نوشته شده توسط : رعنا

در عمل لاغری اسلیو معده، از طریق جراحی اندازه معده را کاهش می دهند. افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند سریعتر احساس سیری می کنند، بنابراین این عمل به طور قابل توجهی پرخوری را کاهش می دهد. بعد از جراحی، معده فرد تقریباً یک چهارم اندازه اصلی آن می شود. فرد باید رژیم سختی را دنبال کند که به بدن اجازه می دهد بهبود یابد و با ظرفیت معده کوچکتر سازگار شود.

بیشتر بدانیم : عمل ساسی معده

حدود 3 تا 7 روز پس از عمل لاغری اسلیو معده، فرد می تواند غذاهای مایع مانند شیر را بخورد.  در عمل لاغری اسلیو معده، یک متخصص جراحی لاغری با برداشتن مقدار زیادی از آن، معده را به شکل موز مانند کاهش می دهد.

این جراحی برگشت ناپذیر است و می تواند به افراد کمک کند تا مقدار زیادی از وزن بدن خود را از دست بدهند.

براساس موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، تحقیقات نشان داده است افرادی که عمل لاغری اسلیو معده را انجام می دهند به طور متوسط 90 پوند وزن کم می کنند. این روش همچنین توانایی بدن در تولید هورمون گرسنگی به نام گرلین را کاهش می دهد.

در بیشتر موارد، کاهش سطح این هورمون باعث می شود که افراد بعد از جراحی کمتر احساس گرسنگی کنند.

رژیم عمل لاغری اسلیو معده یک رژیم چند فازی است که متخصصان برای آماده سازی افراد برای جراحی، کمک به بهبودی طراحی کرده اند.

با این حال نتایج تحقیقاتی که در سال 2017 در مورد عمل لاغری اسلیو معده انجام گرفن نشان می دهد که جراحی لاغری  اسلیو معده باعث کمبودهای تغذیه ای در بدن فرد هم می شود.

پس از عمل لاغری اسلیو معده، افراد باید غذاهای جامد را به تدریج به رژیم خود وارد کنند. انجام این کار بدن را قادر می سازد تا به اندازه جدید معده عادت کند. معمولاً پزشک یا متخصص تغذیه پس از جراحی بر مصرف مواد غذایی فرد نظارت می کنند. ساختار برنامه غذایی به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله میزان جراحی و میزان تحمل فرد نسبت به آن. یک رژیم غذایی ویژه قبل و بعد از جراحی برای بهبودی طرف مهم است.

بیشتر بدانیم : چاقی و کاهش وزن



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عمل لیپوماتیک نوعی پیکرتراشی لیپوساتیک است که در آن چربی اضافی بدن برداشته شده و به ناحیه باریک مورد نظر که در بدن فرد وجود دارد منتقل می شود. لیپوماتیک ممکن است لیپوساکشن به نظر برسد؛ اما فناوری استفاده شده در لیپوماتیک برای شکستن و مکش چربی بسیار متفاوت تر از لیپوساکشن است. به همین دلیل لیپوماتیک منجر به آسیب بافتی کمتر، یکنواختی چربی در زیر پوست، ظرافت بیشتر پوست و اثر ماندگارتر می شود.

برای دستیابی به یک نتیجه طبیعی تر، لیپوماتیک بیشتر با روش های دیگر مانند لیفت بدن، افزایش یا کاهش سینه، جراحی پلاستیک شکم یا جراحی های پلاستیک مشابه ترکیب می شود. مردانی که به لیپوماتیک علاقه مند هستند، می توانند همزمان اچ شکم را نیز انجام دهند.

لطفا توجه داشته باشید که روش لیپوماتیک، درمانی برای چاقی نیست. زیرا، فقط به اصلاح کانتور بدن و کاهش وزن نمی پردازد. اگر شما به دنبال یک روش کاهش وزن هستید، توصیه می کنیم به سایر روش های جراحی چاقی مانند بالون معده، اسلیو معده و بای پس معده بپردازید.

عمل لیپوماتیک برای افرادی و  بیمارانی توصیه می شود که BMI آنها کمتر از 30 است یا افرادی که می خواهند بدن خود را تغییر شکل دهند و آن را لاغرتر کنند.

بیشتر بدانیم : ساسی بای پس معده

عمل اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده که به آن گاسترکتومی آستین نیز گفته می شود، جراحی کاهش وزن است که طی سالهای اخیر محبوبیت چشمگیری داشته است.  اسلیو معده یک روش محدودکننده است که در آن ظرفیت معده شما به میزان چشمگیری به حدود 75٪ کاهش می یابد تا بتواند به کاهش وزن قابل توجه در طولانی مدت کمک کند. در نتیجه، سلامت کلی شما نیز معمولاً بهبود می یابد.

نحوه عمل اسلیو معده

اسلیو معده با برداشتن دائمی قسمت زیادی از معده شما انجام می شود. از آنجا که پس از جراحی ظرفیت معده شما بسیار کاهش یافته است، فقط می تواند قسمت کوچکی از غذا را در خود نگه دارد. بعد از خوردن غذای بسیار کم احساس سیری خواهید کرد و بین وعده های غذایی گرسنگی کمتری خواهید داشت.

گاسترکتومی اسلیو بخشی از معده شما را که هورمون تحریک کننده گرسنگی گرلین را تولید می کند نیز از بین می برد. این بدان معنی است که اشتهای شما کاهش می یابد.

کاهش وزن به محض انجام عمل جراحی شروع می شود. بعد از 18 ماه،  اسلیو معده کشیده می شود، بنابراین مهم است که اندازه های قابل توجهی از بخش معده را حفظ کنید. اگر غذاهای توصیه شده بخورید، احساس گرسنگی نخواهید کرد. شما باید ویتامین ه را بصورت مادام العمر از جمله B12 را مصرف کنید.

برای کسب بیشتر بهتر است با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1399 | نظرات ()