانید مصرف عذاهای جامد را از سر بگیرید. در روز ۳ وعده غذا بخورید. و هر بار ۱ بشقاب یا نصف بشقاب غذا میل کنید. فقط حتما پیش از اینکه سیر شوید یا احساس سیری کنید دست از خودرن غذا بکشید.



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عمل بای پس معده چیست؟

بای پس معده یا دور زدن معده، یک نوع عمل جراحی لاغری است که به منظور لاغری یا کاهش وزن دائمی انجام می‌شود. بای پس یکی از محبوب ترین و رایجترین روش های لاغری دنیا است.

اصلا هدف از انجام عمل بای پس معده چیه؟

اگر بعد از ورزش کردن و امتحان کلی رژیم غذایی مختلف لاغری نتوانسته اید لاغر شوید. و همچنان با طیف وسیعی از بیماری های مرتبط با چاقی همراه هستید، بهتر است به فکر انجام عمل لاغری بای پس معده باشید. زیرا هدف اصلی این عمل ریشه کن کردن چاقی برای همیشه است.

چه کسی باید زیر تیغ جراحی بره؟ منم چاقم! آیا منم می‌تونم عمل بای پس معده انجام بدم؟

انجام این عمل برای هر کسی مناسب نیست. هر کسی که قصد انجام عمل جراحی بای پس را داشته باشد، باید واجد شرایط آن باشد. اما واقعا چه کسی و با چه ویژگی هایی واجد شرایط این عمل لاغری است؟

افرادی که یکی از ویژگی های زیر را داشته باشند میتوانند کاندید انجام عمل باشند:

·         کسی که شاخص توده بدنی اش یا (BMI) 40 یا بالاتر از 40 است، یعنی به شدت چاق باشد (لطفا برای درک بهتر این مقاله و برای اینکه بدونید BMI چیه، چه کاربردی داره و چطوری محاسبه میشه به این صفحه یه سر بزنید)

·         کسی که شاخص توده بدنی اش بین 35 تا 39.9 باشد و همزمان به یک مشکل، بیماری یا اختلال جدی مثل دیابت نوع دو، آپنه خواب یا فشار خون بالا مبتلا باشد.

·         و در موارد بسیار نادر کسی که شاخص توده بدنی اش بین 30 تا 34 باشد و مشکل جدی در رابطه با وزنش داشته باشد

چطوری خودم رو برای عمل بای پس معده آماده کنم؟

اگر واجد شرایط انجام بای پس معده باشید، تیم جراحی شما، در مورد نحوه آماده سازی‌تان برای انجام عمل به شما دستورالعمل هایی ارائه خواهند داد. برای مثال شما باید حتما پیش از انجام عمل تعدادی آزمایش و تست مختلف را انجام داده و به جراح لاغری خودتان تحویل دهید. به طور خلاصه قبل از عمل باید اقدامات زیر را انجام دهید:

در طول عمل چه اتفاقی می افته؟

عمل بای پس معده به دو صورت مختلف انجام میشود:

·         روش باز

·         روش لاپاراسکوپی

جراح لاغری در روش باز یک برش بزرگ در شکم شما ایجاد میکند تا به داخل شکم دسترسی پیدا کند. در روش لاپاراسکوپی هم تنها چند برش کوچک در حد کمتر از 2 سانتی متر در بخش های مختلف شکم ایجاد میشود و عمل با ابزار محصوص لاپاراسکوپی انجام داده میشود.

نتایج عمل جراحی بای پس معده

بای پس معده می تواند در یک بازه زمانی منطقی ده ها کیلوگرم از وزن شما را کم کند. البته میزان وزنی که از دست میدهید بستگی به سبک زندگی و رژیم غذایی که در نظر میگیرد نیز دارد

کاهش وزن تنها فایده عمل بای پس معده نیست، با انجام این عمل شانس شما برای بهیود مشکلاتی مثل دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، کلسترل بالا و …. نیز به شدت افزایش میابد. 



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی های لاغری ممکن است همیشه آنطور که انتظار داریم، موفقیت آمیز نباشند. در صورتی که یک عامل در حین یا پس از جراحی خوب پیش نرود، می تواند منجر به شکست جراحی لاغری شود.

با وجود مزایای بیشمار جراحی های لاغری، گاهی عوارض بلند مدتی با خود به همراه دارند. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، جراحی لاغری باز، می تواند عوارض جانبی متعددی داشته باشد مانند درد شدید پس از جراحی، بازگشت کند تر به فعالیت های روزانه، افزایش احتمال نیاز به در آوردن تحال و بیماری های شکمی.

با این وجود، درمان چاقی با روش لاپاراسکوپی هم می تواند عوارضی مانند خونریزی دستگاه گوارش، مشکل در گوارش غذا، چسبندگی روده یا انسداد آن بعد از عمل را داشته باشد. تاثیرات بلند مدت دیگری مانند سندروم دامپینگ که موجب اسهال، حالت تهوع، استفراغ، تشکیل سنگ کیسه صفرا، التهاب کیسه صفرا، فتق، کاهش قند خون ، سوء تغذیه سوراخ شدن معده، زخم، حالت تهوع و باز شدن خط بخیه در کیسه معده می توانند اتفاق بیافتند.

برای اصلاح یا جلوگیری از شکست جراحی لاغری چه باید کرد؟

اولین قدم برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری باید قبل از جراحی انجام شود. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد مانند بای پس معده، حلقه معده، اسلیو معده با یا بدون سوییچ عثنی عشری که ممکن است تمامی آنها برای یک بیمار مناسب نباشند. بسیاری از بیماران در انتخاب بین  اسلیو معده و بای پس معده دچار مشکل می شوند؛ به همین دلیل مشورت با یک جراح لاغری ماهر در انتخاب یکی از روش های فوق، اولین اقدام برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری است.

جراحی اصلاحی بای پس معده

طبق آمار، ۵ تا ۱۰ درصد از بیمارانی که عمل لاغری انجام داده اند ، به دلیل افزایش وزن یا عدم کاهش وزن، نیازمند جراحی اصلاحی هستند. برخی از این بیماران می توانند از روش های غیر جراحی مانند مشاوره های تغذیه، گروه های حامی، مشاوره های روانی یا درمان های اصلاح رفتاری کمک بگیرند.

با جراحی اصلاحی می توان بای پس معده را به اسلیو معده (با یا بدون سوییچ عثنی عشری) تبدیل کرد و یا به آن حلقه قابل تنظیم  اضافه کرد.

جراحی اصلاحی حلقه معده

تقریبا  ۱۰ درصد از بیماران طی دو سال پس از جراحی حلقه معده نیازمند جراحی اصلاحی می شوند. شایع ترین مشکل این نوع جراحی لاغری، لغزش یا سُر خوردن حلقه معده است. در این صورت می توان طی جراحی اصلاحی بند را تعویض کرد و یا از نوع دیگری از عمل لاغری استفاده کرد.

جراحی اصلاحی اسلیو معده

در سال های ابتدایی جراحی لاغری، اسلیو معده مرحله ی اول سوییچ عثنی عشری انجام می گرفت که در آن بخشی از روده برداشته می شد. از آنجایی که بیماران توانستند میزان وزن قابل توجهی را با اسلیو معده کم کنند، کم کم این روش به تنهایی به نوعی عمل لاغری تبدیل شد.

 

با این حال اگر بیماران پس از اسلیو معده نیز نتوانند کاهش وزن دلخواه خود را داشته باشند، می توان به عنوان جراحی اصلاحی از سوییچ عثنی عشری استفاده کرد. 



:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی های لاغری ممکن است همیشه آنطور که انتظار داریم، موفقیت آمیز نباشند. در صورتی که یک عامل در حین یا پس از جراحی خوب پیش نرود، می تواند منجر به شکست جراحی لاغری شود.

با وجود مزایای بیشمار جراحی های لاغری، گاهی عوارض بلند مدتی با خود به همراه دارند. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، جراحی لاغری باز، می تواند عوارض جانبی متعددی داشته باشد مانند درد شدید پس از جراحی، بازگشت کند تر به فعالیت های روزانه، افزایش احتمال نیاز به در آوردن تحال و بیماری های شکمی.

با این وجود، درمان چاقی با روش لاپاراسکوپی هم می تواند عوارضی مانند خونریزی دستگاه گوارش، مشکل در گوارش غذا، چسبندگی روده یا انسداد آن بعد از عمل را داشته باشد. تاثیرات بلند مدت دیگری مانند سندروم دامپینگ که موجب اسهال، حالت تهوع، استفراغ، تشکیل سنگ کیسه صفرا، التهاب کیسه صفرا، فتق، کاهش قند خون ، سوء تغذیه سوراخ شدن معده، زخم، حالت تهوع و باز شدن خط بخیه در کیسه معده می توانند اتفاق بیافتند.

برای اصلاح یا جلوگیری از شکست جراحی لاغری چه باید کرد؟

اولین قدم برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری باید قبل از جراحی انجام شود. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد مانند بای پس معده، حلقه معده، اسلیو معده با یا بدون سوییچ عثنی عشری که ممکن است تمامی آنها برای یک بیمار مناسب نباشند. بسیاری از بیماران در انتخاب بین  اسلیو معده و بای پس معده دچار مشکل می شوند؛ به همین دلیل مشورت با یک جراح لاغری ماهر در انتخاب یکی از روش های فوق، اولین اقدام برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری است.

جراحی اصلاحی بای پس معده

طبق آمار، ۵ تا ۱۰ درصد از بیمارانی که عمل لاغری انجام داده اند ، به دلیل افزایش وزن یا عدم کاهش وزن، نیازمند جراحی اصلاحی هستند. برخی از این بیماران می توانند از روش های غیر جراحی مانند مشاوره های تغذیه، گروه های حامی، مشاوره های روانی یا درمان های اصلاح رفتاری کمک بگیرند.

با جراحی اصلاحی می توان بای پس معده را به اسلیو معده (با یا بدون سوییچ عثنی عشری) تبدیل کرد و یا به آن حلقه قابل تنظیم  اضافه کرد.

جراحی اصلاحی حلقه معده

تقریبا  ۱۰ درصد از بیماران طی دو سال پس از جراحی حلقه معده نیازمند جراحی اصلاحی می شوند. شایع ترین مشکل این نوع جراحی لاغری، لغزش یا سُر خوردن حلقه معده است. در این صورت می توان طی جراحی اصلاحی بند را تعویض کرد و یا از نوع دیگری از عمل لاغری استفاده کرد.

جراحی اصلاحی اسلیو معده

در سال های ابتدایی جراحی لاغری، اسلیو معده مرحله ی اول سوییچ عثنی عشری انجام می گرفت که در آن بخشی از روده برداشته می شد. از آنجایی که بیماران توانستند میزان وزن قابل توجهی را با اسلیو معده کم کنند، کم کم این روش به تنهایی به نوعی عمل لاغری تبدیل شد.

 

با این حال اگر بیماران پس از اسلیو معده نیز نتوانند کاهش وزن دلخواه خود را داشته باشند، می توان به عنوان جراحی اصلاحی از سوییچ عثنی عشری استفاده کرد. 



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مرحله اول: ارزیابی اولیه

اولین قدم قبل از تصمیم گرفتن و شروع مراحل جراحی اسلیو معده این است که مطمئن شوید آیا کاندید مناسبی برای جراحی لاغری هستید یا خیر؟ سازمان جهانی سلامت چندین معیار برای انتخاب این کاندید تعیین کرده است که جراح لاغری و موسسه بیمه با توجه با این معیار ها فرد را ارزیابی می کنند.

مرحله دوم: پیدا کردن جراح لاغری

پس از کاندید شدن برای جراحی اسلیو معده باید از جراح لاغری مورد نظر خود وقت مشاوره اولیه دریافت کنید. همچنین می توانید با افرادی که قبلا این جراحی را داشتند، صحبت کنید. در طول جلسه مشاوره، جراح لاغری توضیحاتی درباره نحوه انجام عمل، روش های موجود برای جراحی لاغری، هزینه عمل جراحی لاغری و معایب و مزایای هر یک به بیمار می دهد.

مرحله سوم: مراجعه به متخصص تغذیه

بخشی از اهداف بلند مدت بیمار، تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری است. متخصص تغذیه رژیم جدیدی را برای بیمار تعیین می کند که باید قبل و بعد از جراحی اسلیو معده رعایت شود. علاوه بر این از بیمار خواسته می شود که قبل از جراحی ورزش را نیز بر اساس توانایی و شرایط سلامت خود، آغاز کند.

مرحه چهارم: رسیدن به هدف کاهش وزن قبل از جراحی لاغری

در برخی موارد ممکن است جراح لاغری به بیمار پیشنهاد کند که قبل از جراحی لاغری کمی وزن کم کند. هر میزان وزنی که قبل از جراحی کم می کنید نشان دهنده ی اراده شما برای کاهش وزن می باشد. علاوه بر آن، کاهش وزن قبل از جراحی لاغری می تواند خطرات عمل را بسیار کاهش دهد.

مرحله پنجم: در حین جراحی

اسلیو معده معمولا با روش لاپاراسکوپی و برش های کوچک روی شکم انجام می شود. این روش در مقایسه با جراحی باز مزایای بسیاری دارد. این مزایا شامل بهبود سریع، کاهش درد، خونریزی، جراحت و کوتاه بودن دوره نقاهت عمل اسلیو معده می باشد.

جراح ۲ تا ۵ برش کوچک روی شکم بیمار ایجاد می کند و لاپاراسکوپ و دیگر ابزار جراحی از طریق این سوراخ ها وارد شکم و معده بیمار می شوند.

مرحله ششم: پس از جراحی لاغری

پس از گذراندن مراحل جراحی اسلیو معده ، بیمار احتمالا بین یک تا دو روز در بیمارستان بستری می شود. ممکن است معده تا چند روز ملتهب و دردناک باشد که پزشک در این دوره برای تسکین درد مسکن تجویز می کند.

می توانید یک روز پس از جراحی مصرف مایعات رقیق را آغاز کنید. جراح رژیم غذایی بخصوصی به شما می دهد که پیروی از آن بسیار مهم است. در ابتدا کمی طول می کشد که معده جدید تان به جامدات عادت کند. به این ترتیب طی دو هفته اول پس از جراحی لاغری، رژیم غذایی تنها به مایعات محدود می شود و پس از هفته دوم غذاهای نیمه جامد، پوره ای، و کم کم جامد وارد رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده خواهند شد.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

نشتی معده یکی از عوارض اسلیو معده محسوب می شود و به معنی وجود سوراخ یا درز کوچکی در کیسه ی جدید معده و خروج شیره گوارشی از معده به درون شکم می باشد.

علائم نشتی اسلیو معده کدامند؟

برخی از شایع ترین علائم و نشانه های نشتی اسلیو معده عبارت است از:

 

·         افزایش ضربان قلب

·         تنگی نفس

·         درد در ناحیه شکم

·         درد در قفسه سینه

·         شانه درد

·         سرگیجه

·         تب

·         احساس بیماری و نگرانی

در صورتی که پس از جراحی اسلیو معده به هر یک از علائم نشتی اسلیو معده دچار شدید سریعا به پزشک خود اطلاع دهید.

تشخیص و درمان نشتی اسلیو معده

تشخیص نشتی اسلیو معده از طریق آزمایش دستگاه گوارش فوقانی(GI) یا سی تی اسکن انجام می شود. در هر دو روش بیمار مایعی به نام کنتراست می نوشد و سپس از طریق عکس های ایکس ری مشخص می شود که آیا کنتراست از معده نشت کرده یا خیر. اگر بیمار علائم نشتی در اسلیو معده را داشته باشد ولی آزمایشات چیزی نشان ندهند، ممکن است جراح لاغری دستور یک عمل اورژانسی را برای پیدا کردن نشتی بدهد.

نشتی بای پس معده

بای پس معده یکی از متداول ترین جراحی های لاغری است. طی جراحی بای پس معده، بخش پایینی معده کنار گذاشته می شود و تنها قسمت بالای معده باقی می ماند. بخش اول روده کوچک بریده می شود. ابتدای آن به کیسه جدید معده متصل می شود که به این نقطه تلاقی، یک آناستوموز می گویند. انتهای این لوله نیز به بقیه روده کوچک وصل می شود و یک آناستوموز  دیگر می سازد.

جراح لاغری در صورتی  عمل بای پس معده را توصیه می کند که بیمار دارای شاخص توده بدنی(BMI) 40 به بالا و یا ۳۵ به بالا به همراه بیماری های مرتبط با چاقی باشد. شاخص توده بدنی بالای ۴۰ به این معناست که فرد بیش از ۴۵ کیلوگرم اضافه وزن دارد. مانند هر جراحی دیگری، بای پس معده نیز در کنار مزایای فراوان، معایبی نیز دارد که در این قسمت به یکی از شایع ترین عوارض عمل بای پس معده یعنی نشت آناستوموز می پردازیم.

علائم نشتی بای پس معده

نشتی ممکن است در هر یک از آناستوموز ها یه وجود آید. نشت آناستوموز بسته به نوع جراحی (باز یا لاپاراسکوپی) در ۱.۵ تا ۶ درصد از عمل های بای پس اتفاق می افتد. نشت آناستوموز ممکن است طی چندین هفته پس از جراحی بروز پیدا کند اما اکثر نشت ها طی ۳ روز پس از جراحی ایجاد می شوند.علائم و نشانه های نشتی بای پس چیست؟

 

·         افزایش سرعت ضربان قلب

·         تب

·         معده درد

·         ترشح از جای زخم

·         حالت تهوع و استفراغ

·         درد در شانه سمت چپ

·         کاهش فشار خوk

·         کاهش تولید ادرار



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بر خلاف شایعات رایج درباره جراحی لاغری، این جراحی امروزه بسیار ایمن و کم خطر انجام می شود. همچنین اکنون جراحی های لاغری بر خلاف گذشته که به دلیل استفاده از روش های باز و تهاجمی بسیار چالش برانگیز تر بود، به روش لاپاراسکوپی که جدیدترین روش جراحی لاغری است. در ادامه به توضیح برخی از کم تهاجم ترین و ایمن ترین جراحی های لاغری می پردازیم:

۱.   اسلیو معده (آستینی کردن معده)

جراحی اسلیو معده عبارت است از برداشتن حدود ۸۰ درصد از معده که شامل قسمت تولید کننده هورمون گرسنگی(گرلین) نیز می باشد. معده باقی مانده بخیه زده می شود و شکلی باریک و دراز مانند موز یا آستین پیدا می کند.

·         نحوه کاهش وزن: با کوچک شدن حجم معده و از بین رفتن هورمون گرسنگی بیمار کالری بسیار کمتری دریافت کرده و وزن وی به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند.

·         میزان کاهش وزن تقریبی: اکثر بیماران پس از اسلیو معده حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از وزن اضافی خود را طی ۶ تا ۱۲ ماه و ۵۰ تا ۷۰ درصد از آن را طی ۲سال از دست خواهند داد. سرعت کاهش وزن در این جراحی نسبت به بای پس معده کمتر است که همین موجب کاهش احتمال افتادگی پوست پس از جراحی لاغری می شود.

2.   حلقه معده

حلقه قابل تنظیم معده شامل قرار دادن یک بند یا حلقه به دور بخش فوقانی معده و تشکیل یک کیسه کوچک بالای حلقه می باشد. بخش تحتانی معده در زیر حلقه قرار خواهد گرفت. حلقه معده جراحی کم تهاجمی است و به روش لاپاراسکوپی انجام خواهد شد

·         نحوه کاهش وزن: حلقه معده با محدود کردن معده، کاهش احساس گرسنگی و کاهش سرعت هضم غذا به کاهش وزن فرد کمک می کند. این حلقه قابل تنظیم بوده و می توان بعد ها آن را از بدن خارج کرد.

·         میزان کاهش وزن تقریبی: بیمار ۵۰ درصد از وزن اضافی بدن خود را طی دو سال از دست خواهد داد.

3.   بای پس معده

بای پس معده جزء جراحی های کم تهاجمی است زیرا به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. طی این جراحی، قسمتی از معده بای پس و کنار گذاشته می شود و بخش باقی مانده معده بخیه زده می شود. در عین حال قسمتی از روده کوچک نیز بریده شده و به معده جدید متصل می شود.

·         نحوه کاهش وزن: بیمار پس از بای پس معده بسیار سریع تر از قبل احساس سیری می کند. همچنین به دلیل تغییر مسیر عبوری غذا از روده، میزان کالری و مواد غذایی کمتری به بدن جذب می شود.

 

·         میزان کاهش وزن تقریبی: ۶۵ تا ۸۰ درصد وزن اضافه بدن طی ۱۸ ماه کاهش خواهد یافت.



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بیشتر جراحی های لاغری جای بخیه های کوچک ( در صورت انجام لاپاراسکوپی) یا بزرگی(در صورت انجام جراحی باز) را از خود به جا می گذارند. جراحی لاغری در واقع راه حلی نهایی برای کاهش وزن است. با استفاده از انواع جراحی های لاغری مانند اسلیو معده، بای پس معده، حلقه معده و روش های دیگر می توان رویه زندگی فرد را برای دستیابی به وزنی ایده آل تغییر داد..در ادامه به توضیح انواع برش های ممکن برای جراحی لاغری می پردازیم

تک برش در جراحی لاپاراسکوپی (استفاده از یک برش کوچک که معمولا در ناف ایجاد می شود.)

لاپاراسکوپی استاندارد که با ایجاد ۳ تا ۵ برش کوچک در شکم همراه است.

جراحی باز که طی این روش قدیمی برشی بزرگ سرتاسر شکم ایجاد می شود.

اندازه هر یک از این برش ها بستگی به نوع جراحی لاغری بیمار و موقعیت هر برش در شکم دارد.

انواع جای بخیه در جراحی لاغری

تعداد برش های ایجاد شده روی شکم تا حد بسیاری به تجربه جراح لاغری بستگی دارد. بسیاری از جراحان ماهر در صورتی که بیمار رژیم غذایی لازم را در مدت قبل از جراحی لاغری رعایت کرده باشد، لزومی به ایجاد برش های زیاد نمی بینند.

جراحی لاپاراسکوپی تک برشی

برای جراحی تک برشی، جراح تنها یک برش لاپاراسکوپی ایجاد می کند که معمولا با ناف پوشانده می شود. این روش برای افرادی که خواستار حداقل جای بخیه هستند، بسیار مناسب می باشد.

   روش نرمال جراحی لاپاراسکوپی ( ۳ تا ۵ برش)

این روش تک برشی نیست و اکثرا در جراحی اسلیو معده استفاده می شود. به طور کلی۳ تا ۵ (به اندازه های ۵mm تا نهایتا ۱۲mmبرش روی شکم ایجاد می شود و ابزار های لاپاراسکوپی از داخل آنها عبور کرده و وارد بدن خواهند شد. در این نوع جراحی، خوب شدن سریع زخم رابطه مستقیم با سلامت فرد دارد.

  جراحی باز

در این روش جراح برشی سرتاسر شکم ایجاد می کند تا به ارگان های شکمی دسترسی پیدا کند. پس از انجام عمل جراحی لازم است کل شکم بخیه و بسته شود. این نوع جراحی که امروزه کمتر از آن استفاده می شود.

باید ها در جلوگیری از ماندن جای بخیه

·         بخیه کردن برش ها

·         پوست شکم را مرطوب نگه دارید

·         اجتناب از تابش نور خورشید

·         ماساژ جای زخم

·         چک کردن مداوم زخم برای اطلاع از علائم عفونت

شستشوی زخم بخیه

 

در صورتی که جای زخم بخیه شده باشد، می توان پس از ۴۸ ساعت از اتمام جراحی لاغری به حمام رفت. از آنجایی که در این مدت بافت پوششی ترمیمی روی زخم تشکیل شده، بنابراین آب و باکتری ها نمی توانند به درون زخم نفوذ کنند و استحمام با بخیه بلامانع است



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

علت بازگشت وزن پس از جراحی لاغری چیست؟

عوامل مختلفی در احتمال بازگشت وزن پس از جراحی لاغری تاثیرگذار هستند، که عبارتند از:

وزن سابق

 

شاید به نظر برسد که کاهش وزن قبل از عمل لاغری بی فایده است، اما اینطور نیست. کاهش مقداری از وزن قبل از جراحی لاغری باعث می شود عوارض اسلیو معده، ساسی بای پس یا دیگر انواع جراحی لاغری کمتر شود و علاوه بر این شاخص توده بدنی(BMI) نیز کاهش بیشتری داشته باشد. هر چقدر شاخص توده بدنی فرد قبل از جراحی کمتر باشد، احتمال کاهش وزن بیشتر، و بازگشت وزن وی کمتر خواهد بود

اعتیاد به الکل یا مواد مخدر

 

بی شک می توان انتظار داشت که مصرف کنندگان مواد مخدر به عادات قبلی خود بازگردند.

بینداشتن حامی و پشتیبان

 

بیمار در صورت نداشتن حامی در میان اعضای خانواده، دوستان یا اطرافیان پس از مدتی سست شده و اراده ی خود را از دست می دهد. همچنین مراجعه به روانشناس و گرفتن مشاوره می تواند برای سلامت جسمی و روانی پس از جراحی لاغری بسیار مفید باشد.

وضعیت روانی پس از جراحی لاغری 

افزایش تمایل به غذا خوردن و کاهش احساس شادی پس از جراحی لاغری می تواند مستقیما بر افزایش وزن بیمار تاثیر گذارد. اعتیاد به غذا نیز یکی دیگر از دلایل افزایش و بازگشت وزن پس از جراحی لاغری می باشد.

 

جلوگیری از بازگشت وزن پس از جراحی لاغری

عادات غذایی سالم

پس از جراحی لاغری بسیاری از بیماران، شاهد کاهش وزن سریع خود هستند. به مرور زمان سرعت کاهش وزن کمتر شده و بیماران ممکن است در این مدت از رژیم غذایی خود پیروی نکرده و ناپرهیزی کنند. همین امر موجب افزایش یا بازگشت وزن پس از جراحی لاغری خواهد شد. داشتن نظم و انضباط در پیروی از رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری و عادات غذایی صحیح می تواند از بازگشت وزن پس از جراحی لاغری جلوگیری کند.

ملاقات منظم با پزشک

پس از جراحی لاغری، بیمار باید به طور منظم با پزشک یا جراح لاغری خود ملاقات داشته باشد تا بتواند با دقت بیشتری اهداف خود را دنبال کند. به غیر از این افراد، بهتر است با یک متخصص یا کارشناس تغذیه و یک مشاور نیز ملاقات داشته باشید

تحرک بیشتر

هر چه تحرک بیشتری داشته باشید، بدنتان در سلامت بیشتری خواهد بود. اضافه کردن فعالیت های فیزیکی و ورزش پس از جراحی لاغری به برنامه روزانه، موجب زیبایی بیشتر فرم بدنتان خواهد شد. می توانید ابتدا با پیاده روی شروع کنید و هدف های کوچک و قابل دستیابی برای خود تعیین کنید. بهتر است تمرین های مقاومتی را نیز در ورزش خود بگنجانید تا سوخت و ساز بدن را در سطح بالایی نگه دارید.



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لاپاراسکوپی یا (Laparoscopy) به یک فرآیند و پروسه جراحی گفته میشود که برای تشخیص و درمان اختلالات، مشکلات و بیماری های اندام های داخل شکم و حفره لگن مورد استفاده قرار میگیرد

چرا و در چه مواقعی از لاپاراسکوپی استفاده میشود؟

از این پروسه علاوه بر درمان شرایط پزشکی مختلف، به منظور تشخیص مشکلات، اختلالت و بیماری های حفره شکم و حفره لگن استفاده میشود. زمانی که پزشکان و متخصصان نتوانند با تست های رایج تشخیصی (مثل سی تی اسکن یا سونوگرافی) مشکل بیمار را تشخیص دهند، می‌توانند با کمک این عمل به مشاهده دقیق موضع داخل شکم و لگن پرداخته و با دید بهتری به جستجوی مشکلات و علل احتمالی بیماری شخص بپردازند. از این عمل به منظور درمان مشکلات زیر نیز استفاده میشود:

·         برداشتن آپاندیس ملتهب

·         درمان و برداشتن کیسه صفرا به دنبال عفونت شدید، تشکیل سنگ یا ترکیدن آن

·         درمان جراحی مشکلات کبد و لوزالمعده، روده های بزرگ و کوچک،طحال، معده و سایر ارگان های لگن و شکم

·         انجام عمل لاغری اسلیو معده

·         عمل لاغری بای پس معده

·         عمل بالون گذاری و حلقه

·          سایر اعمال جراحی چاقی

 

در عمل جراحی لاپاراسکوپی چه میگذرد و این عمل چگونه انجام می‌شود؟

 

لاپاراسکوپی در اغلب موارد یک پروسه سرپایی است. به این صورت که شما قبل از انجام عمل لازم نیست از قبل (مثلا شب قبل از عمل) در بیمارستان بستری باشید و بعد از اینکه هوشیار شده و مورد ارزیابی قرار گرفتید میتوانید همان روز به خانه بروید.

آماده شدن برای لاپاراسکوپی

 

قبل از انجام هر عملی بیمار یا مددجو باید خود را برای آن آماده کند. علاوه بر آمادگی روحی و روانی، شخص موظف است تمام ملاحضات و توصیه های پزشک را رعایت کند و موارد زیر را با پزشک خود درمیان بگذارد.

·         تمام داروهای مصرفی

·         سابقه بستری شدن یا عمل قبلی

·         سابقه حساسیت به دارو، ماده غذایی یا شرایط خاص

·         سابقه خانوادگی بیماری (مثلا دیابت، چاقی مفرط، بیماری قلبی و عروقی و …)

·         هر گونه بیماری که به آن مبتلا بوده یا هستید

قبل از انجام عمل لاپاراسکوپی چه آزمایش هایی باید گرفته شود؟

 

هرچند که نوع آزمایش های درخواستی باید توسط پزشک جراح شما (برای مثال جراح لاغری ) و بر اساس وضعیت شما مشخص شود، اما به طور معمول ممکن است لازم باشد آزمایش ها و تست های زیر را انجام دهید:

·         تست خون (شمارش کامل سلول های خونی)

·         آزمایش ادرار

·         الکتروکاردیوگرام قلب (نوار قلب)

·         اشعه ایکس از قفسه سینه

·         سونوگرافی با امواج اولتراسونیک

·         Ct یا همان سی تی اسکن

·         در برخی موارد ام آر آی



:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ریزش مو اتفاق بسیار ناخوشایندی است و به نظر نمی‌رسد هیچکس از این ریزش استقبال کند. بنا به دلایل مختلفی موها می‌ریزند و تعداد زیادی از افراد همواره تحت تاثیر ریزش مو هستند. یکی از عللی که می‌تواند باعث بروز چنین اتفاقی شود، انجام عمل جراحی لاغری است.

ریزش مو و شدت آن در انواع عمل های لاغری

به طور کلی در اغلب پروسه های جراحی لاغری  شاهد ریزش جزئی مو هستیم. برای مثال عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده دو نمونه  از اعمالی هستند که برخی بیماران پس از انجام آن ها دچار ریزش مو میشوند. عملی مثل باندینگ یا حلقه معده نیز ریزش مو دارد، اما در مقایسه با دو روش ذکر شده به میزان بسیار اندک و در مدت زمان کمتری این اتفاق رخ میدهد.

اصلا چرا ممکن است بعد از عمل لاغری با ریزش مو مواجه شویم؟

نتیجه تحقیقات اخیر نشان میدهد که دو عامل بسیار بسیار مهم یعنی استرس فیزیکی و جسمی، و از دست دادن سریع وزن، میتوانند باعث شیف یا جابجایی مسیر انتقال مواد مغذی به ارگان های حیاتی تری مثل مغز، کلیه ها، کبد  و … شود.

۴ روش پیشگیری از ریزش مو بعد از عمل جراحی اسلیو

در این مقاله ۴ روش ساده پیشگیری از ریزش مو بعد از اعمالی مثل اسلیو معده و بای پس معده ذکر شده اند. با دنبال کردن این ۴ مورد، دیگر بعد از عمل با ریزش مو مواجه نمیشوید و یا این ریزش کاهش میابد.

·        پروتئین، پروتئن و پروتئین!

پروتئین یک ماده بسیار مغذی و بسیار کاربردی برای بدن ما است. این ماده فوق العاده، در ساخت و نگهداری بسیاری از ساختارهای بدن ما مثل سلول های پوست و مو مشارکت دارند. حداقل میزان مصرف روزانه پروتئین برای بدن ۶ گرم است. چنانچه کمتر از این مقدار پروتئین دریافت کنیم موها نازک شده و حتی میریزند. برای اینکه بعد از عمل جراحی با ریز مو مواجه نشوید حتما به تمام وعده های غذایی خود مقادیری پروتئین اضافه کنید.

·        مکمل ویتامین یادتون نره!

کمبود بسیاری از مواد مغذی میتواند باعث ریزش مو شود و مصرف ویتامین میتواند بسیاری از این کاستی ها را برطرف کند. بنابراین به مکمل های ویتامینی مخصوصا ویتامین های خانواده B به چشم دارو نگاه کنید. زیرا میتوانند به بهبود سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن کمک کنند. تمام مکمل های ویتامینی و لاغری خود را زیر نظر متخصص و جراح لاغری خود دست کم از دو هفته قبل از عمل مصرف کنید.

·        آهن بسیار بسیار بسیار مهمه!

اگر با گذشت ۷ ماه پس از عمل اسلیو یا بای پس معده همچنان ریزش مو داشتید باید سطح آهن بدن خودتان را چک کنید. آهن یکی از مواد ریزمغذی مورد نیاز بدن است که کمبود آن میتواند باعث ریزش مو شود.

·        زینک رو هم امتحان کنید!

 

اگر به هر دلیلی روش های بالا را امتحان کردید ولی هنوز ریزش مو دارید (که احتمال ۹۰ درصد با امتحانشون دیگه ریزش مو نخواهید داشت) سعی کنید که زینک یا همان (روی) را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید. زینک یک ماده بسیار مهم و ارزشمند در رشد و حفظ سلامتی پوست است



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عمل اسلیو معده یک عمل لاغری بسیار موثر برای کاهش وزن دائمی در افرادی است که با چاقی مفرط مواجه هستند. کسانی که زیر تیغ این جراحی می‌روند خیلی سریع تر از سایر عمل های لاغری دیگر اضافه وزن خود را از دست می‌دهند

 

جوانب مثب و مزایای عمل اسلیو معده

 

دوره نقاهت و بهبودی سریع (یکی از بزرگترین مزایای عمل اسلیو معده )

این عمل با شیوه لاپاراسکوپی انجام می‌شود (با افتخار). از مزایای انجام عمل لاغری با این شیوه می‌توان به کاهش اندازه برش جراحی، کاهش خونریزی، کاهش مدت زمان بیهوشی، کاهش عوارض حین عمل، کاهش عوارض بعد از عمل، ریکاوری سریعتر و صد البته دوره نقاهت بسیار بی دردسر و سریع اشاره کرد.

کاهش وزن زیاد

عمل اسلیو یکی از اعمال جراحی لاغری است که در مقایسه با سایر روش های لاغری  ظرف مدت زمان کمتری بیشترین کاهش وزن را برای بیماران چاق به همراه می آورد.

کاهش احتمال سوء تغذیه یا سوء جذب

 معمولا سوء تغذیه را نمی‌توان جزء عوارض این عمل دانست. زیرا کار جذب مواد غذایی بر عهده روده است و معده در عمل کار جذب آنچنانی انجام نمیدهد. ما در عمل اسلیو معده تنها با معده سروکار داریم و به هیچ عنوان هیچ کاری به روده نداریم. این یعنی ما به دنبال کاهش جذب نیستیم. بنابراین در مقایسه با سایر عمل های جراحی لاغری، بیمارانی که اسلیو معده انجام میدهند، احتمال بسیار کمی دارد که با سوء تغذیه یا سوء جذب مواجه شوند. این یعنی شخص هزینه کمتری برای تهیه و خرید مکمل های غذایی پرداخت میکند. بنابراین یکی از مزایای عمل اسلیو معده کاهش هزینه ها بعد از عمل است.همچنین هزینه عمل اسلیو نیز نسبت به سایر عمل های جراحی لاغری مناسب تر است.

عمل اسلیو معده دست جراح را برای روز مبادا باز میگذارد!

 

این عمل به راحتی 70 درصد اضافه وزن شما یا حتی بیشتر از آن را از بین می برد. اما در برخی افراد ممکن است آنچنان که باید کاهش وزن صورت نگیرد. اگر چنین شد، دست جراح لاغری باز است که برای کمک به شما و کاهش وزن قطعی یک عمل لاغری دیگر مثل بای پس روده انجام دهد.

 

جوانب منفی و معایب عمل اسلیو معد

کش آمدن معده

شما باید بعد از عمل لاغری حتما و حتما و حتما از رژیم غذایی که جراح لاغری برای شما در نظر گرفته است پیروی کنید. اگر مطابق این رژیم عمل نکنید و رو به خوردن غذاهای مضر و ممنوعه بیاورید، یا خدای ناکرده بیش از حد بخورید، معده می تواند کش بیایید.

نشت غذا و مایعات از معده (یکی از بدترین معایب عمل اسلیو معده)

 

عمل اسلیو به این شکل است که بخش اعظم معده از طریق عمل جراحی برداشته می‌شود. بعد از اینکه بخش برداشته شده از شکم خارج شد، تنها اسلیو باقی میماند. (اسلیو همان بخش باقی مانده معده است). اسلیو باز است و باید به هم دوخته شود. در موارد نادر این امکان وجود دارد که این بخش به درستی بخیه نشود. یا بعدها به دلیل مسائلی که مربوط به بیمار است کمی باز شود و مواد غذایی یا مایعات از آن نشت کنند

برگشت ناپذیر بودن

برخی از روش های لاغری مثل عمل حلقه معده یا باندینگ  برگشت پذیر هستند. به این معنی که حلقه معده  یک روزی گذاشته میشود و یک روز دیگر برداشته میشود بدون اینکه ما روده یا معده را دستکاری کنیم یا آن ها را برش دهیم و خارج کنیم. اما عمل اسلیو برگشت ناپذیر است



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی لاغری یا Bariatric اصطلاحی است که اشاره به کاهش وزن موثر در افراد چاق دارد. جراحی لاغری تنها یک عمل نیست و چندین تکنیک و پروسه جراحی مختلف را شامل میشود که شایع ترین آن ها جراحی لاغری به روش  لاپاراسکوپی است . و از مهم ترین انواع جراحی لاغری میتوان اسلیو معده ، بای پس معده و... نام برد. مکانیسم های لاغری در این عمل ها، کاهش حجم معده و کاهش میزان و جذب مواد غذایی یا هر دو هستند. به این شکل که یا گنجایش معده کاهش داده میشود و یا با حذف بخشی از ساختارهایی که عمل جذب را انجام میدهند، به کاهش وزن کمک میشود. مزایای جراحی لاغری زیاد است از جمله این مزایا:

۱. کاهش سریع وزن

شما با انجام عمل به صورت آنی و یکباره وزن از دست نمیدهید، بلکه اضافه وزن خود را به مرور زمان اما به شکلی موثر و اغلب دائمی از دست میدهید. ممکن است در گذشته بارها تلاش کرده باشید که لاغر شوید و هر روشی را امتحان کرده باشید. نتیجه تلاش های گذشته شما احتمالا با شکست مواجه شده و یا وزن کمی از دست داده اید. در مقایسه با روش های دیگر، عمل جراحی لاغری در مدت زمان کمتری وزن شما را کاهش خواهد داد.

۲. بهبود بیماری های در ارتباط با چاقی

  • دیابت نوع ۲
  • کلسترول بالا
  • فشار خون بالا
  • مشکلات تنفسی مثل تنگی نفس
  • آرتروز و یا درد مفاصل
  • سندرم پلی کیستیک تخمدانی (PCOS)
  • افسردگی
  • مشکلات چشمی
  • و میگرن

 ۳. بهبود کیفیت زندگی

با انجام عمل جراحی لاغری کیفیت کلی زندگی شما نیز بهبود خواهد یافت. شما بعد از این عمل یاد می‌گیرید که چطور موثرتر، کمتر و بهتر غذا بخورید که در نتیجه آن وضعیت سلامتی عمومی بدنتان بهتر می‌شود. 

۴. بهبود مسائل روانشناختی در افراد

جراح لاغری با انجام عمل جراحی لاغری به بهبود وضعیت روانشناختی شما کمک می کند. شما پس از آنکه بخش بسیار زیادی از وزن خود را از دست دادید و سبک زندگیتان تغییر پیدا کرد به ناگاه احساس بهتری خواهید داشت و قطعا اعتماد به نفس بیشتری نیز خواهی داشت.

۵. با انجام عمل جراحی لاغری پول خودتان را پس انداز میکنید!

یکی از مهم‌ترین مزایای جراحی لاغری که کمتر به آن توجه می‌شود، صرفه جویی در هزینه های مالی است. کسانی که چاق هستند با مشکلات زیادی مواجه هستند. دیابت، مشکلات قلب و عروق، فشار خون و … تنها تعدادی از این مشکلات هستند که سالانه هزینه های بسیار بالایی روی دست افراد چاق میگذارند

شاید با خودتان بگویید که هزینه عمل جراحی لاغری  هم بالا است . این حرف درست است اما هزینه های نهایی عدم درمان چاقی بسیار بسیار بیشتر از این حرف ها است و حتی ممکن جان شما به خطر بی افتد! 



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شما بعد از انجام عمل لاغری دیگر تا مدتی بعد از اتمام رژیم غذایی توصیه شده توسط جراح لاغری، نمی‌توانید هرچیزی را مثل سابق بخورید یا بیاشامید. متخصص و جراع لاغری شما، حتما پس از انجام عمل به شما توصیه هایی درباره نحوه مصرف مواد غذایی و در کل داشتن یک رژیم غذایی سالم تا مدتی پس از عمل ارئه خواهد داد.

۸ چیزی که نباید بعد از عمل لاغری به آن‌ها لب بزنید

۱- مواد غذایی عاری از کالری

پس از انجام یک عمل جراحی لاغری مثل اسلیو معده یا بای پس معده و ساسی بای پس  …  حجم معده کم شده، جذب مواد مغذی و درنتیجه مقدار دریافت کالری نیز کم میشود. معده شما دیگر مثل سابق نباید با هر ماده غذایی پر شود. این خوراکی ها شامل انواع شیرینی ها، چیپس ها، چوب شور، کیک برنجی ، پاپ کورن و … میشوند.

۲- الکل

مشروبالت الکلی کالری بالایی دارند و به عنوان بخشی از رژیم غذایی  بعد از جراحی لاغری  توصیه نمی شود.

۳- غذاهای خشک

از آنجا که شما در حین غذا خوردن مایعات نمی نوشید، بهتر است که از مصرف غذاهای خشک اجتناب کنید. 

۴- نان، برنج و ماکارونی

نان، برنج و ماکارونی را تا چند هفته پس از عمل نخورید.  این مواد به دلیل دارا بودن نشاسته،  وقتی مصرف میشوند به درستی از گلو پایین نمیروند و بدون خوردن آب هضم نمیشوند. 

۵- میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر بالا

شما باید به عنوان بخشی از رژیم غذایی لاغری خود، مقدار زیادی میوه و سبزیجات مغذی مصرف کنید، اما از مصرف سبزیجاتی که حاوی فیبر زیادی هستند خودداری کنید زیرا  دیر هضم هستند.

۶- غذای پر چرب

خوردن غذاهای چرب بعد از عمل لاغری ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع شده و از دست دادن وزن در طولانی مدت را با دشواری مواجه کند. علاوه بر این، خوردن خوراکی های چرب میتواند به سندروم دامپینگ نیز منجر شود.

۷- نوشیدنی‌های بسیار شیرین و کافئین دار

مصرف تمام انواع نوشیدنی شکر دار، شربت ذرت یا فروکتوز را باید بعد از انجام عمل لاغری به روش لاپاراسکوپی کنار گذاشت.

۸- گوشت‌های فرآوری شده

رژیم غذایی بعد عمل لاغری باید فاقد هرگونه گوشت فرآوری شده و بی ارزش باشد. بیمارانی که زیر تیغ جراحی لاغری می‌روند باید از خوردن گوشت‌هایی مثل از استیک، گوشت خوک، هات داگ، ژامبون و نمونه‌های مشابه دیگر خودداری کنید



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی اسلیو معده یک نوع عمل جراحی به منظور کاهش وزن است. به این عمل در اصطلاح عمل جراحی لاغری نیز اطلاق می‌شود. و برای کسانی انجام می‌شود که دچار چاقی بیش از حد یا چاقی مفرط هستند. جراحی اسلیو ، مصرف و جذب مواد غذایی توسط شخص چاق را به شدت کاهش داده و به مرور زمان باعث کاهش وزن دائمی در شخص می‌شود.

این عمل لاغری چطوری انجام میشه و برای بیمار دقیقا چه کاری انجام میده؟

معده کسانی که چاقی مفرط دارند نسبتا بزرگ است و تا زمانی که پر نشود شخص احساس سیری نمی‌کند. جراح لاغری  با کمک عمل جراحی اسلیو مقدار زیادی از حجم معده فرد را کم می‌کند تا زودتر سیر شود و دست از غذا خوردن بکشد. او برای این منظور، عمل جراحی اسلیو معده را به شیوه لاپاراسکوپی انجام میدهد

آیا انجام  عمل جراحی اسلیو معده خطری هم داره؟ اون خطرات چی هستند؟

قبل از اینکه بخواهیم عوارض و خطرات احتمالی یا جانبی عمل اسلیو معده را توضیح دهیم، لازم است به یک نکته اشاره کنیم. اینکه هر عمل جراحی از ساده ترین ها گرفته تا پیچیده ترین ها ممکن است با عوارض و خطراتی همراه باشند. عفونت، خونریزی و تشکیل لخته خون در پاها از خطرات احتمالی انجام این عمل هستند. (توجه کنید که خطرات احتمالی هستند یعنی ممکن است پیش بیایند یا نیایند.) و از آنجایی که این عمل تحت بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد، خواه ناخواه امکان دارد که بیمار تحت تاثیر داروهای بیهوشی عوارض ناخواسته دیگری را نیز تجربه کند.

پس از انجام این عمل، به مرور زمان این امکان وجود دارد که بیمار با کاهش یا کمبود جذب برخی مواد غذایی نیز مواجه شود. یا ممکن است بخش باقی مانده معده (اسلیو) دچار تنگی شود. برخی افراد ممکن است به درجاتی از سوزش سر دل، ریفلاکس اسید از معده به مری دچار شوند. (اگر از پیش مشکل ریفلاکس دارید بعد از این عمل لاغری ممکن است ریفلاکس بدتر شود. درنتیجه شاید انجام عمل بای پس معده به جای اسلیو برای شما توصیه شود که در آن جلوی ریفلاکس و سوزش سر دل به حداقل رسیده یا متوقف می‌شود)

اگه میخوای این عمل لاغری رو انجام بدی بد نیست به نکته های زیر هم توجه کنی!

قبل از تصمیم گیری برای انجام عمل لاغری اسلیو معده حتما به موارد و نکته های زیر توجه کنید و بیشتر درباره آن ها با متخصص چاقی خود صحبت کنید:

  • به نام پروسه جراحی لاغری و نوع آزمایش های آن
  • دلیلی که شما را به فکر انجام عمل اسلیو وا داشته است.
  • نتایج مورد انتظار عمل چه هستند و چه معنایی دارند
  • خطرات و فواید انجام این عمل چه هستند
  • عوارض جانبی پروسه جراحی کدام ها هستند
  • چه وقت و در چه مکانی زیر تیغ جراحی میروید
  • چه کسی آزمایش ها و عمل جراحی را برای شما انجام خواهد داد و اصولا چه کسی صلاحیت انجام آن را دارد
  • چه وقت نتایج قابل مشاهده خواهند بود.
  • اگر بعد از عمل سوالی داشته باشم به چه کسی مراجعه کنم و سوالاتم را از چه کسی بپرسم؟
  • هزینه عمل اسلیو چقدر است و چگونه باید پرداخت شود

 



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پس از انجام عمل لاغری ، چند روز در بیمارستان بستری خواهید شد. بعد از آن باید به خانه بازگردید و ماباقی دوره نقاهت را در خانه سپری کنید. تا اینجای کار جراح لاغری برای شما معجزه کرده و برای خلاص شدن از شر چاقی ، روی شما یک عمل انجام داده است.

ترخیص از بیمارستان

جراح لاغری شما را طی دوره اقامت در بیمارستان زیر نظر دارد. او با توجه به وضعیت جسمی‌تان و میزان پیشرفت شما در روند بهبودی، تصمیم می‌گیرد که چه زمانی به شما اجازه ترخیص ازبیمارستان داده شود.

پس از عمل جراحی لاغری از انجام این فعالیت ها اجتناب کنید

به طور کلی انجام فعالیت شدید به مدت سه تا شش هفته پس از عمل ممنوع است. برای مثال از انجام فعایت های زیر طی این مدت اجتناب کنید:

 

  • در طول شش هفته اول بعد از عمل جراحی لاغری  از بلند کردن هر چیزی سنگین تر از 10 کیلو یا انجام حرکات فشاری خودداری کنید.
  • از انجام دادن کارهایی مانند بلند کردن اجسام سنگین، حمل یا فشار یا هل دادن بارهای سنگین به مدت سه ماه بعد از عمل خودداری کنید.
  • برای یک مدت طولانی یکجا ننشینید یا نایستید. موقع نشستن مرتباً موقعیت خود را تغییر دهید و به جای ایستادن در یک نقطه، در اطراف قدم بزنید. (این راهکارها ممکن است به جلوگیری از ایجاد لخته های خون در پاهای شما کمک کند. )

مراقبت از زخم بعد از عمل جراحی لاغری

  • با توجه به اینکه بیشتر  عمل های  جراحی لاغری ( اسلیو معده ,  باندیگ و ساسی بای پس و ....) شما به شیوه لاپاراسکوپیانجام شده است برش ها و در کل بخیه های شما بسیار جزئی هستند. بنابراین نیاز چندانی به مراقبت ندارند. تنها باید تا بسته شدنشان حواستان جمع باشد دچار عفونت نشوند.
  • به احتمال زیاد نخ بخیه های شما قابل جذب است که دیگر نیازی به کشیده شدن هم ندارند. اما اگر غیرقابل جذب باشند بعد از مدتی باید آن ها را کشید.
  • اگر برای بستن برش های جراحی از چسپ های مخصوص بخیه استفاده شده است، پس از مدتی چسپ ها خود به خود کنده میشوند
  • مهم نیست که زخم کی و چه وقت بسته می‌شود برای شما تنها باید این مهم باشد که تا موقع بسته شدن به درستی از آن محافظت کنید.
  • بعد از گذشت حدود سه هفته، اگر جای زخم مرطوب شود معمولا مشکلی پیش نخواهد آمد. بنابراین میتوانید حمام کنید یا دوش بگیرید.

علائم عادی که در دوره نقاهت عمل لاغری تجربه می کنید

طی دوره بهبودی ممکن است برخی از علائم زیر را که عادی تلقی می شوند تجربه کنید:

  • تورم و کبودی متوسط: اما اگر تورم و کبودی شدیدی را تجربه کردید ، به جراح لاغری خود اطلاع دهید، زیرا این امر ممکن است نشانگر خونریزی یا عفونت باشد.
  • ناراحتی یا درد خفیف تا متوسط: اما اگر درد شدید شد و با استفاده از داروهای آرامبخش تسکین پیدا نکرد ، لطفا با جراح خود تماس بگیرید.
  • خارش و احساس مومور شدن: این علائم در دوره نقاهت عمل لاغری شایع است. یخ ، مرطوب کننده های پوست، روغن ویتامین E و ماساژ اغلب برای برطرف کردن این علایم مفید هستند.
  • در ابتدا ، همه زخم ها به رنگ قرمز ، صورتی تیره یا بنفش است. جای زخم حدود یک سال طول می کشد تا کاملا محو شود. بسیار مهم است که از یک سال پس از جراحی از زخم های خود در برابر آفتاب محافظت کنید.


:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

كامپوزيت و لمينيت موادي براي استفاده در فرايند توليد روكش هستند. در دست يك متخصص دندانپزشكي ، هر دو مواد مي توانند لبخند شما را به لبخند زيبا تبديل كنند. اما بايد بدانيم كدام نوع روكش براي دندان مان مناسب است كه اين به نيازهاي خاص شما بستگي دارد.

تفاوت ونير كامپوزيت و لمينت سراميكي به هزينه‌، زمان درمان هر كدام از روكش ها مي باشد. بياييد برخي از تفاوت هاي بين ونيرهاي كامپوزيت و لمينيت را ارزيابي كنيم. انتخاب روكش هاي دندان كه اولين قدم براي بهبود زيبايي دندان هاي شما و رسيدن به لبخندي زيبا و دلربا براي مدت طولاني مي باشد.

لمينت سراميكي و ونير كامپوزيتي هردو براي رفع زردي و بد فرمي دندان ها و طراحي لبخند به كار مي روند و مي توانند در رنگ هاي دلخواه فرد از همرنگ دندان تا روشن و خيلي سفيد استفاده شوند. معمولا براي دندان هايي كه در لبخند ديده مي شوند توصيه مي شود كه حدود هشت الي ده دندان در فك بالا و پايين باشد.

در هردو اين درمان ها، در جلسه معاينه ابتدا دندان ها، روابط دندان هاي فك بالا و پايين نسبت بهم و روابط فك بالا وپايين نسبت به صورت شخص بررسي مي شود، تا قابل انجام بودن اين درمان ها براي مراجع مورد نظر مشخص شود. ممكن است يكي از اين درمان ها يا هر دو، براي فرد قابل انجام باشد. گاهي نياز به درمان اوليه قبل از انجام ونير يا لمينيت مي باشد.

لمينت سراميكي و ونير كامپوزيتي هردو براي رفع زردي و بد فرمي دندان ها و طراحي لبخند به كار مي روند و مي توانند در رنگ هاي دلخواه فرد از همرنگ دندان تا روشن و خيلي سفيد استفاده شوند. معمولا براي دندان هايي كه در لبخند ديده مي شوند توصيه مي شود كه حدود هشت الي ده دندان در فك بالا و پايين باشد.

در هردو اين درمان ها، در جلسه معاينه ابتدا دندان ها، روابط دندان هاي فك بالا و پايين نسبت بهم و روابط فك بالا وپايين نسبت به صورت شخص بررسي مي شود، تا قابل انجام بودن اين درمان ها براي مراجع مورد نظر مشخص شود. ممكن است يكي از اين درمان ها يا هر دو، براي فرد قابل انجام باشد. گاهي نياز به درمان اوليه قبل از انجام ونير يا لمينيت مي باشد.

تفاوت ونير كامپوزيت و لمينت سراميك به طور دقيق :

  • تفاوت در مراحل ساخت: لمينت نياز به قالب گيري دارد و چند روز در لابراتوار ساخته مي شود. اما ونير كامپوزيت در يك جلسه و در مطب و توسط دندانپزشك زيبايي ساخته مي شود.
  • تفاوت در هزينه لمينت دندان : قيمت ونير كامپوزيت نسبت به قيمت لمينت سراميك مناسب تر است.
  • تفاوت در ميزان مقاوم در برابر شكستگي : استحكام لمينت دندان در برابر شكستگي نسبت به ونير كامپوزيت بسيار بيشتر است.
  • تفاوت در ميزان رنگ پذيري: احتمال تغيير رنگ كامپوزيت دندان بيشتر از لمينت سراميكي است.
  • تفاوت در امكان تغيير يا ترميم: يكي ديگر از تفاوت هاي ونير كامپوزيت و لمينت دندان در اين است كه امكان تغيير در فرم ونير كامپوزيت دارد اما لمينت سراميك بعد از ساخت امكان تغيير در آن وجود ندارد. همچنين در صورت شكستن آنها، ونير كامپوزيت را مي توان ترميم كرد اما لمينت سراميك را بايد تعويض كرد و از اول قالب گيري و ساخته شود.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

داشتن لبخند زيبا

مسواك زدن و استفاده از نخ دندان راه هاي روزمره و لازم براي داشتن لبخند زيبا و حفظ دندان هاي روشن، سفيد و سالم است. با اين حال، اگر شما هنگام لبخند زدن احساس كنيد كه در دندان هايتان كمبود درخشندگي يا زرد تر شدن ديده مي شود هيچ چيزي براي نگران شدن نيست چون شما تنها نفر نيستيد كه به اين مشكل دچار شده است. هنگامي كه يك آكادمي دندانپزشكي و لوازم آرايشي ايراني از مردم مي پرسيد چه چيزي را در مورد لبخندشان بيشتر دوست دارند و به آن توجه خاصي دارند شايع ترين پاسخ، دندان هاي سفيد تر بود. در اين مقاله چيزهايي كه بايد در مورد داشتن لبخند زيبا بدانيم را بررسي خواهيم كرد

چرا رنگ دندان هاي من تغيير يافته است؟

با گذشت زمان، دندان هايتان به دلايل مختلف مي توانند از سفيد تا نه چندان روشن و زرد به نظر برسند كه عوامل مهمي در اين امر تاثير گذار هستند كه شاخص ترين آن ها را در زير آورده ايم:

  • غذا و نوشيدني
  • استفاده از تنباكو
  • سن
  • تروما (ضربه)
  • داروها

آيا سفيد كردن روي تمام دندان ها يكسان عمل مي كند؟

نه، به همين دليل است كه قبل از تصميم گيري براي سفيد كردن دندان ها، با دندانپزشك خود صحبت كنيد، زيرا سفيد كننده ها ممكن است تمام انواع تغيير رنگ را تصحيح نكنند. به عنوان مثال، دندان هاي زرد احتمالا به خوبي سفيد مي شوند، اما ممكن است دندان هاي قهوه اي با اين روش پاسخ ندهند و دندان هايي با رنگ هاي خاكستري ممكن است در همه جا سفيد نشوند. سفيد كردن روي كلاه، روكش دندان ، تاج و يا پر كردن كار نمي كند. اگر تغيير رنگ دندان شما به علت دارو يا آسيب دندان ايجاد شود، اين كار نيز موثر نخواهد بود.

 

گزينه هاي سفيد  كردن دندان براي من كدامند؟

قبل از شروع به سفيد كردن دندان هايتان با دندانپزشك خود صحبت كنيد. اگر واقعا مايل به انجام اين كار هستيد، چهار راه براي روشن كردن لبخندتان وجود دارد

  • خمير دندان براي پاكسازي لك دندان
  • سفيد كننده درون دفتر
  • سفيد كننده هاي خانگي از دندانپزشك شما
  • تعداد زياد محصولات سفيد كننده

نتيجه گيري:

امروزه افراد زيادي دچار مشكلات بهداشت دهان و دندان از جمله ناتواني در حفظ زيبايي دندان ها مي شوند. اين مي تواند ناشي از خوردن بعضي از غذاها، نوشيدن نوشيدني ها، كمبود ويتامين هاي اساسي، عفونت هاي دهان و دندان و  يا مشكلات روزمره بهداشت دهان و دندان باشد. با اين حال، هنگامي كه يك فرد قادر به جلوگيري از اين عمل نيست، مراجعه به يك دكتر يا دندانپزشك كار عاقلانه اي خواهد بود. آن ها مي توانند علت اصلي را تعيين كنند و با روش هايي مانند تنظيم يك رژيم غذايي سالم مانع از دست رفتن زيبايي دندان هاي شما مي شوند را بكار گيرند. 

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ونير دندان پوسته هاي نازك از رزين هاي پرسلن و يا كامپوزيت هستند كه به صورت سفارشي ساخته شده اند تا روي دندان ها قرار گيرند و يك ظاهر طبيعي و جذاب را ارائه مي دهند. آنها مي توانند براي رفع مشكلاتي مانند: دندان هاي تراشيده، رنگ آميزي، ناهموار، فرسوده، يا دندان هايي كه فاصله ي غير طبيعي داشته باشند، استفاده شود. دو مورد شايع ترين مواد استفاده شده در روكش هاي دنداني رزين كامپوزيتي و پرسلن هستند. هر دو نوع ونير را مي توانند توسط تكنسين دندان پزشكي در يك آزمايشگاه ساخته شده و به دندان هاي بيمار در يك دفتر دندانپزشك متصل  شوند. روكش ونير به دندان ها با سيمان (مواد) رزين متصل مي شود. مواد چيني مواد شكننده هستند؛ با اين حال، هنگامي كه آن را به درستي به دندان متصل مي كنند، مي تواند بسيار قوي و با دوام باشد

نگهداري از ونير

روكش دندان بايد مانند دندان هاي عادي شما تميز شود. استفاده از نخ دندان يك بار در روز و دو تا سه بار در روز شستن دندان ها با خميردندان داراي فلورايد به حذف باكتريهاي دنداني و پلاك دندان كمك مي كند. با دندانپزشك خود در مورد مواد مراقبت از دهان و دندان صحبت كنيد تا بتوانيد طول عمر ترميم دندانهايتان را حفظ كنيد.

مراحل قرار گرفتن ونير

دندانپزشك شما يك مقدار كمي از سطح دندان را براي جايگذاري روكش جديد برميدارد. يك تصور از دندان گرفته شده و به آزمايشگاه دندانپزشكي ارسال مي شود. سپس روكش دنداني متناسب با دندان و دهان شما ساخته ميشود. سپس اين روكش با سيمان رزين به دندان هايتان متصل ميشود.

نتيجه گيري:

امروزه افراد زيادي دچار مشكلات بهداشت دهان و دندان از جمله ناتواني در حفظ سلامت دندان به دليل بروز برخي از مشكلات مانند زردي و يا فرم نامناسب دندان هايشان ميشوند اين مي تواند ناشي از خوردن بعضي از غذاها، نوشيدن نوشيدني ها، كمبود ويتامين هاي اساسي، عفونت هاي دهان و دندان و يا مشكلات روزمره بهداشت دهان و دندان باشد. با اين حال، هنگامي كه يك فرد قادر به جلوگيري از اين عمل نيست، مراجعه به يك دكتر يا دندانپزشك كار عاقلانه اي خواهد بود. آن ها مي توانند علت اصلي را تعيين كنند و با روش هايي مانند تنظيم يك رژيم غذايي سالم كه مانع از دست رفتن سلامت دندان شما مي شوند را بكار گيرند.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در مقاله جداگانه اي درباره دندان درد عصبي با هم حرف زديم و در اين مقاله ميخواهيم راه هاي درمان دندان درد عصبي را براي شما عزيزان بگوييم.

اين نكته را بدانيد كه همه دندان درد ها عصبي نيستند اما زماني كه شما تعداد زيادي از دندان هايتان درد گرفت و با رفتن پيش دندان پزشك و جراحي يا  عصب  كشي آن ها باز هم در دندان هايتان احساس درد كرديد اين درد ميتواند ناشي از دندان درد عصبي باشد كه ما در اين مقاله ميخواهيم راه هاي درمان دندان درد عصبي را براي شما بازگو كنيم.

مهم ترين راه درمان اين است كه شما وسواس خود را كنار بگذاريد يعني روش هايي را كه ما در زير به شما معرفي ميكنيم را انجام دهيد و مدتي را به دندان هايتان بي تفاوت باشيد

راه هاي درمان دندان درد عصبي

1.اولين و مهمترين گزينه براي درمان آرامش است اين كه عصبي نشويد و همه كارهايي را كه باعث آرامش شما شوند را انجام دهيد مانند : مقايسه نكنيد، استرس و اضطراب نگيريد، شاد باشيد، به مهماني برويد، پياده روي و ورزش برويد، پارك برويد و سعي كنيد هميشه در هر شرايطي آرام باشيد.

2.راه دوم استفاده از دهانشويه ها مي باشد كه شما ميتوانيد از آن ها هر شب قبل از خواب غرغره كنيد.حتي شما ميتوانيد از دهانشويه هاي طبيعي مثل تركيب گلاب و سركه به نسبت 5 به 1 نيز استفاده كنيد.

3.راه سوم استفاده مداوم از نخ دندان و همچنين مسواك روزانه است.چون عامل خرابي اكثر دندان ها نخ دندان نكشيدن است.و بعد از مصرف ميوه ها يا چيزي به عنوان ميان وعده سعي كنيد با آب ساده دهانتان را شستشو دهيد.

4.شما بايد از خوردن برخي ميوه ها و ترشي ها نيز دور بمانيد تا حساسيت شما كمتر شود.

نتيجه گيري:

امروزه افراد زيادي دچار مشكلات دندان درد از جمله دندان درد عصبي مي شوند. اين مي تواند ناشي از خوردن بعضي از غذاها، نوشيدن نوشيدني ها، كمبود ويتامين هاي اساسي، عفونت هاي دهان و دندان و  يا مشكلات روزمره بهداشت دهان و دندان باشد. با اين حال، هنگامي كه يك فرد قادر به جلوگيري از اين عمل نيست، مراجعه به يك دكتر يا دندانپزشك كار عاقلانه اي خواهد بود. آن ها مي توانند علت اصلي را تعيين كنند و با روش هايي مانند آرام كردن اعصاب خود و يا با استفاده از دارو ها مانع از درد دوباره دندان ها شوند.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پروتكل هاي ايمپلنت دندان

پروتكل اصلي Bränemark كه مرحله اوليه اسيستوينگرسيون ايمپلنت است بايد حداقل 4 تا 6 ماه قبل از هر بازسازي پروتز قرار داده شود. با اين حال، پيشرفت هاي تكنولوژيكي به پروتكل هاي ايمپلنت دندان مدرن منجر شده اند كه امكان بارگزاري ايمپلنت را فراهم مي كنند. ايمپلنت به گشتاور ورودي حداقل 45 نانومتر نياز دارد.ميكروموتورهاي بيش از 150 ميكرومتر از تشكيل جديد استخوان جلوگيري مي كنند و يك بافت اسكار ضخيم و كلاژن غليظ، كلاژنيك واسكولاريزه را مشخص خواهد كرد.يك فرض وجود دارد كه پيوستن به چندين ايمپلنت با هم با يك ساخت و ساز سفت و محكم موجب كاهش ميزان ميكروموتور مي شود و سپس فرآيند بهبود و بارگذاري فوري را به خصوص در هنگام ارزيابي درمان ايمپلنت در ماگزيله تسهيل مي كند.

طراحي ايمپلنت

علاوه بر اين، طراحي ايمپلنت نقش مهمي دارد.سطح ايمپلنت خشن با مواد عميق تر و بيشتر توصيه مي شود. به رغم تأثير طراحي ايمپلنت در از دست دادن استخوان حاشيه اي، تمام ايمپلنت هاي مخروطي نتيجه هاي باليني موفقيت آميز و پايداري در بارگذاري فوري را نشان ميدهند. ايمپلنت هاي مخروطي با سطوح بافت تركيبي قابل پيش بيني هستند.

اين مفهوم توسط بسياري از نويسندگان مورد استفاده قرار گرفته است و توسط بسياري از آنها به عنوان يك روش درمان مناسب براي بازسازي فك پايين مورد استفاده قرار گرفته است.در طي دهه گذشته، بازگرداندن فوري ايمپلنت دندان تبديل به يك روش باليني معتبر درماني شده است.

اختلافات آناتوميك

اختلاف آناتوميك باعث كاهش پايداري اوليه، افزايش بيشتر ميكروموتورها و احتمال بيشتر بهبودي فيبرهاو استخوان اسكيزوپروتئين در ماگزيلا مي شود در حاليكه ايمپلنت بلافاصله بارگذاري مي شود. عليرغم خطرات ناشي از شكستگي در ماگزيل، گزارش هاي رسيده قابل اعتماد و موفقيت آميز بوده.

نتيجه گيري:

امروزه افراد زيادي دچار مشكلات بهداشت دهان و دندان از جمله ناتواني در حفظ سلامت دندان به دليل بروز برخي از مشكلات مانند جايگزيني ايمپلنت مي شوند. اين مي تواند ناشي از خوردن بعضي از غذاها، نوشيدن نوشيدني ها، كمبود ويتامين هاي اساسي، عفونت هاي دهان و دندان و يا مشكلات روزمره بهداشت دهان و دندان باشد. با اين حال، هنگامي كه يك فرد قادر به جلوگيري از اين عمل نيست، مراجعه به يك دكتر يا دندانپزشك كار عاقلانه اي خواهد بود. آن ها مي توانند علت اصلي را تعيين كنند و با روش هايي مانند تنظيم يك رژيم غذايي سالم كه مانع از دست رفتن سلامت دندان شما مي شوند را بكار گيرند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ايمپلنت ها از جنس تيتانيوم هستند (مثل يك ريشه دندان) كه به صورت جراحي در داخل استخوان  زير خط دندان قرار دارد كه اجازه مي دهد تا دندانپزشك شما دندان يا پل را جايگزين آن منطقه كند. يك ايمپلنت مانند پروتز مي تواند شل شود. ايمپلنت دندان همچنين به سلامت عمومي دهان كمك مي كند زيرا لازم نيست كه به دندان هاي ديگر مانند پل ها متصل شود.

روند قرار گرفتن ايمپلنت ها

اگر شما در حال بررسي براي انجام ايمپلنت هاي دنداني هستيد، بايد لثه هاي سالم و استخوان كافي براي حمايت از ايمپلنت داشته باشيد. اگر استخوان شما بيش از حد نازك يا نرم و قادر به حمايت از يك ايمپلنت نباشد، ممكن است نياز به پيوند استخوان داشته باشيد. يا اگر ارتفاع استخوان كافي در فك بالا وجود نداشته باشد يا سينوس ها خيلي نزديك به فك باشد، ممكن است نياز به يك سينوزيت داشته باشيد. يك بالون سينوس توسط يك جراح دهان يا يك پريودنتيست عمل جراحي ميشود . در طي عمل جراحي استخوان به فك بالا بين فك و سينوس هاي ماگزيلاري، در ناحيه مولر و پرمولر اضافه مي شود. معمولا ايمپلنت ها گران تر از ساير روش هاي جايگزيني دندان هستند. خود ايمپلنت مي تواند بين 1000 تا 2000 دلار هزينه داشته باشد و هزينه اضافي براي تاج كه به ايمپلنت دندان متصل است وجود دارد. اگر دندان را از دست ندهيد و معتقديد ايمپلنت دنداني ممكن است راه حل مناسب براي شما باشد، با مشاوره دندانپزشك خود تماس بگيريد.

انجمن دندانپزشكي آمريكا دو نوع ايمپلنت دنداني را براي استفاده ايمن مورد بررسي قرار مي دهد. آنها عبارتند از:

ايمپلنت آندوسپات

_ اين نوع ايمپلنت ها شايع ترين نوع ايمپلنت هستند و به صورت جراحي مستقيما در استخوان  قرار مي گيرند، آنها همچنين ايمپلنت هاي ريشه اي ناميده مي شوند. اينها معمولا مانند پيچ هاي كوچك، سيلندرها يا صفحات شكل مي گيرند. براي اينكه ايمپلنت آندوسپتين موفق شود، استخوان بايد به اندازه كافي عميق و گسترده باشد تا بنياد امن را فراهم كند. هنگامي كه بافت  صمغي بهبود مي يابد، يك جراحي دوم براي اتصال يك پست به ايمپلنت اصلي لازم است. در نهايت، يك دندان مصنوعي (يا دندان) به صورت جداگانه پس از پيوستن يا در يك پل يا دندان مصنوعي متصل مي شود.

ايمپلنت Subperiosteal

_ اين نوع ايمپلنت شامل يك قاب فلزي است كه بر روي جتنج (درست زير بافت آدامس ) قرار دارد. همان طور كه لثه ها بهبود مي يابند، قاب به سمت استخوان فك هدايت مي شود. ايمپلنت ها، كه به قاب متصل مي شوند، از طريق لثه ها خارج مي شوند. و مانند ايمپلنت هاي آندوسپتال، دندان هاي مصنوعي نيز به پست ها نصب مي شوند.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بريس ديمون يك نوع خاص از بريس‌هاي تنظيم شونده است كه مشابه بريس‌هاي فلزي سنتي بر روي دندان‌ها قرار مي‌گيرد. تفاوت اين حالت با بريس‌هاي عادي در اينست كه در اين شرايط براي سفت كردن و اصلاح وضعيت بريس‌ها، در بريس ديمون از يك مكانيزم مخصوص استفاده مي‌شود كه از طريق آن سيم‌ها به بريس متصل شده و بطور طبيعي با حركت دندان‌ها در جهت مورد نظر، وضعيت اين سيم‌ها اصلاح مي‌شود. اين شرايط باعث مي‌شود تحمل اين بريس‌ها براي بيمار ساده‌تر شده و دهان بيمار وضعيت ظاهري بهتري در طول درمان داشته باشد. علاوه بر اين استفاده از اين روش دستيابي به نتايج بهتر را در مدت زمان كوتاهتر امكان‌پذير مي‌نمايد.

مزاياي درمان ارتودنسي ديمون

 


ارتودنسي ديمون داراي مزاياي مشخص در مقايسه با ارتودنسي سنتي است. مزاياي ارتودنسي ديمون عبارتند از:

  • مزيت ظاهري. استفاده از بريس‌هاي شفاف از نظر ظاهري براي بيمار به خاطر عدم امكان مشاهده آنها توسط سايرين جذاب مي‌باشد.
  • دوره درمان سريع تر. مطالعه مقايسه‌اي انجام شده در اين حوزه نشان مي‌دهد ارتودنسي ديمون بطور ميانگين دوره درمان كوتاه تر به ميزان 7.2 ماه در مقايسه با روش ارتودنسي سنتي دارد.
  • نياز كمتر به مراجعه به مطب دندان پزشك. نتايج مطالعات انجام شده در اين رابطه نشان مي‌دهد ارتودنسي ديمون به حدود نيمي از جلسات اصلاحي لازم براي ارتودنسي سنتي نياز دارد.
  • وارد شدن فشار كمتر به دندان‌ها و در نتيجه درد كمتر بيمار. افرادي كه از ارتودنسي ديمون استفاده كرده‌اند بطور ميانگين 60% ناراحتي كمتر در مقايسه با روش سنتي داشته‌اند.
  • سايش كمتر. اين شرايط باعث مي‌شود از فرسايش و تخريب دندان‌ها جلوگيري شود.

علاوه بر اين، مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد ارتودنسي ديمون در موارد تجمع يا ازدحام شديد دندان‌ها در دهان نتايج موثرتر داشته و استفاده از آن براي بيماران راحت تر مي‌باشد. اين روش همچنين به نسبت نياز كمتري به جايگزيني بريس ها دارد.

معايب درمان ارتودنسي ديمون


درمان ارتودنسي ديمون يك روش 100% و كامل نيست. متاسفانه اين روش داراي معايب زير است:

  • استفاده از سيم‌هاي فلزي قابل مشاهده براي ديگران به مدت طولاني. با اين وجود بخش زيادي از اين مشكل را مي‌توان با استفاده از ابزارهاي ارتودنسي شفاف بر طرف كرد.
  • ناراحتي بيمار در روزهاي اول استفاده از بريس‌ها تا زماني كه فرد به شرايط جديد عادت كند.
  • هزينه به نسبت بيشتر اين روش در مقايسه با هزينه ارتودنسي سنتي در شرايطي كه اين هزينه ممكن است با توجه به محل زندگي فرد متفاوت باشد.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در ارتودنسي نامرئي از مجموعه‌اي از پلاك‌هاي متحرك، راحت و نامرئي براي مرتب كردن دندان ها استفاده مي‌شود

كه حتي در طول درمان نيز مانع از لبخند زدن شما نمي‌شود.

پلاك‌هاي شفاف ارتودنسي نامرئي دندان با بهره‌گيري از تكنولوژي تصويرسازي رايانه‌اي سه بعدي ساخته مي‌شود

و كارآمدي و تاثيرگذاري آن در مرتب كردن دندان‌ها به اثبات رسيده است.

انواع ارتودنسي نامرئي


ارتودنسي‌هاي نامرئي چهار نوع دارند. در تمامي آن‌ها از يك پلاستيك شفاف براي صاف كردن دندان‌ها استفاده مي‌شود:

  • نامرئي كامل: اين گزينه براي موارد ارتودنسي كامل است كه اصلاح آن‌ها بين 12 تا 24 ماه طول مي‌كشد.
  • نامرئي نوجوانان: اين مدل مخصوص نوجوانان ساخته شده و داراي يك نقطه آبي است كه به بيماران نوجوان نشان مي‌دهد
  • كه ارتودنسي خود را چه مدت پوشيده‌اند.
  • در اين گزينه، همچنين براي جايگزين كردن بريسهايي كه در طول درمان گم مي‌شوند، 6 ست اضافي نيز وجود دارد.
  • نامرئي سبك: اين گزينه براي بيماراني است كه تنها شش دندان جلويي آن‌ها به كمي تنظيم نياز دارد. اين مدل، طي شش ماه نتيجه مي‌دهد.

آيا ارتودنسي نامرئي دردناك است؟


پلاك‌هاي نامرئي با هدف حركت دادن ملايم دندان‌ها طراحي شده است،

بنابراين فشاري كه اين پلاك‌ها روي دندان‌ها اعمال مي‌كند،ناراحتي مختصري را ايجاد مي‌كند.

خوشبختانه اين ناراحتي ظرف همان هفته اول و پس از عادت كردن به حركت دادن دندان‌ها توسط پلاك برطرف مي‌شود.

پس از هر بار تعويض پلاك نيز ممكن است ناراحتي اندكي بروز يابد،

اما ناراحتي معمولاً در هفته اول بيشترين شدت را دارد

استفاده از ارتودنسي نامرئي چگونه است؟


براي اين كه پلاك‌هاي نامرئي اثر مورد نظر را به جا بگذارد، بايد روزانه 20 تا 22 ساعت از آن استفاده كنيد.

در ابتداي درمان مدتي زمان مي‌برد تا به در دهان داشتن اين تري‌ها عادت كنيد،

همچنين صحبت كردن و به زبان آوردن بعضي واژگان نيز اندكي برايتان دشوار مي‌شود و ممكن است حتي نوك زباني صحبت كنيد.

مطمئن باشيد كه اين مشكلات ابتدايي كاملاً طبيعي است و حرف زدن با پلاك فقط به اندكي تمرين نياز دارد.

اين نوع ارتودنسي چقدر طول مي كشد؟


مدت زمان كل درمان به طور متوسط 9 تا 15 ماه است و به طور ميانگين از 18 تا 30 پلاك در اين مدت استفاده مي‌شود.

البته طول درمان و تعداد پلاك‌ها براي تمام بيماران يكسان نيست.

هزينه


هر روش ارتودنسي ،هزينه ارتودنسي نامرئي نيز به ميزان مشكل و مدت زمان درمان بستگي دارد.

اما در كل هزينه ارتودنسي با سيستم اينويزيلاين بيشتر از بريس ثابت است .

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی در سن کودکی که به عنوان ارتودنسی پیشگیری نیز شناخته می‌شود، می‌تواند از سن 6 یا 7 سالگی آغاز شود. در این سن، دندان‌ها هنوز در حال شکل‌گیری هستند و فک نیز هنوز در حال رشد کردن است، بنابراین برخی مشکلات خاص مانند شلوغی و نامرتب بودن دندان‌ها را می‌توان بسیار آسان‌تر برطرف نمود.

چرا و چه زمانی کودکان  به ارتودنسی نیاز دارند؟

در صورتی که بیمار هر کدام از مشکلات یا شرایط زیر را داشته باشد، انجام ارتودنسی کودکان می‌تواند برای او مفید باشد:

  • از دست دادن زودهنگام دندان‌های دائمی
  • مشکل در جویدن غذا
  • نفس کشیدن با دهان
  • مکیدن انگشت شست
  • شلوغی و نامرتبی دندان‌ها و یا داشتن دندان اضافه
  • جلو بودن یا عقب بودنبیش از اندازه‌ی فک‌ها نسبت به همدیگر
  • گاز گرفتن مداوم گونه (از داخل)
  • قرار نگرفتن دندان‌های جلو روی هم و یا قرار گیری آن‌ها به شکل غیرطبیعی
  • ظاهر نامتقارن صورت به علت نامرتبی دندان ها یا فک
  • دندان قروچه

سن مناسب برای ارتودنسی در کودکان


ما توصیه می‌کنیم که تمامی کودکان در سن 7 سالگی توسط متخصص ارتودنسی معاینه شوند. یک متخصص با تجربه می‌تواند با معاینه کودک در سن 7 سالگی به وضوح متوجه شود که آیا او با مشکلات مرتبط با ارتودنسی مانند نامرتبی دندان‌ها روبه رو خواهد شد یا خیر. با تشخیص زودهنگام مشکلات مرتبط با ارتودنسی مانند نامرتبی دندان، عدم قرارگیری مناسب دندان‌های بالا و پایین روی هم و افتادن زود هنگام دندان‌های شیری، می‌توان درمان مناسب را برای آن طرح‌ریزی کرد و با انجام درمان بسیار کوتاه مدت‌تر به بهترین نتایج ممکن رسید.

چه روش‌های درمانی برای ارتودنسی در کودکان به کار می‌رود؟

  • وسیع کننده کام
  • انقطاع فک بالا
  • ارتودنسی جزئی
  • نگهدارنده‌ی فضا

مراقبت از بریس‌های ارتودنسی در کودکان


  •  قرقره کردن آب در دهان قبل از مسواک زدن. به کودک خود بگویید که بعد از غذا خوردن دهان خود را با آب بشوید. انجام این کار باعث می‌شود که غذای مانده در لا به لای براکت‌های ارتودنسی، خارج شود و سپس دندان‌ها باید به دقت شسته شوند.
  •  استفاده روزانه از نخ دندان. هر شب به کودک خود کمک کنید که از نخ دندان استفاده کند. کشیدن نخ دندان باعث می‌شود پلاک‌ها و جرم‌های تازه تشکیل شده در بین دندان‌ها و در نواحی خطوط لثه‌ای از بین بروند و بیش از این پیشرفت نکنند. 
  • بعد از مسواک کردن دندان‌ها و قبل از رفتن به تختخواب از کودک خود بخواهید که دهان خود را با دهانشویه بشوید تا به سلامت دندان‌های او کمک شود.

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

درمان ارتودنسي  مدرن تنها در يك نسل در بسياري از موارد هيجان انگيز بهبود يافته است. امروزه تجهيزات ارتودنسي (بريس) ظاهر جذاب‌تري دارند و حتي مي‌توانند به طور كامل از ديد سايرين پنهان شوند. پيشرفت‌هاي مشابه، عملكرد اين وسايل را نيز بهبود بخشيده است كه اغلب به معناي فشار فيزيكي كم‌تر و زمان درمان كوتاه‌تر مي‌باشد. در نهايت، بيماران در انتخاب لوازم ارتودنسي خود گزينه‌هاي بيشتري و انعطاف پذيري دارند، كه منجر به تجربه لذت بخش‌تر و درمان رضايت بخش‌تري مي‌شود.

تكنولوژي هاي جديد ارتودنسي دندان


ظاهر بهتر

بريس‌هاي گذشته تقريبا همواره با يك نوع مواد (فولاد ضد زنگ) ساخته مي‌شدند و به سطوح جلويي دندان متصل مي‌شدند. در حال حاضر، گزينه‌هايي مانند بريس‌هاي سراميكي در اختيار شما قرار دارند كه از براكت‌ها به رنگ دندان استفاده مي‌كنند كه طبيعي‌تر هستند. همچنين ممكن است بريس‌ها در پشت دندان‌هاي شما قرار بگيرند، كه امروزه به بريس‌هاي زباني شناخته مي‌شوند. به خاطر داشته باشيد كه اين مواد جديد ممكن است بسته به نوع محصول داراي معايبي باشند. اگرچه بريس‌هاي زباني غير قابل مشاهده هستند، اما گران‌تر نيز هستند، در تنظيم دندان‌هاي شما آهسته‌تر عمل مي‌كنند و براي همه بيماران مناسب نيستند.

عملكرد بهتر و درد كم‌تر

در حالي كه ظاهر بريس‌ها بهبود يافته است، پيشرفت‌هاي ديگري نيز وجود دارد كه به خوبي شناخته نشده اند. در گذشته معمول بود كه براكت‌هاي بريس و سيم‌ها همواره از فولاد ضد زنگ ساخته مي‌شدند، كه يك ماده ارزان قيمت است و باعث مي‌شود ارتودنسي يك درمان قابل انجام باشد. اين براكت‌ها به آرچ وايرها متصل مي‌شوند كه دندان‌ها را از طريق ايجا فشار حركت مي‌دهند. با اين حال، اشكال آرچ وايرهاي ساخته شده از فولاد ضد زنگ اين است كه دچار كشيدگي و فرسايش مي‌شوند، و متخصص ارتودنسي بايد به دفعات بيشتري آن‌ها را جايگزين و سيم‌ها را سفت كند. متخصصين ارتودنسي بيشتري به استفاده از نيكل يا مس يا تيتانيوم براي آرچ واير روي آورده‌اند كه فشار را به براكت‌ها اعمال مي‌كنند و دندان‌ها را از طريق گرماي طبيعي بدن حركت مي‌دهند. 

گزينه‌هاي بيشتر براي نيازهاي مختلف

يكي ديگر از تكنولوژي هاي جديد ارتودنسي دندان ايجاد دستگاه‌هاي متحرك و يا الاينرها مي‌باشد. مواد شفاف آن‌ها اين وسايل را كم‌تر قابل توجه مي‌كند، هر چند مي‌توانند براي غذا خوردن، مسواك زدن و نخ دندان كشيدن به طور كامل برداشته شوند. اگر چه الاينرها ممكن است گران‌تر و در شرايط پيچيده‌تر داراي تاثير كم‌تري باشند، ممكن است براي بزرگسالان داراي مشكلاتي نامرتبي جزئي، گزينه مناسبي باشد. 

 

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بای پس روده یک عمل جراحی لاغری  است که به منظور کاهش وزن دائمی در ۲ مرحله انجام می‌شود. این عمل در واقع ترکیبی از دو عمل لاغری دیگر است و به آن دئودنال سوئیچ نیز گفته میشود. دئودنال سوئیچ یکی از پیچیده‌ترین پروسه های جراحی-درمانی در پزشکی است که در آن هم حجم معده و هم جذب مواد غذایی کاهش میابد. این عمل

لاغری در مقایسه با انواع دیگر جراحی‌های لاغری ( اسلیو معده و باندینگ و...)  نیازمند مدت زمان بیشتری برای ریکاوری است. 

مدت زمان بازیابی مورد انتظار پس از عمل جراحی بای پس روده

  •  دوره نقاهت جراحی بای پس روده دئودنال سوئیچ به سلامت کلی بیمار و پیچیدگی هایی بستگی دارد که ممکن است در طول دوره نقاهت توسط بیمار تجربه شود.
  • بیمارانی که در مدت زمان طولانی عمل شده اند معمولا بین ۳ تا ۴هفته میتوانند به زندگی عادی برگردند.
  • و بیمارانی که تحت عمل لاپاراسکوپی دئودنال سوئیچ را انجام داده اند طی فقط ۱ تا ۲ هفته میتوانند به بهبودی دست پیدا کنند. (هرچند که باید رژیم غذایی را برای به طور کامل رعایت کنند و ممکن است ۶ هفته طول بکشد تا بتوانند غذاهای جامد را مصرف کنند.)
  • حتی بعد از مدت زمان های ذکر شده در بالا، بهبودی مداوم و طولانی مدت تنها زمانی بدست می آید که در سبک زندگی تغییراتی ایجاد کرده و پایبند رژیم غذایی سالم باشید.

دوره بهبودی در طولانی مدت

از آنجایی که معده پس از عمل کوچکتر شده است، باید بیش از پیش به آن توجه کرد. به عنوان بخشی از روند کلی بهبودی، بیمار باید مواد غذایی مناسبی مصرف کند و به شدت چیزی که میخورد را کنترل کند. ایجاد تغیر در زندگی نقش بسیار مهمی در بازگشت به زندگی روزمره و گذر از دوره نقاهت دارد. در حالی که بیماران می‌توانند ظرف مدت چند هفته سرحال شوند. اما با ایجاد این تغییرات می‌توانید زودتر و کاملا راحت‌تر به نتایج عمل نزدیکتر شوید.

غذاخوردن بعد از عمل بای پس معده

، طبق سفارشات متخصص جراح لاغری بعد از جراحی لاغری،  فرد باید دوباره بدن خود را به خوردن غذا و خوراکی ها عادت دهد. اما این به معنای توانایی مصرف هر نوع غذایی توسط بیمار نیست. بیماران تا چند هفته نمی‌توانند و نباید غذای جامد بخورند. برای همین از اولین ساعت های پس از عمل دئودنال سوئیچ باید مصرف مایعات را شروع کنند و کم کم به مرور زمان رژیم غذایی تغییر پیدا می‌کند. این کار به معده و روده ها اجازه می‌دهد تا به مرور زمان التیام یافته و آسیبی به آنها وارد نشود.

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

BMI چیست؟

این اصطلاح در واقع اول حروف (Body mass index) هستند. در فارسی ما به این اصطلاح، شاخص توده بدنی می‌گویم. و اگر هنوز متوجه نمی‌شوید منظور از آن چیست، باید گفت که، شاخص توده بدنی به نوعی، روشی برای اندازه گیری و ارزیابی چربی های بدن هر شخص بر اساس فاکتورهای قد و وزن او است

BMI چه کاربردی دارد و به چه دردی می‌خورد؟

 

همانطور که از تعریف آن بر می آید، شاخص توده بدنی نوعی روش انداه گیری به حساب می‌آید بنابراین از یک فرمول ساده ریاضی اما کاربردی پیروی میکند. این فرمول ساده، کاربردهای مختلفی در علم ورزش و پزشکی دارد. با کمک شاخص توده بدنی ما میتوانیم مفاهیمی مثل اضافه وزن، کمبود وزن و محدوده سالم وزنی در افراد مختلف را محاسبه کنیم. 

فرمول محاسبه شاخص توده بدنی چیست و چگونه باید BMI خود را به دست بیاوریم؟

برای بدست آوردن این شاخص تنها به 2 فاکتور مهم قد و وزن (هرچند که جنس و سن هم مهم هستند) نیاز داریم. پس در وهله اول به صورت دقیق وزن و قد خود را با کمک ترازو و ارتفاع سنج، دقیق بدست بیاورید. وزن باید بر اساس گیلوگرم و قد نیز باید بر اساس سانتی متر باشد. سپس وزن و قد خود را در فرمول زیر قرار دهید:

شاخص توده بدنی = قد (به توان 2)/وزن

  • کمتر از 18.5: اگر عددی که در بالا به دست آورده اید کمتر از این مقدار باشد به این معنی است که شما در محدوده وزنی سالم نیستید و با کمبود وزن مواجه هستید.
  • مابین 18.5 تا 24.9: چنانچه پاسخ شما عددی در این محدوده باشد، به این معنی است که شما در یک محدوده وزنی سالم هستید .
  • بین 25 تا 29.9: و اگر نتیجه فرمول بالا عددی بین این محدوده باشد، شما با اضافه وزن روبرو هستید .
  • بین 30 تا 39.9: این محدوده نسبتا خطرناک است و نشان دهنده این است که شما با چاقی مفرط و مرضی مواجه هستید. 

چگونه میتوانم شاخص توده بدنی خودم را کاهش دهم؟

رژیم غذایی مناسبی برای خود در نظر بگیرید

ورزش کنید!

به اندازه کافی بخوابید

سطح استرس و اضطراب خود را کنترل کنید

اگر هیچکدام از روش های بالا جواب نداد تنها کلید موفقیت در کاهش وزن انجام عمل جراحی لاغری است

بر اساس چیزی که در این بخش مطالعه کردید، کسانی که BMI یا شاخص توده بدنی بالای 30 دارند دچار چاقی مفرط هستند. اگر با انجام ورزش های منظم، رعایت رژیم غذایی مناسب و انواع روش های لاغری دیگر نتوانستید از شر چاقی خود خلاص شوید، تنها راه کار علمی، عملی و غیرقابل بازگشت انجام جراحی لاغری است. برای انجام چنین عملی شما نیازمند یک متخصص و جراح لاغری هستید تا با روش های مختلفی مثل اسلیو معده ، بای پس معده ، بالون و …. بتواند به شما وزنی ایده آل و سلامتی ببخشد.

 

اگر BMI بالاتر از 30 دارید و تاکنون با هیچ روشی نتوانسته اید وزن خود را کم کنید میتوانید روی دانش، مهارت و تجربه آقایدکتر امیراحمدی از متخصصان برجسته تخصص باریاتریک و جراحی چاقی کمک بگیرید و با مشورت و راهنمایی تخصصی ایشان برای همیشه از شر چاقی خود خلاص شوید.



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عمل جراحی بای پس روده  یا دئودنال سوئیچ در یک مفهوم ساده ترکیبی از عمل جراحی بای‌پس معده و عمل جراحی اسلیو معده است. در این روش جراحی هم حجم معده کاهش میابد و هم بیشتر طول روده بجز ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متری بخش انتهای آن بای پس شده یا میانبر میزند. به این صورت بخش اعظم روده نمیتواند کار جذب مواد غذایی را انجام دهد.

 

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای عمل بای پس روده هستند؟

این عمل برای افرادی است که از چاقی مفرط  رنج میبرند و شاخص توده بدنی ۵۰ یا بیشتری دارند و با مشکلات متعدد سلامتی دست به گریبان هستند توصیه میشود. ممکن است یک جراح لاغری این عمل را برای افرادی که شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۵ دارند  نیز انجام دهد. اما مهم است به یاد داشته باشید که جراحی چاقی هیچ وقت یک راه‌حل سریع برای برطرف کردن مشکل وزن فرد نیست. ورزش منظم و رژیم غذایی سالم به بیماران کمک می‌کند که بعد از عمل جراحی، وزن خود را بهتر از دست بدهند.

خطرات مرتبط با جراحی بای پس روده

در رابطه با تمامی اعمال جراحی‌ لاغری به منظورکاهش وزن ، تعدادی عوارض، پیچیدگی یا خطرات مشترک وجود دارد که میتوانند در عمل جراحی دئودنال سوئیچ نیز رخ دهند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • کم‌خونی
  • سنگ کیسه صفرا
  • بروز عفونت در محل برش
  • تشکیل آمبولی ریوی یا گیر افتادن هوا، چربی، لخته خون و … در شش ها و عروق آن ها
  • و پوکی استخوان

نرخ موفقیت جراحی بای‌پس روده

طبق مطالعات ، بیمارانی که زیر تیغ این جراحی قرار میگیرند می‌توانند انتظار داشته باشند که ۷۵ تا ۸۰ درصد وزن اضافی خود را از دست بدهند. همان مطالعات گزارش می‌دهند که نزدیک به ۱۰ سال پس از این عمل جراحی کاهش وزن، برخی افراد ۲۰ تا ۲۵ درصد از وزن خود را به دست آورده‌اند.

جوانب منفی عمل جراحی دئودنال سوئیچ

  • یکی از جوانب منفی این عمل، زمان‌بر بودن پروسه جراحی آن است. بسته به وضعیت بیمار و شرایط دیگر، این عمل می‌تواند بین ۳ تا ۶ ساعت طول بکشید. از آنجایی که در تمام مدت انجام عمل بیمار بیهوش است، ممکن است تحت تاثیر داروهای بیهوشی عوارضی را تجربه کند. این تاثیرات به نوبه خود خطر بروز مشکلاتی پس از عمل جراحی و دوره نقاهت را نیز افزایش میدهند.
  • علاوه بر این، به دلیل دشوار بودن انجام این پروسه جراحی، تعداد جراحانی که بتوانند به خوبی و با تسلط اینکار را انجام دهند کم است و پیدا کردن جراح چاقی حرفه ای کمی چالش برانگیز است هم چنین دشوار بودن این عمل روی هزینه عمل جراحی لاغری نیز تاثیرگذار است.
  • با برداشتن بخشی از معده دیگر برای همیشه آن بخش را از دست میدهید و بنابراین عمل غیرقابل بازگشت است.


:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بعد از انجام عمل لاغری مهم‌ترین مرحله برای بیماران، طی کردن دوره نقاهت است. اما پیش از آنکه بخواهید از بیمارستان مرخص شوید و به خانه بازگردید، باید چند روزی در بیمارستان بستری شوید. 

مدت اقامت بیمار در بیمارستان پس از عمل جرای لاغری

به دنبال عمل لاغری بیماران معمولا 2 تا 5 روز در بیمارستان بستری می‌شوند و چنانچه عوارض یا مشکل خاصی متوجه بیمار باشد، این مدت زمان بیشتر هم خواهد ‌شد.

نکته:

از آنجایی که تکنیک ها و روش های عمل جراحی لاغری متنوع هستند، بسته به روش عمل و شرایطی که در آن برای بیمار پیش می آید ، مدت بستری شدن میتواند متفاوت باشد. برخی از روش های رایج عمل لاغری عبارتند از:

پرستاران با دستور جراح لاغری به صورت دوره ای به بررسی علائم حیاتی بیمار (مانند فشار خون، نبض، درجه حرارت و تنفس) می‌پردازند و کم کم او را به انجام تنفس عمیق، سرفه ملایم، تمرینات حرکات پا و خارج شدن از تخت خواب تشویق و کمک می کنند.

کنترل درد در بخش، پس از عمل لاغری در بیمارستان

شما ممکن است در محل ایجاد برش یا از موقعیتی (پوزیشن جراحی) که بدن هنگام عمل جراحی داشته، احساس درد کنید. حتی بعضی از بيماران بعد از عمل جراحی لاغری با شیوه لاپاراسکوپی، درد گردن و شانه را نیز تجربه می كنند.

نحوه نفس کشیدن پس از عمل لاغری در بیمارستان

  • تا جایی که می توانید به داخل ریه خود هوا وارد کنید (دم عمیق).
  • نفس خود را دو ثانیه نگه دارید.
  • تا میتوانید به آرامی هوا را از ریه های خود حارج کنید (بازدم عمیق).
  • همین مدم و بازدم را سه بار تکرار کنید.

نحوه سرفه کردن در دوره بهبودی پس از عمل لاغری

  • یک نفس عمیق بکشید
  • و سپس سرفه کنید. سعی کنید از شکم سرفه کنید نه از گلو. برای حمایت از محل عمل حین سرفه کردن نیز یک بالش نرم را روی شکم خود قرار دهید.

نحوه تمرین پاها

  • انگشتان پا را به سمت انتهای تخت فشار دهید، گویی که روی پدال گاز فشار می دهید.
  • کمی پای خود را بالا بیاورید و بعد استراحت کنید.
  • پا را از مچ به چپ و راست حرکت دهید
  • این کار را 3 بار انجام دهید

بعد از چند روز شما از بیمارستان مرخص خواهید شد و باید دوره نقاهت عمل لاغری خود را زیر نظر جراح لاغری در خانه سپری کنید.

 


:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چه تکنیک ها و عمل هایی می‌توانند باعث کاهش وزن من شوند؟

در کل به روش های مختلف از دست دادن وزن در عمل پزشکی باریاتریک (bariatric) گفته میشود. پزشکان باریاتریک میتوانند متخصصان تغذیه باشند که با تهیه رژیم غذایی لاغری برای افراد چاق، به کاهش وزن آن ها کمک می‌کنند. یا می‌توانند جراحانی باشند که با کمک عمل جراحی افراد چاق را برای همیشه درمان میکنند. ما کاری به متخصصان تغذیه نداریم چون می‌خواهیم به شیوه جراحی با چاقی خود مبارزه کنیم. برای همین منظور دنبال انوع روش های لاغری در حوزه جراحی هستیم. انواع عمل لاغری که در این حوزه به کاهش وزن کمک می‌کنند عبارتند از:

آیا من داوطلب عمل جراحی لاغری هستم؟

تعیین کننده ترین عامل برای انجام عمل لاغری ، محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) است. اگر این شاخص در شما بین ۳۵ تا ۴۵ و یا بالاتر باشد و دست بر قضا با مشکلات و بیماری هایی مثل دیابت، فشار خون، ورم مفاصل، تنگی نفس و بیماری های قلبی و … مواجه باشید شما نامزد مناسبی برای این عمل خواهید بود

عمل جراحی لاغری چه کاری برای من انجام می‌دهد؟

برای افراد چاق، عمل لاغری واقعا می‌تواند زندگی‌ها را نجات دهد. برای این افراد ثابت شده‌است که از دست دادن وزن اضافی خطر سکته، حمله قلبی، سرطان و دیابت را کاهش می‌دهد.

آیا بیمه هزینه عمل جراحی لاغری من را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

البته نوع حمایت بیمه ای، به شرکتی بستگی دارد که شما را تحت پوشش قرار داده است. علاوه بر نوع بیمه، هزینه های نهایی و نحوه بازگشت و یا پرداخت وجه توسط بیمه به نوع بیماری هایی که همراه با چاقی هستند نیز بستگی دارد. . بنابراین بیمه ها معمولا میتوانند بیمار را تحت پوشش قرار دهند. اما اینکه تا چه حد هزینه ها را به شما بازمیگردانند را باید از شرکت بیمه خود بپرسید

با عمل جراحی لاغری چقدر از وزنم کم می‌شود؟

میزان کاهش وزن در هر بیمار متفاوت خواهد بود و به نوع عمل جراحی و پروسه ای که انتخاب می‌کنید یا برای شما توصیه میکنند بستگی دارد. با این حال، طبق گزارش کلینیک درمانی کلیولند، بیشتر بیماران ممکن است انتظار داشته باشند بین ۶۶ تا ۸۰ درصد از وزن اضافی خود را در طول ۱۸ تا ۲۴ ماه پس از جراحی چاقی خود از دست بدهند.

خلاصه

در نهایت قبل از اینکه بخواهید نزد متخصص جراحی لاغری بروید و مشکلات متعدد ناشی از چاقی‌تان را با او در میان بگذارید، حتما به نکات ذکر شده در این مقاله هم توجه کنید. هر چه بیشتر خود را برای این فرآیند آماده کنید، تاب و تحمل و کنار آمدن شما با آن بهتر خواهد بود.

 


:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1398 | نظرات ()